2011-05-15, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har bara bilderna från de böcker artiklar som finns (vit-boken etc) plus en del från senare orelaterade tidningsartiklar

Dra ihop en .rar av dom och du är jättesnell :) Har bara sett en bild på han tidigare.
Citera
2011-05-15, 15:50
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Intressant analys!

Har du en sådan insyn i hans liv, personlighet och agerande att du kan säga om han matchar din profil?

Jag har information som gör att han stämmer på samtliga dessa punkter men de är bara enstaka svaga "offentliga" uppgifter.
Citera
2011-05-15, 18:36
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Dra ihop en .rar av dom och du är jättesnell Har bara sett en bild på han tidigare.

OK, (vi borde ha ett riktigt bildrepository i tråden förresten.)
Citera
2011-05-15, 19:00
Bannlyst
Citat:
OK, (vi borde ha ett riktigt bildrepository i tråden förresten.)

Vi kan skapa en Flickr vid namn "Palme flashback" eller något i den stilen!
Citera
2011-05-15, 19:02
Medlem
SavileRows avatar
Namn på Polisman J?
Citera
2011-05-15, 19:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SavileRow
Namn på Polisman J?

Bo Jarnebring...?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bo_Jarnebring
Citera
2011-05-15, 20:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
....Det som förvånar mig när det gäller VG är att man tillät honmom sitta och snacka skit i så stor utsträckning i förhören och att man aldrig pressade honom. Häktningen av honom känns inte helt seriös. Halvhjärtad, liksom för att visa handlingskraft.
Om man läser vad VG själv skrivit i sin bok "Jag och Palmemordet" så får man en helt annan bild. Skitsnacket kom uppenbarligen från några poliser som likt Börje Wingren var i maskopi med Skräpofolk och propagandaverk för att få fast en ensam galning med vilka metoder som helst. Som om inte trakasserierna med nära 50 konfrontationer var nog. KG Svensson och Henning Sjöström fattade trots allt medan Holmér omöjligt kunde tro så lågt om gamla kollegor. / Ove M
Citera
2011-05-15, 21:07
Medlem
Citat:
Namn på Polisman J?

Per Jörlin
Citera
2011-05-15, 21:07
Medlem
SavileRows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bo Jarnebring...?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bo_Jarnebring

"där han spelas av Stig Engström."
Citera
2011-05-15, 21:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
.... Problemet med VG, gissar jag, berodde på att han var tänkt att dö under natten och inte sitta inne hos PU som en tickande sanningsbomb.....mer troligt är att Börje Wingren på egen hand manipulerade ihop hela spåret, Poutiainen har ett helt kapitel på temat. Att Wingren höll ledande förhör behöver dock inte betyda att han hade fel. VG stämmer snarare bättre som eventuell GM om han inte sprang runt och härjade i Stockholms innerstad minuterna efter skotten. Fascinerande kille.
Enda uppgiften VG möjligen kunde ha haft var att för CIA-Contras räkning locka v.Birchan till att vilja tävla mot marinkårssoldaterna i prickskytte. När inte heller detta lyckades måste han ha blivit nyfiken på vad han egentligen hade blivit indragen i. Hans nyfikenhet och passion för USA blev hans död. / Ove M
Citera
2011-05-15, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Per Jörlin

Per Jörlin är "Per J" om jag inte har fel...

Citat:
"där han spelas av Stig Engström."

Allt hänger samman.
Citera
2011-05-15, 21:55
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Tja, mycket svaga indicier förståss som egentligen bara säger att T.ll ev. passar bättre som GM än många andra runt baseballigan... Tillsammans med Lingärdes utpekande ger det ju nåt att rota i dock...
Dessa gm-profiler är ju som gjorda för att kunna misstänkliggöra vilken särling som helst inom just poliskåren. Varför väktarkår och Skräponissar då skall gå fria från misstankar undrar jag bara. Fast ändå är det underligt att Tell som var utpekad från tre oberoende håll redan i början och avgjort har en svår inblandning inte togs in som syndabock direkt då åklagarna hade chansen. Jag gissar att Tell & Co jobbade för Holmér och att rättsansvariga visste vilket spel som fördes på ännu högre nivå och bland dem själva. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in