Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Åtalsfrihet för mördare (GM), medgärningsmän och/eller medhjälpare är inte möjligt i svensk rättsordning och bryter den grundläggande principen om "allas likhet inför lagen".

Edit: Om detta stämmer så är det också bevis på en konspiration.

Precis men de hävdade att de a,handlat på order upa och b, att det funnits laga grund. Självklart fick de inte amnesti att berätta. Det var genomskinligt att de ville berätta och OP:s landsförräderi och lovats att få göra det när mordet var preskriberat men då hade KGB infiltratörerna enligt dem ändrat lagen och de var upprörda över det.

Det var heller ingen hemlighet var de hörde hemma i för krets.
Citera
2020-07-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Knappast Lennart Bylock!

Men intressant med "amerikanaren" som i hög fart åkte mot Norrtull direkt efter smällarna.
Personbil av "okänt fabrikat, okänd färg. Det var en större bil, typ amerikanare, en vanlig person bil inte lastbil eller liknande."
Källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

står det.

Den lämnar alltså mordplatsen omedelbart efter 23:21:30 och kör norrut i hög fart. Mycket intressant. Kan vara en flyktbil.
Senast redigerad av Utredaren 2020-07-15 kl. 09:13.
Citera
2020-07-15, 09:04
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Zoomar man ut lite ser man ett tydligt mönster att det är koncentrerat mycket tydligt kring det som kom att bli mordplatsen! Det han vissa försökt svepa bort med snabba slutsatser att alla iakttagelserna är falska.
Det är helt klart så. Och här vet vi att det pågick en narkotikaspaning mordkvällen. Alltså ingen gissning.

Enligt Wall på sin blogg sade Dag till honom, på 30-årsdagen, vid sidan om att ett par observationer var identifierade. Ska vi gissa oss till att det var spanare?
Citera
2020-07-15, 09:12
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ja, det är nog som du säger i mångt och mycket.

Jag kan inte kommentera i detalj de exempel du tar upp för jag har inte nagelfarit dom.

Det tar mig en halv till en dag att göra ett väl genomarbetat inlägg och när jag postat det så blir det ingen respons utan en uppsjö av politiska inlägg.

Jag är inte intresserad av politik och mig gör det inget vilken politisk övertygelse GM hade eller har nu. Det är orätt under alla omständigheter att mörda någon vem det än är.

Tack!
Det är så precist.
Personligen ( och jag skrev det också här i tråden för typ ett år sedan) blev slutet på PU ungefär som jag befarade. Lösningen,med en liten twist då.

Här dominerar SE som GM- Juniupplagan, samtidigt som Teutenberg släpper sin bok med sitt rysslandsspår -Juniupplagan, och tråden (säkert också på andra sajter där man utreder MOP) har belamrats med städgruppen-Juniupplagan.

Tillkommit finner vi; Massmedias hjärntvättar-service och resterande i maktpositionens- locket på (tystnaden).

Vissa här har fortfarande ett hopp om att kunna lösa MOP med ny information, men Dessvärre ser jag i nära förlängning, också angrepp på t.ex. den här kanalen. Man kommer helt enkelt att förbjuda,eller försvåra informationsutbudet, så till den grad att det blir omöjligt/meningslöst att ens försöka.

Jag är bergfast i min övertygelse att: 1.Man har alla fakta och har diplomatiskt kommit till ett avslut. 2.Man nu är i fasen att tysta det svenska folket med två GM (välj och vraka -gurgla &skölj).
Behövs inte mer. Jo, tysta vettvillingarna som aldrig ger sig.

Och som jag också nämnt, sätt in: " kommer att skaka Sverige i dess Grundvalar" i din tänkta GM/Grupp. Uppfyller det inte målet så är den lösning fel.
Det är ingen slump att vår ELIT yttrat detta och liknande. (det var det närmaste sanningen de kunde gå, utan något ytterligare, men ändock med sitt egna erkännande) 34år och nu med presenterat resultat bekräftar ovanstående.
Citera
2020-07-15, 09:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Men exakt vad har det med MOP att göra?
Du efterfrågade eventuella medkonspiratörer.

Om man som du bortser ifrån alla indicier som tyder på konspiration så återstår förstås bara ensam mördare. Men du är inte så dum, så varför trollar du?
Citera
2020-07-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
WT, misstänkta bilar och springande personer.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=18-TvBZWmGActviof_U7PMnP1VRlivR6a&fbclid=IwAR0LBuRO61 sY-W0CcJ_Jyk8NIoSd1IyE3cYlT1D0c_IK_hIxRD3CZtBP7XY&ll= 59.336282608612855%2C18.059971002590416&z=17

Mycket bra!

Har länge haft denna 'bild' I huvudet, väldigt illustrative!
Tack!
Citera
2020-07-15, 09:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ja, intressant.

Passar in i min bild av hur mordet gick till. Startskottet var när paret Palme började sin promenad söderut. Och eftersom ingen visste hur de skulle ta sig hem var enda möjligheten övervakning. Både från syd och norr. Läs Robert Gustavssons uppgift om WT utanför Grand. Som täckte upp den troligaste hemvägen. Alltså tunnelbanan tillbaka till GS.

