Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det är helt klart så. Och här vet vi att det pågick en narkotikaspaning mordkvällen. Alltså ingen gissning.

Enligt Wall på sin blogg sade Dag till honom, på 30-årsdagen, vid sidan om att ett par observationer var identifierade. Ska vi gissa oss till att det var spanare?
Spanare som inte var där
Citera
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Enligt uppgifter jag fick var Olof Palme bevakad av den smale, långnäste mannen med runt ansikte 17,18 och 20 februari.
Ögnade bara igenom artikeln som hastigast.
Stämmer datum med Stigs övertid?
Lång näsa?
Du fick ingen mer utförlig beskrivning av näsan?
Senast redigerad av Gothus 2020-07-15 kl. 22:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Skräpartikel enligt mig. SE jobbade ju tydligen över ganska ofta och nu har de hittat två datum där även OP gjorde det.

Knappt ens värt att nämna som indicium.

Läste artikeln i Expressen.

Den riktigt lyser av svettig desperation.

Skandiamannen jobbade över.

Då måste man kolla om han brukade jobba över och ja, det brukade han göra ofta eftersom han var perfektionist och oftast fick uppdrag som inte hade en deadline som var viktig att hålla eftersom han var den som var den långsammaste av reklamarna på Skandia.

Källa: LL och TPs böcker.
Citera
2020-07-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Är det ironi?
Skämtar du?

Vet du hur mycket bilar som är på rull dygnet runt kring Norrtull, Roslagstull och Sveavägen?

Det var mycket populärt (i viss mån än idag) att snurra runt med amerikanare och sportbilar (MC på sommaren) längs Sveavägen och vända vid Sergelsrondellen eller fortsätta runt Norrmalmstorg och in på Birger Jarlsgatan och vidare mot Roslagstull och in igen mot Sveavägen.
En del tog även sig runt Strandvägen och fortsatte via Strandvägen och Valhallavägen runt mot Roslagstull.

Naturligtvis var det en ton som passade det inlägg jag svarade på.

La Carterie ligger ca 75-90 meter från mordplatsen och en bil av okänt fabrikat och okänd färg som kommer från mordplatsen i hög fart omedelbart efter skotten och som inte identifierats är ett i mina ögon ett misstänkt fordon.
Inget polisförhör tar specifikt upp denna bil.

Inge Morelius borde ha sett denna bil från sin position.

https://youtu.be/3bhrYPw7suE

Sen får det cirkulera bilar bilar hur mycket det vill i Stockholm.
Senast redigerad av Utredaren 2020-07-15 kl. 23:00.
Citera
2020-07-15, 22:48
Medlem
Citat:
Efter tio år i tråden är jag olidligt trött på alla sidospår, ofta ursprungna från förespråkarens egna ideologiska preferenser.

Vi har uppgifter om SÄPO-män som irreguljärt övervakat Olof Palme. Likaså har vi uppgifter om att en grupp på två till tre personer övervakat OP under hans sista dygn i livet, den sk övervaknings-PM.

Detta är konkreta uppgifter som inte hör till förhoppningsvärlden utan finns där som faktum. Där ska sökandet börja om man verkligen vill söka OPs mördare. Inte bland en massa scenarion som inte har relevans på MOP.

Exempel. LOP vet inte själva att de ska passera Skandiahuset förrän 2319, vad som händer där innan MOP har inte med automatik en koppling till dådet . Den som hävdar det måste i min värld hitta en sannolik anledning till detta . Det räcker inte med det infantila allt är möjligt . Om någon gjort ett sambandsprov vid lunchtid så har det ingen relevans på MOP förrän relevansen bevisas av den som påstår detta.
Vi är ganska många som ser de konkreta uppgifterna som inte gått att komma runt i mer än 20 år. Steg för steg har allt fler insett det. Presskonferensen mångdubblade nog den siffran.
Tror nog att till och med Filter och TP känner stanken i dyn de trampat i. Grundlurad?

Nu är det bara att hacka på. Det finns många som nog känner sig lösta från lojaliteter och tystnadskultur nu. Namnen kommer fram.
Citera
2020-07-15, 23:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
SE jobbade över samma kvällar som Palme var ute sent:
https://www.expressen.se/nyheter/engstrom-jobbade-over-samma-kvallar-som-palme/

Om varken SE eller Palme var ute så sent någon annan kväll i februari, så är det faktiskt märkligt.

Fast att det är så säger väl inte artikeln? Vad den framför allt visar är ju att det inte finns något märkligt med att Stig Engström jobbar över sent och stämplat ut 23.19-23.20. Han brukar jobba över vid tiden och vilken tid han slutar är olika.

Så alltihop är ett ordentligt stöd åt att det är en slump att han kommer ut från Skandia när han gör.

Med sig skall han då ha en stor revolver som inget talar för att han hade och skjutit Palme trots att inget talar för att skjutit alls på decennier.
Citera
2020-07-15, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tycker CA beskriver hela utredningen på ett bra sätt i förhör 2007. Det har stämt i 34 år. Synd bara att inte SE hade samma insikt.

A=CA

A:Men annars...fotokonfrontationen.Det var som att..OHÖRBART..dom hade talat om för den där killen som var identifierad i förväg vad det var för någonting.Vad dom ville ha för resultat.Så åkte han in där.Sedan när han vart frisläppt då tog dom..OHÖRBART...

