Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
"Vid förhör med Engström den 25/4 1986 bereddes han tillfälle att i
fotomontage över personer som uppehållit sig på brottsplatsen,
peka ut de han igenkände. Engström reagerade för fotografier
på Lars Jeppson, Helena Lähde, Karin Johansson samt Anders
Björkman."

Om nu de här personerna var på plats, hur kunde då Engström
räkna upp dom om han inte själv var där? Om några av personerna
fanns där först efter att GM försvunnit och Engström
observerar dom så kan inte Engström vara GM.

Lähde var inte där. Björkman fanns på plats innan mordet. Karin Johansson hade figurerat i media och Jeppsson är ju ett kapitel för sig. Visst kan han ha varit där men han missar ju också flera stycken.
Citera
2021-01-04, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ska berätta vad det mest tråkigaste av allt är. Att alla bevis som folk postat på Victor Gunnarssons, Christer Petterssons, Stig Engströms, kurders, sydafrikansers m fl oskuld rinner av de riktiga konspiratörerna. Hela jävla tiden. Teflon! Det spelar ingen jävla roll vad jag skriver i den här tråden och vilka bevis jag för fram (alla bilder med text för barn, så att de förstår). för just nu Stig Engströms oskuld. Enligt KP så flyr Engström Tunnelgatan samtidigt som han fångas på Vojta Kleckas filmrulle tillsammans med Ekman och Almsäter (var är ni, grabbar?) och hela den svenska befolkningen ska ändå köpa den officiella version, inte att Christer Pettersson är OP:s baneman utan att Stig Engström är OP:s baneman. VA FAN!?!?!

Varför ens skriva i den här tråden när man uppenbart möter motstånd som man inte kan rå på digitalt? Jag är inte rädd rent personligen eftersom jag har vapen. Men jag är rädd för Sveriges framtid. En lösning på Palmemordet kanske hade gjort skillnad men förmodligen inte. Väldigt få bryr sig idag. För många unga karriärister, svartingar och skräpmänniskor som dikterar villkoren.

Vem fan bryr sig 2021 om mordet på Olof Palme? Bara dårar som jag, för jag vill veta om det finns en anledning till att rösta överhuvudtaget? Jag tvivlar på det...

Ni vinner alltid fram till den punkten när ni byter gärningsman (GM). Då får vi sanningssökare blodad tand. Jag är helt övertygad att någon gång i framtiden så kommer ni ännu en gång byta GM. Den här gången från Stig Engström till någon annan. Jag är helt ÖVERTYGAD!

Om man i Sverige aldrig löser mordet på Olof Palme så kommer landet sluta i citatet från filmen om Kapsar Hauser. Var och en för sig och Gud mot alla. Så kommer det sluta. Vad som sedan växer upp i dagens samhälle vill ni inte veta. Detta är i stort sett allt vad jag har att säga. Jag har ingenting att säga mer. Ledsen för det. Konspiratörerna vann.

Jag kan inte ändra på vart samhället är på väg. Jag har försökt men misslyckats. Ingen lyssnar på mig längre (persona non grata) även om jag ser att vissa personer klickar på mina länkar, men ingen säger något, ingen bryr sig.

Lika bra det.

Tycker du att du bevisat att SE är oskyldig? Det gör inte jag.
Citera
2021-01-04, 08:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tycker du att du bevisat att SE är oskyldig? Det gör inte jag.

Enligt svensk rättstradition behöver ingen bevisa sin oskuld. Det är i normala fallet åklagarens roll att bevisa någons skuld.

Här gäller dock inte denna princip då vi måste tänka tvärt om i just detta fall. Kanske för att SE är död och inte kan försvara sig. Läs "Processen" av Kafka så ser du hur bakvänt det blir.

Inte ens KP själv påstår att han kan bevisa SEs skuld, men tycker säger han att han skulle vilja utreda SE lite mer, men kan inte göra det då han har beslutat sig för att lägga ned förundersökningen.

Varken KP eller någon annan har bevisat SEs skuld så i normala fall skulle detta räcka för att inte förtala SE efter hans död. Men i "tvärtomlandet" gäller inte normala regler.
Citera
2021-01-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du förstår inte den omvända logiken i det hela. SE känner igen dem därför att han är mördaren och blixtsnabbt återvände till mordplatsen för att förvirra alla vittnen som precis sett honom skjuta palme. Så funkar tvärtomlogiken när SE ska hängas ut som GM!

SE har också lyckats pricka in exakt hur palme låg och hur han vändes i framstupa sidoläge. SE kan ange att blodet bubblar ur OPs mun. SE kan också återge hur LP ropar på ambulans och rör sig runt mordplatsen på rätt sätt. Men eftersom SE är mördaren och inte kunde observera dessa saker innan han återkom till platsen gissar SE lite turligt här bara, enligt tvärtomlogiken.

Att väktaren på Skandia säger att han pratade med SE i några minuter, betyder bara att han ljuger, eftersom SE inte hann prata något eftersom att han är skyldig enligt tvärtomlogiken.

Att flera vittnen sett en man följa efter LOP på Sveavägen och som försvinner ögonblicket efter mordet, kan bara betyda att dessa vittnen ljuger och att SE är mördaren enligt tvärtomlogiken.