I det ögonblicket man visste att de skulle promenera söderut kunde män placeras ut. Alltså långt före mordet. Där en man hamnade i Dekorimahörnan som senare sågs av IM. Det var ingen som följde efter eftersom det inte behövdes.

Min tanke är att båda sidorna av Sveavägen täcktes upp. Där det var slumpen, via sidbytet, som avgjorde mordplatsen.

Antingen har jag rätt eller så är det in i helvete fel.
Ett sådant scenario kräver minst 3 skyttar (2 söderut, minst en norrut) som alla är beredda att mörda statsministern. Det är många som i så fall hållit tyst i 34 år.

Alternativet med Grand-man = GM är väsentligt enklare, men förklarar å andra sidan inte alls WT-observationer. Jag föredrar fortfarande detta scenario.
Citera
2020-07-15, 09:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du efterfrågade eventuella medkonspiratörer.

Om man som du bortser ifrån alla indicier som tyder på konspiration så återstår förstås bara ensam mördare. Men du är inte så dum, så varför trollar du?

Därför att indicerna blir aldrig till mer.

Ja, folk får väl dra sin egen slutsats om vems resonemang som är trolleri, mitt som utgår ifrån att inget över huvud taget mer än 1 GM på platsen kan ses, eller ditt, där svaren på MOP finns i arabiska stjärntecken, snipers i bilar mm mm
Citera
2020-07-15, 09:29
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ett sådant scenario kräver minst 3 skyttar (2 söderut, minst en norrut) som alla är beredda att mörda statsministern. Det är många som i så fall hållit tyst i 34 år.

Alternativet med Grand-man = GM är väsentligt enklare, men förklarar å andra sidan inte alls WT-observationer. Jag föredrar fortfarande detta scenario.
Jag också. Men som sagt det är enbart min teori.
Citera
2020-07-15, 09:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Eftersom du trollar på exakt samma sätt man gjorde när man skulle sätta dit CP och sveper bort ett 80tal observationer av wt-män som falska, olika uppenbara orimligheter visavi ensam galning och agerande samt förlopp vapenval etc samt de anomalier som finns kring pågående polisspaningar och rapporter in till regeringen om närvaro av privatspanande poliser från en mängd oberoende källor med en handviftning blir du av kvaliten trovärdighet noll.

Du hänvisar till uppgifter du har från en privatperson på Åsen som inte gett sig till känna och försäkrar att alla spår efter konspriation är naturligtvis anonymt avförda utan några detaljer.

Det håller inte. Du agerar som när förortsgangsters blånekar å en konspirations vägnar! Alla tänkbara ensamma gärningsmän med osannolika konstruerade scenarion har huggit i sten fast utredare försökt förfalska bevis och fantisera som de värsta foliehattarna.

Alla ensamma gm med tillgång till vapen är avförda efter utredning.

Sedan mycket länge finns bara en möjlighet kvar. En kompetent begränsad konspiration som dessutom haft medel att styra bort alla utredningsåtgärder och tips som pekar mot dem själva utan genomskinlighet.

Därmed faller alla vidlyftiga konspriationsteorier som involverar ens egna hatobjekt politiskt sett. Främmande makter kan helt enkelt inte agera utan att det märks. Mossads aktioner visar detta. Med facit i hand visar det också att en konspiration som omfattar ett 20tal operatörer och logistikmedarbetare ändå bara visar en eller två operatörer vid mordet i bästa fall. Ofta finns inga observationer alls av själva gärningen. Samma gäller t ex olika terroristers ageranden, sydafrika etc. Det är alltid känt vilka som agerat men inte alltid så att de grips.

Därmed återstår inte så mycket. Redovisas namnen på poliser, Und och säpo i aktion denna kväll kopplat till vapentillgång kommer alla att fatta direkt hur det ligger till.

Det vill du bekämpa och hävdar inside svammel och privata vittnen. För mig signalerar det tydligt var du har din hemvist...

Snälla Bobo, lugna ner dej, och lägg i alla de där observationerna i det modus som GM visar.

När jag pratat med personer som faktiskt arbetat med detta då säger de att det inte finns något i det där.

Då kan man ju välja att tro dem eller utgå ifrån att de ljuger.
Citera
2020-07-15, 09:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det där är av samma klass som när KP skall fabulera kring SE. Fantasifullhet för att tvinga in något i ett scenario. Du har visat nina färger. Tack för det.

Bevisa mötesscenariots stopp på 43 sekunder en gång för alla då, eller gå sträckan själv.
Citera
2020-07-15, 09:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Därför att indicerna blir aldrig till mer.

Ja, folk får väl dra sin egen slutsats om vems resonemang som är trolleri, mitt som utgår ifrån att inget över huvud taget mer än 1 GM på platsen kan ses, eller ditt, där svaren på MOP finns i arabiska stjärntecken, snipers i bilar mm mm
Skillnaden mellan din attityd och min är att du försöker mästra genom att fastställa påstådda sanningar, medan jag bara förmedlar informationer vars sanning står utanför min makt att fastställa.

Jag undrar fortfarande varför du ändrat attityd, från att ha varit förmedlare av information till att ha blivit ett troll. Troligen har det med utredningens "avslut" att göra, att du vill leverera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in