2011-05-15, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Dessa gm-profiler är ju som gjorda för att kunna misstänkliggöra vilken särling som helst inom just poliskåren. Varför väktarkår och Skräponissar då skall gå fria från misstankar undrar jag bara. Fast ändå är det underligt att Tell som var utpekad från tre oberoende håll redan i början och avgjort har en svår inblandning inte togs in som syndabock direkt då åklagarna hade chansen. Jag gissar att Tell & Co jobbade för Holmér och att rättsansvariga visste vilket spel som fördes på ännu högre nivå och bland dem själva. / Ove M

Varför skulle det ligga i PU:s intresse att lägga en svensk polis, som då alla garanterat hade insett inte agerat ensam, som syndabock?
Citera
2011-05-15, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag har information som gör att han stämmer på samtliga dessa punkter men de är bara enstaka svaga "offentliga" uppgifter.

Tydligen krackelerade även Tells förhållande alldeles efter mordet.
Senast redigerad av Acech 2011-05-15 kl. 23:42.
Citera
2011-05-15, 23:42
Medlem
SavileRows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Tydligen krackelerade även Tells sexåriga förhållande alldeles efter mordet.

För att inte tala om Per Jörlins!!
Citera
2011-05-16, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SavileRow
För att inte tala om Per Jörlins!!

Yes men det var lång tid senare. Det jag spelade på ang. Tell är att personliga förhållanden har en tendens att ta stryk om man går runt med en ödesmättad hemlighet av typen att man mördade statsministern...

Per Jörlin var dock antagligen ute i den friska februari-natten han med.
Senast redigerad av Acech 2011-05-16 kl. 00:04.
Citera
2011-05-16, 04:57
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Kopplingen CP => Sigge => Mr X => CGÖ
är också värd att fundera på

...hmmm...vilken är kopplingen mellan Mr X och CGÖ ?
Citera
2011-05-16, 06:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
...hmmm...vilken är kopplingen mellan Mr X och CGÖ ?

De bevistade samma klubb med högerextrem inriktning.
Citera
2011-05-16, 06:43
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Varför skulle det ligga i PU:s intresse att lägga en svensk polis, som då alla garanterat hade insett inte agerat ensam, som syndabock?

Man borde analysera scenario "44" ordentligt. Skulle den tänkta mördaren åka i Anettes flyktbil?

Som sagt; exakt vad gjorde Stig, osv...
Citera
2011-05-16, 08:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Eftersom PU blev styrd av SPF-Skräpo från början och hade som mål att om inte en ensam galning gick att sätta dit som falskt utpekad gm så skulle man i andra hand offra hela den demokratitrogna poliskåren om nödvändigt.
Förtalen mot Holmér Ebbe Lidbom Marjasin osv är lika orättvisa som dem mot CP VG White Dalsgaard exv som jag lärt känna personligen från en helt annan sida.
Undantagsvis får nu någon f.d. Skräpoagent eller officerare på högre nivå lov att misstänkas offentligt men aldrig någon väktare eller deras finansiärer exv.
Av detta drar jag mina egna slutsatser. / Ove M
Citera
2011-05-16, 08:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jag tror helt enkelt "skytteföreningen" utgjorde stockholms-elit-kuppförsvar/staybehind/mordpatrull mot/vid kommunistiskt maktövertagande via invasion eller kupp, under gladios/NATOs kommando. Som sådant fick inget finnas på papper om gruppen, då visste ju fienden vilka man skulle likvidera direkt. Organisationen satt utanpå/ovanpå vanliga myndigheter kopplat till typ SÄK-RINGEN eller liknande, och nätverket var designat för att kunna gå utanför normala beslutsvägar för att undvika "paper trail" etc.
Man valde hardcore-nazister, finska frivilliga och exilbalter för att minska risken för kommunistisk infiltration i denna grupp.
Jag tror ev. det är därför som AAs förhör är hemligstämplade, för att han pratar om sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Exakt mina tankar också, då jag skrivit om att det måste ju ha skett nyrekrytering till efterföljare till AGAG,som många forskare tror är en av de hemliga försvar grupper som fanns en bit in mot 90-taalet.
Psykförsvaret SPF och hemliga polisen Skräpo föraktade allt vad fysiskt försvar hette. Hellre lät man sig utplånas som människa och bli slav under den utvalda våldsmakten NATO än att inlåta sig i diskussion med våldsberedda vanligt levande människor i sin omgivning.
Dessa PK och socialfascister som Orwell varnade för men som 1984 faktiskt tog makten i smyg gör nu allt för att också utplåna "våldsgenen" från egna folkstammen. Stigmatiseringen sker redan på dagisnivå.
Organisationer som StayBehind, AGAG, Skytteklubbar, BB-ligor osv. blev lika systematiskt utrensade genom mediamakten. Kvar finns ändå den paranoida rädslan för ryssen, muslimen eller oliktänkaren mitt ibland oss. Istället har CIA-Contras fått fortsätta sina "övningar" mot inbillade fiender medan de själva utgör kärnan i världens krigshets och organiserade brottslighet.
Svenska försvaret har samtidigt flyttat ut sin verksamhet och deltar i övningar där de inte har någon aning om vilket spel som pågår i främmande makts helt dominerande intresse. / Ove M
Citera
2011-05-16, 09:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
....det finns i gruppen enligt mig en sällsynt stot täthet av personer som kan misstänkas ha kopplingar/utgöra en del av hemlig underrättesletjänst...Men, vem ledde spektaklet? Vem såg till att CGÖ och IG fick jobb som säkerhetschefer på televeverket radio? Kort sagt: På vems uppdrag mördades Olof Palme? När det gäller det operativa så tycker jag vi har i alla fall skapliga indicier på en avgränsad grupp. Med tanke på vad som skett i stort så menar jag att opertörerna inte skötte det här på egen hand, utan det verkar ha funnits en samordnare bakom på något sätt. Denna är fortfarande mer höljd i dunkel.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja jag har grunnat över vem eller vilka som finns bakom den operativa gruppen.Det måste vara personer som sitter högre upp,jag tror att det bland dem även finns någon inom SAP....
Varför diskuteras inte Frihetsrörelsens officerare mera och dessa figurers faktiska inflytande över SPF, Skräpo, RPS osv. med vidare kopplingar till internationell terror med operativa centrum och träningsfält i Sydafrika? / Ove M
Citera
2011-05-16, 11:03
Bannlyst
Citat:
Man borde analysera scenario "44" ordentligt. Skulle den tänkta mördaren åka i Anettes flyktbil?

Som sagt; exakt vad gjorde Stig, osv...

Märkligt nog talar väldigt mycket för att Stig var Grandmannen/en av dom.
Citera
2011-05-16, 11:16
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Märkligt nog talar väldigt mycket för att Stig var Grandmannen/en av dom.
Ingen tycks vilja veta vilken sida Stig egentligen arbetade för. Att han var väl förberedd och starkt inblandad på tidigt stadium kan väl ändå ingen betvivla. Om han var den som skulle uppträda som standin för Aspling och överräcka något konfronterande material till OP inför LP som vittne som sedan skulle förstå att allt var ett dubbelspel där OP måste offras för rikets säkerhet och att LP hade sig själv att skylla för att det blev som det blev skulle då inte förvåna mig. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in