2008-01-31, 01:09
Medlem
Ja vad säger man...

Klart är att LPs vittnesmål är utan värde.
Dock en detalj av intresse ;Den med beige jacka som avvisade hjälp.
Undrar vem det var.
Sen en sak ..Lisbeths beskrivning över händelsförloppet stämmer inte med övriga vittnen på någon punkt egentligen.
Det är verkligen konstigt.
I första förhöret 2 dova skott sen ett ytterligare.'Sen ändrar hon sig och det är bara 2 skott.Prat om ljuddämpare!!Om Palme blev skjuten som vittnen påstår; att pipasn trycktes in i Palmes kläder innan skottet kan kanske ge den effekten...dov knall.Men då stämmer Lisbeths vittesmål ännu sämre...
Senast redigerad av rattelsnake 2008-01-31 kl. 01:12.
Citera
2008-01-31, 01:34
Medlem
Jag tror Lisbeth ljuger eller i vart fall undanhåller information.
Behöver iofs inte alls betyda att hon är inblandad.
Men intressant är det.Normalt sett skulle ingen mordutredare i världen tro på hennes svajiga vittnesmål.
Citera
2008-01-31, 01:36
Medlem
CapsLockss avatar
Och Holmers förvirrande presskonferens....

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=503242
Citera
2008-01-31, 01:41
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Jag tror Lisbeth ljuger eller i vart fall undanhåller information.
Behöver iofs inte alls betyda att hon är inblandad.
Men intressant är det.Normalt sett skulle ingen mordutredare i världen tro på hennes svajiga vittnesmål.

Hon verkar vara en bricka i ett märkligt spel
Citera
2008-01-31, 01:50
Bannlyst
En förklaring till punkterna.

1. Mördaren skulle inte pratat med paret Palme.
2. Lisbeth Palme hade han skjutit oxå.
3. Vapenvalet, knappast en S&W med minst 6 tums pipa.
4. Dom hade skjutit Olof vid Adolf Fredriks kyrka.
5. Dom hade i princip skjutit han var som helst och gått fria, det hade liksom mörkats.

En förklaring till punkterna.

1. Som framgår av en del vittnena så promenerar alla 3 med varandra. Det finns även ett vittne som även påstår att LP skriker något på ett utländskt språk. Man kan då fråga sig vad hon skriker och vart hon riktar sitt huvud mot när hon skriker. Det mest naturliga är väll att man vänder sig mot den som står närmast och den som förorsakat problemet, i det här fallet mot han som skjuter. Varför ska hon skrika på OP eller ner i gatan eller mot någon som är flera meter bakom när det står en man med revolver sågotsom intill henne.
Helt klart är att hon haft ögonkontakt med mördaren, speciellt i det ögonblick när hon skriker.

2. Det man kan utgå från av punkt 1 är om det hade varit en konspiration typ SÄPO, PKK, Polisen, CIA, mm är att LP inte varit vid liv idag, han hade iskallt tryckt av ett skott till.
Om det hade varit en konspiration så väljer man inte den svagaste person i samlingen utan den som är kallast och helt enkelt bäst för uppdraget. En likvidator.

3. Det är mycke möjligt att jag kan ha fel på den här punkten då en S&W är ett mycket kraftfullt vapen och framför allt pålitligt, hakar inte upp sig, en kula i loppet bara spänna hanen och trycka av. Men om det hade varit en seriös likvidator/konspiratör kan man nästan utgå från att det hade varit en ljuddämpare på för att slippa uppmärksamheten.