A:Sedan så ville jag inte medverka i dom här utredningarna.Konfrontationen med Christer Pettersson det var också en sådan där videokonfrontation.Det var 8-9 man.En var Christer Pettersson,en a lagare och 7-8 poliser så talade dom om för Lisbeth att...OHÖRBART..

/
F:Ville du jävlas eller varför?

A:Nä,men jag har inget förtroende för..

F: Du har inget förtroende för utredningen?

A:Nej,Det är den största jävla skandalen någonsin på hela 1900-talet.

F:Men då har du ju förvärrat den genom att inte hörsamma kallelsen.

A:Ja,då får det bli så.

/
F:Men förstår du inte att du fortfarande blir intressant i den här utredningen så länge du inte sanningsenligt talar om vad som hänt med vapnet?

A:Ni får tycka vad ni vill inom polisen.Det gör ni ändå både du och dina chefer.

F:Men förstår du att du blir intressant så länge du inte kan klargöra för vart vapnet har tagit vägen för vi köper inte...

A:Jag bryr mig inte
//

Vi är många som påpekat att CA är den absolut mest intressanta personen i MOP. Vapeninnehav, tillfälle, känt palmehat och inget alibi för mordkvällen då han enligt egen utsago låg sjuk hemma, vilket ingen har kunnat bekräfta.
Dessutom håller han sig undan från polisen med en falsk folkbokföringsadress och drar en helt osannolik historia om var han gjort av vapnet. Det bara skriker högintressant person om honom.

Varför KP och PU bestämde sig för SE är ...ja, nästan obegripligt givet vad vi vet om den senare jämfört med CA.
Citera
2020-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Skräpartikel enligt mig. SE jobbade ju tydligen över ganska ofta och nu har de hittat två datum där även OP gjorde det.

Knappt ens värt att nämna som indicium.
Det är inte ens HALMSTRÅN.

Däremot är vi inte förvånade. Det är knappast TP som driver detta och Expressen har tunt med grävare. KÄLLAN ÄV VÄL SOM MED UBÅTARNA och desinformation där. Men under "källskydd"
Citera
2020-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vi är ganska många som ser de konkreta uppgifterna som inte gått att komma runt i mer än 20 år. Steg för steg har allt fler insett det. Presskonferensen mångdubblade nog den siffran.
Tror nog att till och med Filter och TP känner stanken i dyn de trampat i. Grundlurad?

Nu är det bara att hacka på. Det finns många som nog känner sig lösta från lojaliteter och tystnadskultur nu. Namnen kommer fram.

Det är ju bara så j-a tråkigt att vissa i tråden säger att de 'vet' något från 'pålitliga' källor men kan inte skriva om det för att det inte finns skriftligt underlag..
Varför nämna det överhuvudtaget då??
Citera
2020-07-15, 23:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Exempel. LOP vet inte själva att de ska passera Skandiahuset förrän 2319, vad som händer där innan MOP har inte med automatik en koppling till dådet . Den som hävdar det måste i min värld hitta en sannolik anledning till detta . Det räcker inte med det infantila allt är möjligt . Om någon gjort ett sambandsprov vid lunchtid så har det ingen relevans på MOP förrän relevansen bevisas av den som påstår detta.

Precis så är det. Allt annat är fantasier. Det är vad som händer 23.19-23.20 som är relevant.
Citera
2020-07-15, 23:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, håller med dig där.

Det är vad jag också försökt göra, under det senaste året.

Men, jag har fått väldigt mycket skit för det från folk som tror att de vet bättre.
Jag har fått informationer från håll de flesta bara skulle drömma om, och det har jag försökt skriva om, men, att lägga upp dokumentation om det är omöjligt.

Då blir man istället ett troll, det värsta man kan göra är att trampa andras favorit-teorier, hur oväsentliga de än är.

Jag säger det igen, det finns intressanta motivbilder, men de har ingen substans när det kommer till kritan.

Jag har väldigt svårt för det där med att känna sig missförstådd. Du skriver ofta intressanta saker och har uppenbarligen stora kunskaper i ämnet, så det är bara att köra på och försöka vara övertydlig om vad man menar. Vi är många som är idel öra.
Citera
2020-07-15, 23:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Efter tio år i tråden är jag olidligt trött på alla sidospår, ofta ursprungna från förespråkarens egna ideologiska preferenser.

Vi har uppgifter om SÄPO-män som irreguljärt övervakat Olof Palme. Likaså har vi uppgifter om att en grupp på två till tre personer övervakat OP under hans sista dygn i livet, den sk övervaknings-PM.

Detta är konkreta uppgifter som inte hör till förhoppningsvärlden utan finns där som faktum. Där ska sökandet börja om man verkligen vill söka OPs mördare. Inte bland en massa scenarion som inte har relevans på MOP.

Jag börjar nästan tro att också du är ett troll. Menar du att det är relevant att avfärda spekulationer om hur mordet kan ha gått till, men irrelevant att spekulera?

Hur ska jag kunna hitta information om Säpomän som övervakade Palme? Varför skulle jag inte kunna passa den frågan till dem som är mer predestinerade?

Vad hjälper det att folk skriver om dessa Säpomän utan att komma framåt det minsta?

Jag har en ganska klar bild av hur mordet gick till och jag skriver om det som jag tycker är intressant, utan dina ideologiska preferenser. Bara fakta är intressant, även om vissa fakta är mer intressanta än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in