Citat:
https://drive.google.com/file/d/1vZq2gyfiCDy-s6qd9u1NGEIKNTvf7IDb/view
Tips om utomjordingar.
Även i ett allvarsamt mordfall förekommer det bevisligen humor. Där jag idag kan tipsa om UFO:na Thomas Pettersson, Krister Petersson och galli-Mattias Göransson. Och en SE-kt som pläderar för att SE har någonting med mordet att göra. Jösses!
Tips om utomjordingar.
Även i ett allvarsamt mordfall förekommer det bevisligen humor. Där jag idag kan tipsa om UFO:na Thomas Pettersson, Krister Petersson och galli-Mattias Göransson. Och en SE-kt som pläderar för att SE har någonting med mordet att göra. Jösses!
Jag instämmer i att SE är en patsy.
Av två anledningar:
1) politisk agenda
2) kunna lägga ned utredningen och presentera en lösning som kan accepteras av makten
Problemet är att MSM har svalt SE som misstänkt GM.
Efter misslyckandet med CP borde media ha varit mer kritiska tycker man.
Dokumentären "Palmemördaren" är kritisk mot KPs utpekande.
Det jag saknade i den var att man inte tog upp TPs stora inflytande på PU och att han fick ta del av sekretess belagt material.
KP tackade nej till att medverka.
Behovet av att fria SE med bevis är egentligen inte nödvändigt. Det finns inga bevis utan bara fria fantasier från KP.
Däremot finns ett större behov att utreda TPs delaktighet i utpekandet och att han haft en agenda för utpekandet.
Ska en privatperson med starka anknytningar till ett politiskt parti och rörelse få påverka en statlig mordutredning?
Ska den personen få ta del av sekretessbelagt material och få möjlighet att ta en aktiv roll i en statlig mordutredning?
Vilket mandat hade PU för detta?
Med vilken rätt pekar PU ut SE?
Presskonferensen var vilseledande och de ansvariga var dåligt pålästa och kunde inte svara på åhörarnas frågor. Är inte allmänheten skyldiga en transparent redogörelse?
Efter PUs fabricerade bevis mot CP skulle man förvänta sig att PU var mer självkritisk.
Hur ser du på utpekandet av SE?
Vad talar för och emot?