Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja, det står också 16:30 i förhöret jag citerade också. Och att dryckerna intogs under någon timma. När tog han sista droppen?

Och jag är van att hantera gubbar vars härskarteknik är gårdagens nyheter.
Ok, men om vi nu säger 16.30-23.00, så måste ju alkoholintaget ligga inom den tidsramen, och det spelar väl ingen större roll när han tog sista droppen, ge honom ytterligare 20 minuter i friska luften...Det handlar ju då om tre fyror tre öl och eventuellt en Whisky inom en tidsram på nästan 7 timmar.
Du är lika obstinat som min brorson. Han fyller åtta till sommaren, men är förmodligen sötare.
Citera
2020-05-21, 18:58
Medlem
Citat:
Det är åklagaren som avgör om det blir åtal. Han har inte lämnat in något.

När han säger han hoppas på något före sommaren så menar han att han hoppas kunna vara redo gå offentligt innan sommaren. Gå offentligt med det han själv redan nu vet att han kommer göra.

Allt är så öppet formulerat att det är svårt tro att tro KP avser åtala någon.

Ok, så att hoppas att man "ska kunna fatta ett beslut" är alltså också ett sånt "informellt fattat beslut" som är rätt för brukare av det svenska språket. Allt ska vara möjligt så länge det känns bra!
Citera
2020-05-21, 19:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ok, men om vi nu säger 16.30-23.00, så måste ju alkoholintaget ligga inom den tidsramen, och det spelar väl ingen större roll när han tog sista droppen, ge honom ytterligare 20 minuter i friska luften...Det handlar ju då om tre fyror tre öl och eventuellt en Whisky inom en tidsram på nästan 7 timmar.
Du är lika obstinat som min brorson. Han fyller åtta till sommaren, men han är förmodligen sötare.

Ok, vi säger 3 öl, 3 snaps, 1 whiskey på 1,5 timme. Var det allt han drack? Nej resterande delen av kvällen "smuttade på en öl", vilket helt klart kan betyda han han drack några öl till 18-23. Osannolikt att någon häller i sig motsvarande en kvarting på 1,5 timme och sedan smuttar på EN öl på 5 timmar.

Åsikter om hur snyggt ett barn är kan du ta i annan tråd, det finns säkert såna.
Citera
2020-05-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ok, vi säger 3 öl, 3 snaps, 1 whiskey på 1,5 timme. Var det allt han drack? Nej resterande delen av kvällen "smuttade på en öl", vilket helt klart kan betyda han han drack några öl till 18-23. Osannolikt att någon häller i sig motsvarande en kvarting på 1,5 timme och sedan smuttar på EN öl på 5 timmar.

Åsikter om hur snyggt ett barn är kan du ta i annan tråd, det finns säkert såna.

Jag tycker bara att vi ska utgå från vad AB själv sagt, och inte sitta och gissa. Det du påstår finns inte nedtecknat någonstans.
Att han raglat fram full som en kastrull på Sveavägen finns inte heller några vittnesuppgifter som styrker, och om du missat det var det just detta vi diskuterade innan du stövlade in.

Barnet, ja. Han brukar få sista ordet, det är viktigt, och jag skulle inte bli förvånad om även du får det, för nu orkar jag inte leka längre..
Citera
2020-05-21, 19:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tycker bara att vi ska utgå från vad AB själv sagt, och inte sitta och gissa. Det du påstår finns inte nedtecknat någonstans.
Att han raglat fram full som en kastrull på Sveavägen finns inte heller några vittnesuppgifter som styrker, och om du missat det var det just detta vi diskuterade innan du stövlade in.

Barnet, ja. Han brukar få sista ordet, det är viktigt, och jag skulle inte bli förvånad om även du får det, för nu orkar jag inte leka längre..

Vad är det som inte finns nedtecknat nånstans?

Men för att skippa det låga nu då. AB blir förhörd på både mordplats och i hemmet 02:25. Är det omöjligt att dessa poliser antecknat att AB var väldigt berusad? Synd att alla mordplatsanteckningar är borta. Man tycker ju att Holmér borde ha nåt på fötterna ändå. Men det var ju fördomarnas tid iofs. LJ är lite annorlunda så han kallas homosexuell i polishuset. SE har androgyna egenskaper i en gammal tidningsintervju, så han blir hermafrodit i polishuset.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-21 kl. 19:33.
Citera
2020-05-21, 19:30
Medlem
p.norths avatar
Klart att han var berusad men jag tror att han var rätt skakig det han hade fått uppleva. Jag tror att polisen upplevde att han var mer onykter än han egentligen var. Vad vet jag, jag var nog inte där..
Mvh. Ture
Citat:
Vad är det som inte finns nedtecknat nånstans?

Men för att skippa det låga nu då. AB blir förhörd på både mordplats och i hemmet 02:25. Är det omöjligt att dessa poliser antecknat att AB var väldigt berusad? Synd att alla mordplatsanteckningar är borta.
Citera
2020-05-21, 19:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Klart att han var berusad men jag tror att han var rätt skakig det han hade fått uppleva. Jag tror att polisen upplevde att han var mer onykter än han egentligen var. Vad vet jag, jag var nog inte där..
Mvh. Ture
Oavsett vilket så har ingen sett honom vingla och han har blivit förhörd under hypnos.

Mvh Sture
Citera
2020-05-21, 19:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Har en fråga till tråden. När tror ni att AB:s kollegor lämnade bankomaten?
Citera
2020-05-21, 19:53
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsan99
CK: "Vet du idag om ni kommer att besluta om åtal eller att lägga ner förundersökningen?"

KP: "Ja, det vet jag, men det talar jag inte om för dig eller för Veckans brott."

Vad menar han egentligen? Jag tror inte jag fattar detta...
Kanske förklarar detta?
https://streamable.com/t0lngs
Citera
2020-05-21, 20:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Oavsett vilket så har ingen sett honom vingla och han har blivit förhörd under hypnos.

Mvh Sture
Har någon det hypnos förhört? Säger han när han började gå norrut på Sveavägen efter skotten?
Citera
2020-05-21, 20:05
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
går inte förstå vad du skriver. dubbelchecka text innan du trycker på skicka
även chevamannen uppger att GM dröjer sig kvar ett bra tag. denne tillsammans med IM utgör mycket bra vittnen enligt min tro.
Inget tidigt vittne påstår detta i första förhöret, inte heller Cheva-mannen.
Citera
2020-05-21, 20:06
Medlem
hehehos avatar
Ser man på CBS snackar MOP:
https://www.cbsnews.com/video/stieg-larssons-investigation-of-swedish-pms-unsolved-murder-revealed-in-new-book/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in