Citat:
Basfakta.
Bra frågor. Jag tänker som så här:
Skotten faller då Anders D, Hans J och Leif L får grönt ljus. De ska mot Kungsgatan allesammans.
Jan N gör sin observation precis efter att han fått grönt och ska svänga höger från Tunnelgatan mot Kungsgatan.
Självklart har det slagit om till rött i sydlig riktning då.
Jag kan inte tänka mig att intervallen var så mycket kortare än en minut.
Jan N bör alltså ha sett en springande man ca en minut efter mordet.
De kända manspersoner som var på trottoaren var då förutom Engström Stefan G, Hans J, Per W, Göran I, Anders E, Anders B, Jan-Åke S och Bengt P.
Ingen stämmer med Jan N:s springande man.
Bra frågor. Jag tänker som så här:
Skotten faller då Anders D, Hans J och Leif L får grönt ljus. De ska mot Kungsgatan allesammans.
Jan N gör sin observation precis efter att han fått grönt och ska svänga höger från Tunnelgatan mot Kungsgatan.
Självklart har det slagit om till rött i sydlig riktning då.
Jag kan inte tänka mig att intervallen var så mycket kortare än en minut.
Jan N bör alltså ha sett en springande man ca en minut efter mordet.
De kända manspersoner som var på trottoaren var då förutom Engström Stefan G, Hans J, Per W, Göran I, Anders E, Anders B, Jan-Åke S och Bengt P.
Ingen stämmer med Jan N:s springande man.
Precis. Nej, jag har alltid varit osäker när det gäller Jan N:s tid. Men som du säger kan man räkna utifrån trafikljusens intervaller.
Har du någon tanke om den här killen i brun jacka? Är det inte även ett kvinnligt vittne som säger att hon såg någon springa in på Tunnelgatan sedan GM försvunnit?
Det finns flera saker i detta för mig. Jag har som du kanske sett rotat lite i detta med man vid Dekorima, man bredvid Palme, GM, den "osynliga revolvern" etc.
IM säger på ett ställe att han måste hålla ögonen på GM sedan GM stoppat undan revolvern. Annars kan GM lätt förväxlas med en åskådare.
Vilken åskådare då? I det läget ska det enligt den officiella berättelsen endast ha funnits GM, LP, den liggande OP och AB i porten vid mordplatsen?
Det här var ju tankar IM fick i huvudet medan han tittade på GM, dvs innan allt folket kommit framrusande.
"Den jävla reklampelaren" ?
Ligger och gnager det här. Det är nåt fundamentalt fel.
Jag minns att vi tidigare diskuterade att "något" hände mellan reklampelaren och mordplatsen.