Citat:
Ted Shackley var Station Chief i Miami (JMWAVE) när JFK mördades.Att name-droppa alla möjliga mer eller mindre ljusskygga intresseorganisationer och kalla dom "transnationellt nätverk" ger vid en organisationbedömning en låg relevans.
Eller med en rannsakande fråga; Vem bestämmer?
Vem auktoriserade mordet av Sveriges statsminister?
Har du det namnet?
Märk att jag inte har någon invändning på att någon individ med anknytning till någon av de organisationer du namnger skulle kunna vara delaktig i mordet.
Men ursäkta att jag skriver det men jag föredrar John Le Carré's beskrivning av den internationella vapenhandelns anknytning till narkotikakartellerna i Sydamerika, då Medellin-kartellen, nu Clan del Golfo, och hans beskrivning av hur MI6 och CIA agerar för att skydda sina intressen än en skrivbordsteoretisk ansats att misstänkliggöra än den än den andre.
Edit: Märk att den publicerades 1993 med Iran-Contras / MOP i backspegeln. Den har faktiskt en viss relevans.
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Night_Manager
Eller med en rannsakande fråga; Vem bestämmer?
Vem auktoriserade mordet av Sveriges statsminister?
Har du det namnet?
Märk att jag inte har någon invändning på att någon individ med anknytning till någon av de organisationer du namnger skulle kunna vara delaktig i mordet.
Men ursäkta att jag skriver det men jag föredrar John Le Carré's beskrivning av den internationella vapenhandelns anknytning till narkotikakartellerna i Sydamerika, då Medellin-kartellen, nu Clan del Golfo, och hans beskrivning av hur MI6 och CIA agerar för att skydda sina intressen än en skrivbordsteoretisk ansats att misstänkliggöra än den än den andre.
Edit: Märk att den publicerades 1993 med Iran-Contras / MOP i backspegeln. Den har faktiskt en viss relevans.
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Night_Manager
Ted Shackley var den som privatiserade stora delar av CIA när Carter och Turner försökte rensa organisationen på det gamla korrupta "old boys network".
Innan även Shackley fick sparken så tog han över Angletons jobb som CIA's liaison till bland andra Israelisk säkerhetstjänst.
Det var Shackley's privatiserade CIA som till stor del användes av Reagan-administrationen i dess "October Surprise" och senare under Iran-Contra.
1. OP försökte sätta stopp för Iran/Irak-kriget och därmed en ytterst lukrativ vapenhandel samt att Israels två starkaste fiender förstörde varandra istället för, Israel.Det är samma nätverk som överlappar i båda fallen och där som mördarna, allt annat lika, med största sannolikhet står att finna.
2. OP försökte att skapa en kärnvapenfri zon i Norden och hotade därmed Reagan-adminstrationens strategi för att vinna det Kalla kriget genom att 'kapprusta sönder' den Sovjetiska ekonomin.
JFK och OP förde i princip samma politik. Fred, avspänning och détente med Öst-blocket och konfronterade därmed i allt väsentligt samma transnationella krafter med överlapp både i tid och persongalleri.
Dvs, OM det låg en konspiration även bakom mordet på OP så är det endast USA/NATO/säkerhetstjänster som har den institutionella makten och uthålligheten att lägga locket på under så lång tid.
Means, motive and opportunity + makten att lägga locket på.