Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag tror helt enkelt "skytteföreningen" utgjorde stockholms-elit-kuppförsvar/staybehind/mordpatrull mot/vid kommunistiskt maktövertagande via invasion eller kupp, under gladios/NATOs kommando. Som sådant fick inget finnas på papper om gruppen, då visste ju fienden vilka man skulle likvidera direkt. Organisationen satt utanpå/ovanpå vanliga myndigheter kopplat till typ SÄK-RINGEN eller liknande, och nätverket var designat för att kunna gå utanför normala beslutsvägar för att undvika "paper trail" etc.
Man valde hardcore-nazister, finska frivilliga och exilbalter för att minska risken för kommunistisk infiltration i denna grupp.
Jag tror ev. det är därför som AAs förhör är hemligstämplade, för att han pratar om sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Exakt mina tankar också, då jag skrivit om att det måste ju ha skett nyrekrytering till efterföljare till AGAG,som många forskare tror är en av de hemliga försvar grupper som fanns en bit in mot 90-taalet.
Psykförsvaret SPF och hemliga polisen Skräpo föraktade allt vad fysiskt försvar hette. Hellre lät man sig utplånas som människa och bli slav under den utvalda våldsmakten NATO än att inlåta sig i diskussion med våldsberedda vanligt levande människor i sin omgivning.
Dessa PK och socialfascister som Orwell varnade för men som 1984 faktiskt tog makten i smyg gör nu allt för att också utplåna "våldsgenen" från egna folkstammen. Stigmatiseringen sker redan på dagisnivå.
Organisationer som StayBehind, AGAG, Skytteklubbar, BB-ligor osv. blev lika systematiskt utrensade genom mediamakten. Kvar finns ändå den paranoida rädslan för ryssen, muslimen eller oliktänkaren mitt ibland oss. Istället har CIA-Contras fått fortsätta sina "övningar" mot inbillade fiender medan de själva utgör kärnan i världens krigshets och organiserade brottslighet.
Svenska försvaret har samtidigt flyttat ut sin verksamhet och deltar i övningar där de inte har någon aning om vilket spel som pågår i främmande makts helt dominerande intresse. / Ove M