Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Det är löjeväckande när det läggs ut länkar och personer får och även tar credit för det. Det mesta om inte allt kommer från facebookgruppen där folk lägger ner arbete och även bidrar ekonomiskt så sluta tramsa och ge ryggdunkar. Samt ta emot dom.
En jävligt märklig invändning faktiskt, för jag har inte sett röken av nåt ryggdunkande, bara glädje över att äntligen kunna ta del av en massa material som det fortfarande känns en smula surrealistiskt att polisen faktiskt lämnar ut.
Att andersaanderssona och andra lägger upp det material som tillgängliggörs på Facebook ser jag som en stor välgärning för de andra av oss som inte har tillgång till den där gruppen och dess dokument och jag lägger mer än gärna upp det jag får tag på med om jag märker att inte andra redan har gjort det. Ser ingen som helst ceredit-hunger i det agerandet och inte heller något solande i nån strålglas av enskilda aktörer, tvärtom främst en vilja att så snabbt som möjligt dela med sig av material som vi behöver för att komma framåt i utredandet och våra spekulationer. Vilket det finns ett väldigt stort behov av i ett forum som det här där det alltid är en stor risk att det blir ett evigt idisslande av samma gamla uppgifter fram och tillbaka i nåt slags halvdement dimma.
I fallet med det dokument jag själv länkade till så har du ju förstås inte en susning om huruvida det var jag själv som begärde ut, hämtade, betalade, scannade, mailade in till FUP-gruppen på Facebook och sedan inväntade dess skapande av en google.docs-länk för att kunna länka till andra här på forumet. Inte heller om det är andersaanderssona och de andra som delar material här i forumet som faktiskt själva har ägnat tid och pengar åt att göra det. Så kan det ju ha varit, men det är irrelevant eftersom det är
dokumenten i sig vi bör lägga fokus på.
Jag är också betydligt mer intresserad av vad du tycker om innnehållet i dokumenten än om vad du tycker om sättet de kom oss tillhanda på.
Så, vad är dina tankar om t.ex. RPS/Säpos övervaknings-PM? Eller om den s.k. "Liggaren" som nu har kommit ut?