1. Mördaren skulle inte pratat med paret Palme.
2. Lisbeth Palme hade han skjutit oxå.
3. Vapenvalet, knappast en S&W med minst 6 tums pipa.
4. Dom hade skjutit Olof vid Adolf Fredriks kyrka.
5. Dom hade i princip skjutit han var som helst och gått fria, det hade liksom mörkats.
En förklaring till punkterna.
1. Som framgår av en del vittnena så promenerar alla 3 med varandra. Det finns även ett vittne som även påstår att LP skriker något på ett utländskt språk. Man kan då fråga sig vad hon skriker och vart hon riktar sitt huvud mot när hon skriker. Det mest naturliga är väll att man vänder sig mot den som står närmast och den som förorsakat problemet, i det här fallet mot han som skjuter. Varför ska hon skrika på OP eller ner i gatan eller mot någon som är flera meter bakom när det står en man med revolver sågotsom intill henne.
Helt klart är att hon haft ögonkontakt med mördaren, speciellt i det ögonblick när hon skriker.
2. Det man kan utgå från av punkt 1 är om det hade varit en konspiration typ SÄPO, PKK, Polisen, CIA, mm är att LP inte varit vid liv idag, han hade iskallt tryckt av ett skott till.
Om det hade varit en konspiration så väljer man inte den svagaste person i samlingen utan den som är kallast och helt enkelt bäst för uppdraget. En likvidator.
3. Det är mycke möjligt att jag kan ha fel på den här punkten då en S&W är ett mycket kraftfullt vapen och framför allt pålitligt, hakar inte upp sig, en kula i loppet bara spänna hanen och trycka av. Men om det hade varit en seriös likvidator/konspiratör kan man nästan utgå från att det hade varit en ljuddämpare på för att slippa uppmärksamheten.
4. Själv har jag varit på platsen många gånger mellan Biografen Grand och Dekorimahörnet. Jag är tveksam till att Dekorima hörnet är en bra plats att likvidera någon.
På grund av att:
1. Sveavägen-Tunnelgatan är en bra upplyst plats, även nattetid jämfört med utanför kyrkogården.
1a. Kungsgatan är avstängd för vanlig trafik så om man kommer Kungsgatan öster ifrån och ska mot Kungsholmen svänger dom flesta höger vid Kungsgatan-Sveavägen och sedan vänster vid Tunnelgatan, och det är likadant för dom som kommer från söder/Kungsholmen. Det gör att Tunnelgatan-Sveavägen blir en traffikerad korsning där rödljuset lyser ofta.
2. Hötorget T-bana på båda sidor.
3. Detfanns bankomater på andra sidan.
4. Se på hur många vittnen det fanns. 41 st. Är det bra? Hur många fanns det utanför kyrkan, Alf Lundin.
5. Utan för Adolf Fredriks kyrka och sedan vänster eller höger på Adolf Fredriks kyrkogränd eller när paret Palme korsade Sveavägen och likadant där, öster eller väster på Adolf Fredriks kyrkogränd. Knapt inga vittnen och ett trafikljus som för det mest lyser grönt på Sveavägen och minst lika bra flyktvägar.Jag kan nästan påstå; om det svänger in 1 bil på Adolf Fredriks kyrkogränd så har det svängt in 1000 bilar på Tunnelgatan, sån stor skillnad är det på dom två korsningarna.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=tunnelgatan&StreetN umberId=100474700
5. Dom hade gått fria därför att det får inte förekomma i ett perfekt politiskt demokratiskt drömsamälle.
2 st frågor jag ställer mej.
1. Var står Jan Guillou idag?
2. Om jag varit likvidator hade jag haft som krav av församling, en ljudämpare, hade ni haft samma krav?
Även fast jag skulle vara en förrvirad ensam Polis/SÄPO-polis skulle jag nog skaffat fram ett vapen med ljuddämpare speciellt om jag var ute efter Statsministern.
mvh
lennart Remstam
www.itdemokrati.nu