Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Om jag minns riktigt så kom det in tips om CP redan första veckan. Han hade väl stått och gormat i fyllan någonstans att det minsann var han som skjöt Palme.
Det som förvånar mig när det gäller VG är att man tillät honmom sitta och snacka skit i så stor utsträckning i förhören och att man aldrig pressade honom. Häktningen av honom känns inte helt seriös. Halvhjärtad, liksom för att visa handlingskraft.
CP kan val knappast ha varit den enda som gormade pa fyllan att han hade nagot med Palmemordet att gora. Fast under tiden man hade VG inne och innan man insag att det skulle aldrig halla att atala honom med den "turbotrut" han hade sa kan man inte ha brytt sig om sa manga andra. Om det ens gick att koncentrera sig pa nagon annan nar VG holl lada.
Forresten, hur kom VG in i USA och kunde bosatta sig dar? Det gor man ju inte i en handvandning, speciellt inte om man har varit anhallen for statsministermord?
Angaende CP, sa skrev jag tidigare att en tankt koppling kan ha varit att han forsokte langa (eller langade) pa Vasbygymmet (dar Avsan knarkspanade) eftersom det ar ganska nara Rotebro dar lagenheten fanns. Nagot maste ha gjort att just CP av alla andra patankta blev vald. Kommentar?