4. Själv har jag varit på platsen många gånger mellan Biografen Grand och Dekorimahörnet. Jag är tveksam till att Dekorima hörnet är en bra plats att likvidera någon.
På grund av att:
1. Sveavägen-Tunnelgatan är en bra upplyst plats, även nattetid jämfört med utanför kyrkogården.
1a. Kungsgatan är avstängd för vanlig trafik så om man kommer Kungsgatan öster ifrån och ska mot Kungsholmen svänger dom flesta höger vid Kungsgatan-Sveavägen och sedan vänster vid Tunnelgatan, och det är likadant för dom som kommer från söder/Kungsholmen. Det gör att Tunnelgatan-Sveavägen blir en traffikerad korsning där rödljuset lyser ofta.
2. Hötorget T-bana på båda sidor.
3. Detfanns bankomater på andra sidan.
4. Se på hur många vittnen det fanns. 41 st. Är det bra? Hur många fanns det utanför kyrkan, Alf Lundin.
5. Utan för Adolf Fredriks kyrka och sedan vänster eller höger på Adolf Fredriks kyrkogränd eller när paret Palme korsade Sveavägen och likadant där, öster eller väster på Adolf Fredriks kyrkogränd. Knapt inga vittnen och ett trafikljus som för det mest lyser grönt på Sveavägen och minst lika bra flyktvägar.Jag kan nästan påstå; om det svänger in 1 bil på Adolf Fredriks kyrkogränd så har det svängt in 1000 bilar på Tunnelgatan, sån stor skillnad är det på dom två korsningarna.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=tunnelgatan&StreetN umberId=100474700

5. Dom hade gått fria därför att det får inte förekomma i ett perfekt politiskt demokratiskt drömsamälle.

2 st frågor jag ställer mej.

1. Var står Jan Guillou idag?
2. Om jag varit likvidator hade jag haft som krav av församling, en ljudämpare, hade ni haft samma krav?

Även fast jag skulle vara en förrvirad ensam Polis/SÄPO-polis skulle jag nog skaffat fram ett vapen med ljuddämpare speciellt om jag var ute efter Statsministern.
mvh
lennart Remstam
www.itdemokrati.nu
Citera
2008-01-31, 02:06
Medlem
RickardTheBraves avatar
Astrid Lindgren gjorde det, sedan lämnade hon Christer i klistret.
Citera
2008-01-31, 02:06
Medlem
CapsLockss avatar
Vart hade misstankarna riktats om det vart ljuddämpare ? perfekt mordplats?.

Detta är säkert detaljerat uträknat sedan lång tid..

Att sedan spaningsledningen förvirrade och vilseledde media in på spår man ivrigt hängde på,totalt förblindade..
Citera
2008-01-31, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Vart hade misstankarna riktats om det vart ljuddämpare ? perfekt mordplats?.

Detta är säkert detaljerat uträknat sedan lång tid..

Att sedan spaningsledningen förvirrade och vilseledde media in på spår man ivrigt hängde på,totalt förblindade..

Så du hade tackat nej till en ljuddämpare även fast den låg mitt framför näsan på dej.
Citera
2008-01-31, 02:16
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Så du hade tackat nej till en ljuddämpare även fast den låg mitt framför näsan på dej.
Skulle tro att valet aldrig kom på fråga.
Citera
2008-01-31, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Skulle tro att valet aldrig kom på fråga.

Precis, den här konspirationssamlingen hade aldrig hört talas om ljuddämpare utan levde som på vildavästern när det inte fanns ljuddämpare.
mvh
lennart
Citera
2008-01-31, 02:30
Medlem
Är man 100% säker på att det inte var en ljudämpare?Skott som lät som dova puffar enligt Lisbeth men å andra sidan smäller chinapuffar ganska högt.Tycker allt pekar på skott från extremt nära håll med pipan intryckt i offret.Då får jag ihop det hela och sedan skottet mot Lisbeth i luften som kanske var det skottet något vittne såg på andra sidan gatan.Isåfall ljuger Lisbeth Palme.Nej paret Palme eller Olof skulle träffa någon på vägen hem från bion och detta kan vara vad som mörklades med Lisbeths hjälp.Tror det finns 2 skeenden här som bidrar till förvirringen och som nödvändigtvis inte behöver ha ett samband men likväl kan ha det.
Citera
2008-01-31, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Precis, den här konspirationssamlingen hade aldrig hört talas om ljuddämpare utan levde som på vildavästern när det inte fanns ljuddämpare.
mvh
lennart
Trycker du in pipan i en kudde och skjuter förstår du vad jag menar.Ett mycket proffsigt jobb och på något vänster visste mördaren att han skulle få tillfälle att genomföra likvidationen på just det viset.Av någon anledning.Kan vara så att den person som Palme skulle träffa som avtalat inte kom men någon annan kom i hans ställe...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in