Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Tror man ska ta vittnet som gick bakom Palmeparet på allvar och som bergfast säger att det var tre som gick framför och den tredje drar upp vapnet och skjuter.Lisbeths agerande att vägra bandade förhör samt även vallning på brottsplatsen pekar rätt klart på att hon döljer något.Tror stenhårt på något slags mötesscenario där plötsligt något helt oväntat händer.När Pame skjuts är det ett problem för Lisbeth.Samtidigt som hon givetvis vill få fast mördaren har hon saker att dölja som har med situationen utanför Dekorima att göra.Därav alla konstigheter.Hon vet helt enkelt inte om samband finns med mötet hon inte kan prata om eller om mordet inte hade med detta möte att göra.Det här skulle förklara hela hennes beteende.När sen polisen presenterar CP blir hon lättad och friserar omedvetet saker och ting eftersom det här inebär en lättnad för henne.Hon vill helt enkelt tro på att polisen hittat rätt mördare eftersom hon i och med detta kan släppa sina grubblerier.
Helt klart, Björkman är pålitlig. Även fast han har tagit ett par öl en tid innan finns det ingen anledning av honom att fantisera ihop något. Normalt sätt blir man rätt klar i huvudet när det är kallt ute. Det som kanske är mest intressant är hans anlyser av det som han såg.
Jag försökte få tag i honom för att prata med honom då jag tyckte att min tekniska sammanställning stämde med det han hade sett. Men han var inte intresserad, men nämnas kan väll att han jobbade som ingenjör på ett stort svenkt företag.