Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostplump
Jag pallar inte läsa igenom 12000 sidor…
En polare sa att Palme fått en 357:a av en kriminalkommissarie nåt/några år tidigare innan mordet, Lisbeth skulle antingen själv skjutit Palme eller alternativt sagt åt Mårten att skjuta!
Polarn sa även att den här revolvern aldrig provskjutits.
Mordet skulle begåtts pga Palmes utnyttjande av horor!
Mest nyfiken om det här ältats till döds?
Det har funnits en lång radda av "privatspanare" som allt sedan ca 1989 (vad jag vet) varit fast övertygade om att Olof Palme sköts av sin egen familj, och då främst pekat ut Lisbeth och Mårten som gärningsmän. Många av dessa personer har dessutom hävdat att de
vet att familjen sköt honom.
Jag minns sportlovet 1990, då Sveriges Radio hade ett telefonväkteri, det ringde in folk som berättade och mindes OP, samt berättade om sina teorier om mordet. Då var det en ytterst hispig herre med bred dialekt som bestämt och högljutt hävdade att Palme sköts av Lisbeth och sönerna, detta visste han. Det blev så märklig stämning i studion att man valde att "koppla bort" mannen mitt under hans orerande. Man satte på en skiva istället. Minns att jag upplevde hans samtal som väldigt spooky, och att jag fick svårt att sova efteråt. Han lät väldigt uppjagad och nästan rädd.