Trots att ingen kunnat påvisa en koppling mellan SE och vapen vid tiden runt mordet, får vi ta KPs ord från presskonferensen som en sanning: "Att SE hade ett vapen i handen vill jag mena med tanke på vad som hände." Tvärtomlogiken spikar även detta faktum!

Du måste sätta dig in i hur "tvärtomlogiken" fungerar för att förstå att allt kan vändas till SEs nackdel bara man lär sig tänka rätt! Tänk boken 1984 så har du lite hjälp på traven.
Det är bra att du ventilerar "tvärtomlogiken" , som nu tillämpas av alla de "amatöråklagare" som eg. absolut inte vill att MOP skall bli löst.
Det skulle vara trevligt ifall de som tror på SE som mördare kunde räkna upp andra "karbonfall" i världen de senaste 200 åren - där mördare i högprofilfall snabbt har återvänt till brottsplatsen. I främsta syftet att försöka sabotera jakten på Mördaren! Now! Go for it !!
Citera
2021-01-04, 09:04
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Lähde var inte där. Björkman fanns på plats innan mordet. Karin Johansson hade figurerat i media och Jeppsson är ju ett kapitel för sig. Visst kan han ha varit där men han missar ju också flera stycken.

Jan Andersson pekar ut Engström och Engström pekar ut 3 personer som var där.
Kombinerat med tidslinjen finns då inget som motsäger Engströms berättelse.
Om Engström pratade med Andersson kan han inte ha sprungit runt uppe på åsen
och observerats av Nieminen.

Vad är det som åklagaren påstår sig inte kunna kringgå?
Citera
2021-01-04, 09:18
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag snor oblygt ett inlägg från Heheho i en annan tråd:

Kan männen i historien vara från Sydafrika? -->("Hon fick till svar att Palme ställde till problem “där nere”, i landet och området de kom ifrån.")
Att vara lite rödlätt är inte helt ovanligt utsseende i Sydafrika. Dessutom tyder väl mycket på att OP sköts med ett vapen med ljuddämpare.

Om HH skrev om detta tips i sin bok vore det väl intressant att begära ut tipset från PU?

Verkar ganska orimligt att utsända lönnmördare skulle berätta om sina planer att mörda Palme för 2st flickor de mött av en slump på ett cafe och sedan ta med flickorna till centralen och visa vapnet i förvaringsboxen där.
Citera
2021-01-04, 09:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Verkar ganska orimligt att utsända lönnmördare skulle berätta om sina planer att mörda Palme för 2st flickor de mött av en slump på ett cafe och sedan ta med flickorna till centralen och visa vapnet i förvaringsboxen där.

Det hela låter som om det skulle vara skrivet av en manusförfattare som något slags sista kontrakt. Jag tycker det hela låter helt orimligt också på samma grund som du. Men det som plötsligt har förändrats är att vi kan begära ut handlingen nu när den blivit offentlig för att bedöma hur ärlig HH var i sin bok.

Annars är det mesta och i synnerhet episoden om förvaringsboxen väldigt fantasifullt. 50 miljoner var väl pengar på den tiden också som kunde locka fram lite olika aktörer i ljuset, misstänker jag.

Men finns tipset, eller hittade HH bara på?
Citera
2021-01-04, 10:05
Medlem
Lite positivt:

https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-kritiseras-for-brister-nar-palmeutredningen-las-ned/
Citera
2021-01-04, 10:50
Medlem
Citat:

Har åklagaren fått denna fråga efter pressträffen?
Har åklagaren gjort ett endaste uttalande efter pressträffen?
Har han gått i pension nu efter att ha fullföljt sina direktiv?
Citera
2021-01-04, 11:12
Medlem
Basfaktas avatar
Apropå osannolika händelser.

Våren 2018 avslöjade SVT att CP-spåret var en bluff.

2018 gav TP ut sin bok om SE.

2018 var KP igång med SE.

2018 väljer Filter att lansera sin teori i Expressen.

Städades CP bort för att bereda väg för SE?

Det finns dessutom personkopplingar och ekonomiska märkligheter att granska närmare.

Grävarna som gjorde CP-programmet i gänget som sågade Estonia-killen. Flera med kommunistbakgrund.

Återkommer.
Senast redigerad av Basfakta 2021-01-04 kl. 11:14.
Citera
2021-01-04, 11:19
Medlem
Vad tror ni om detta?
Källa Björn:
Små grupper på 4-7 personer .
Tillgång till bra teknisk utrustning. Radiosamband.
En uppgift var att samla information om misstänkta personer.
Man hade kontakt med SÄPO.
SÄPO 1: Jobbade på tekniska sidan. Stort underrättelsenätverk.
SÄPO 2 : Insatser mot misstänkta personer
SÄPO 3: Hade goda kontakter med Contra och EAP.

https://www.youtube.com/watch?v=jhLzAcclATk&t=3876s
Mannen. mordet, mysteriet del 3
Citera
2021-01-04, 11:38
Medlem
Citat:

Jag tänker att han kunnat se Björkman innan mordet, Jeppsson under flykten och Karin i tidningen. Jan Andersson har såvitt jag vet inte noterat SE innan han exponeras i media. Dessutom kunde SE inte peka ut honom. Jag säger inte att han gärningsmannen men för mig är det inte solklart att han varit på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in