Kan det vara så att minuten som saknas skedde vid en fruktlös väntan vid Skandiadörren, varvid en Mr X förstår att något knasat och med raska steg går och ställer sig vid reklampelaren och vinkar till sig OP. Mötet som sker är sekundlångt, ett par hälsningar och artighetsfraser innan det smäller. Det scenariot kan anpassas efter i stort sett allas, från Björkman till Morelius, versioner.
Riktigt intressant är att Morelius säger att han uppfattade som att mördaren hade sneddat över vägen från andra sidan (Wall).
Låter smart, jag röstar för att det är ett sannolikt scenario, notera att Lisbet säger att hon alltid har "skygglappar" när hon går med Palme. Eftersom alla tittar och en del gör sig lustiga så har on tränat sig att inget "se". Hon säger så i förhör.
Låter smart, jag röstar för att det är ett sannolikt scenario, notera att Lisbet säger att hon alltid har "skygglappar" när hon går med Palme. Eftersom alla tittar och en del gör sig lustiga så har on tränat sig att inget "se". Hon säger så i förhör.
Betydligt bättre ställa att skjuta på än Dekorima-korsningen med X antal parkerade bilar och Jeppsson smygandes i diverse hörn. Den dörren torde ju ha blivit upplåst på den exakta sekund när OP passerar.
Betydligt bättre ställa att skjuta på än Dekorima-korsningen med X antal parkerade bilar och Jeppsson smygandes i diverse hörn. Den dörren torde ju ha blivit upplåst på den exakta sekund när OP passerar.
Helt klart, jag tror jag lutar åt detta scenario... Det hade troligtvis blivit mycket färre vittnen...
Troligtvis ingår han i en omfattande bevakning och backup. Om vi utgår ifrån att inte alla personer som ingick i bevakningen observerats så blir antalet personer runt mordplatsen rätt stort. ("för varje råtta du ser är det 10 du inte ser", typ) Alternativt så är han där för SSIs räkning.
Helt klart, jag tror jag lutar åt detta scenario... Det hade troligtvis blivit mycket färre vittnen...
Dock. Tiderna börjar spöka efter det att Fauzzi har passerat så var gör han det, före eller efter Skandiadörren?
Sen är frågan vilken tilltro man bör sätta till Lingärde ang. det operativa. Han säger exv att Tell sprang mot Kungsgatan fast han dök ju istället upp på Birger Jarlsgatan...
Edit: Vid Sveavägen 54. YES!
Senast redigerad av Acech 2011-05-14 kl. 22:56.
Sen är frågan vilken tilltro man bör sätta till Lingärde ang. det operativa. Han säger exv att Tell sprang mot Kungsgatan fast han dök ju istället upp på Birger Jarlsgatan...
Edit: Vid Sveavägen 54. YES!
Krantz vittnesmål om bussen blir jag inte klok på, Krantz är lite för knasig...
Lingärde kan, som sagt, hastigt fått se dokument som han sedan rör ihop lätt i minnet efteråt, så även om man tycker han är trovärdig bör man ju inte ta allt helt fundamentalistiskt...
Krantz vittnesmål om bussen blir jag inte klok på, Krantz är lite för knasig...
Lingärde kan, som sagt, hastigt fått se dokument som han sedan rör ihop lätt i minnet efteråt, så även om man tycker han är trovärdig bör man ju inte ta allt helt fundamentalistiskt...
Kan det inte vara så att Engström släppt ut GM från Skandiahuset, och själv agerat "hjälpgumma" inifrån?
Ja, eller så hade han en roll i att vinka till sig Palme, det är inte säkert att en legosoldat ger rätt intryck för att vinka till sig någon en mörk kväll, då är tunnisen Stig mer sannolik...
Kanske, "G" är också en minst lika sannolik kandidat...
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, eller så hade han en roll i att vinka till sig Palme, det är inte säkert att en legosoldat ger rätt intryck för att vinka till sig någon en mörk kväll, då är tunnisen Stig mer sannolik...
Jo, jag har länge ansett att Skandiamannen aldrig var Engström, tveksamt dock om han ens var ut genom dörren.
Ang. G så är han något av en personlig favorit dock kan vi inte placera han i området vilket vi kan med både Tell och Piltz. Dessa två herrar har besviserligen transporterat sig själva, från Sveavägen till Brunkebergsåsen precis när mordet sker. Vad håller dom på med?
Om vi ponerar att skottet togs av en backup-skytt (mycket troligt) så måste isåfall G har varit med på tåget, annat än som uttänkt skytt.
Fin ton i tråden nu, så här ska det se ut.
Senast redigerad av Acech 2011-05-14 kl. 23:18.