Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Visst är allt möjligt men det innebär i sin förlängning att man egentligen inte kan ta några vittnesuppgifter på allvar.
Iofs så visade ju rättegången mot CP att så var fallet dvs att vittnesuppgifter saknade egentlig betydelse.
Jag har svårare att förstå LJ s vittnesmål, vilket jag kommer återkomma om.
Om det nu skulle vara på det sättet att LP blandade ihop så medför det att mannen som var med och promenerade en liten bit och tom ev. stod och pratade med paret Palme sätter LP inte samband med mordet..
Den personen plockar Lisbeth Palme bort.
Som vittnen beskrivit situationen är det enligt mitt förmenande uteslutet att LP inte noterade den tredje mannen.
Hur hänger det då ihop?
Eller..?
Börjar låta krångligare än vad som behövs nu..
Med "tredje mannen" menar du GM?
Jag är ju en av de som inte tror att någon konversation föregick mordet. Möjligtvis ett tilltal på sin höjd. Jag kan verkligen inte komma med någon förklaring av LPs vittnesmål, (har många gånger i denna tråd skrivit om det) men något jag tar fasta på är det faktum att LP var som en yr, chockad höna efter skotten.
I det tillståndet, då hennes värld antagligen är
helt uppochned så blir alla intryck enda stor soppa av icke sammanhängande typ.
Hon såg GM en gång, då han var på väg in mot barackerna. Sedan ser hon folket som strömmar till. Hon ser Björkmans chockade blick. Hans jacka. Senare ser hon kanske LJ stå i mörkret bakom barackerna på södra sidan, men det är svårt att tro. Hon nämner dock att "mannen" senare stod på södra sidan av Tunnelgatan.
Kanske ser hon LJ när han återvänder till platsen några minuter senare, men då torde hennes uppmärksamhet var mer riktad åt omhändertagandet av OP.