Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Efter tio år i tråden är jag olidligt trött på alla sidospår, ofta ursprungna från förespråkarens egna ideologiska preferenser.
Vi har uppgifter om SÄPO-män som irreguljärt övervakat Olof Palme. Likaså har vi uppgifter om att en grupp på två till tre personer övervakat OP under hans sista dygn i livet, den sk övervaknings-PM.
Detta är konkreta uppgifter som inte hör till förhoppningsvärlden utan finns där som faktum. Där ska sökandet börja om man verkligen vill söka OPs mördare. Inte bland en massa scenarion som inte har relevans på MOP.
Exempel. LOP vet inte själva att de ska passera Skandiahuset förrän 2319, vad som händer där innan MOP har inte med automatik en koppling till dådet . Den som hävdar det måste i min värld hitta en sannolik anledning till detta . Det räcker inte med det infantila allt är möjligt . Om någon gjort ett sambandsprov vid lunchtid så har det ingen relevans på MOP förrän relevansen bevisas av den som påstår detta.
Jag börjar nästan tro att också du är ett troll. Menar du att det är relevant att avfärda spekulationer om hur mordet kan ha gått till, men irrelevant att spekulera?
Hur ska jag kunna hitta information om Säpomän som övervakade Palme? Varför skulle jag inte kunna passa den frågan till dem som är mer predestinerade?
Vad hjälper det att folk skriver om dessa Säpomän utan att komma framåt det minsta?
Jag har en ganska klar bild av hur mordet gick till och jag skriver om det som jag tycker är intressant, utan dina ideologiska preferenser. Bara fakta är intressant, även om vissa fakta är mer intressanta än andra.