Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad ljög han om?
I rättegången mot CP angav han sin utstämöplingstid till 23.21 tex vilket är felaktigt,
Vidare ljög han om att han hjälpt till/fösökt lägga OP i framåtstupa sidoläge.
Det var två exempel.
Citera
2020-05-19, 00:36
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Exakt vad han gjorde på mordplatsen är höljt i dunkel OM han sköt OP var han ju inget vittne förvisso,

SE var komplex inte lätt att förstå sig ¨på.
Klart är i vart fall att han ljög på flera punkter om sin roll på platsen.
Vi får förhoppningsvis snart veta hur allt ligger till.
Jag TROR att SE är mördaren men jag VET INTE.

Pu har tillgång till betydligt mer material än oss vi får låta de göra jobbet så får vi se det är nog kontentan i allt,
Samt att PU har säkerligen (vore tjänstefel annars), gjort nya kompletterande förhör och som jag har nämnt tidigare...jag skulle inte alls bli förvånad om ett nytt/nya vittnen trätt fram etc.
Citera
2020-05-19, 00:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
I rättegången mot CP angav han sin utstämöplingstid till 23.21 tex vilket är felaktigt,
Det var två exempel.
Hur vet du att han inte hjälpte till? AH sa ju att någon gjorde ungefär det som SE säger att han gjorde, men hon tittade inte upp så hon såg inte mannens ansikte.
Citera
2020-05-19, 00:42
Medlem
SE.
Okej vi kör på det spåret. Hur får han nys på att OP är i den absoluta närheten, östra sidan Sveavägen, vi vet ju att det handlar om enstaka minuter att spela med? Är han den tursamme ensamme galningen?
Citera
2020-05-19, 00:44
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Det var två exempel.
O det mest anmärkningsvärda. Att han SE hade pratat med målsägande LP strax efter mordet. Där sitter hon LP i TR o tittar och lyssnar? Här från rättegången "Jag hade ett samtal med henne..." http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-stig.html

Att hon LP inte reagerade på det?
Citera
2020-05-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
O det mest anmärkningsvärda. Att han SE hade pratat med målsägande LP strax efter mordet. Där sitter hon LP i TR o tittar och lyssnar? Här från rättegången "Jag hade ett samtal med henne..." http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-stig.html

Att hon LP inte reagerade på det?
Ja märkligt kan man tycka
Eftersom INGET tyder på att ett sånt samtal ägde rum mellan SE och LP oavsett om SE är mördaren eller inte.
Citera
2020-05-19, 00:49
Medlem
p.norths avatar
Grandmannens dubbelgångare
https://tidningar.kb.se/2636667/1987-06-04/edition/156080/part/1/page/7/?q=Vittnen%20p%C3%A5%20Sveav%C3%A4gen&from=1986-02-28&to=1989-12-31
Citera
2020-05-19, 00:52
Medlem
Citat:
Exakt vad han gjorde på mordplatsen är höljt i dunkel OM han sköt OP var han ju inget vittne förvisso,

SE var komplex inte lätt att förstå sig ¨på.
Klart är i vart fall att han ljög på flera punkter om sin roll på platsen.
Vi får förhoppningsvis snart veta hur allt ligger till.
Jag TROR att SE är mördaren men jag VET INTE.

Pu har tillgång till betydligt mer material än oss vi får låta de göra jobbet så får vi se det är nog kontentan i allt,

Återigen. Han är komplex och svår att förstå OM han sköt Palme. Då är han svensk kriminalhistorias största mysterium. Har han noll inblandning är han plättenkel att förklara.

Graden av inblandning man vill ge honom i mordet avgör hans konstighet.
Citera
2020-05-19, 00:57
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ja märkligt kan man tycka
Eftersom INGET tyder på att ett sånt samtal ägde rum mellan SE och LP oavsett om SE är mördaren eller inte.
Precis.

En annan omständighet - sann eller inte. Men SE nämner i förbifarten i något förhör om varför han är beväpnad (om det nu stämmer). O då skulle anledningen vara att det är så mycket bus på kvällarna etc.

Då kan man ju ställa sig frågan: varför skulle SE isf gå fram till en person som förmodligen i hans ögon just fallit offer för sådant bus alt är en del av buset? SE åsyftar säkert på knarkare, småtjuvar m.m.
Citera
2020-05-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Grandmannens dubbelgångare
https://tidningar.kb.se/2636667/1987-06-04/edition/156080/part/1/page/7/?q=Vittnen%20p%C3%A5%20Sveav%C3%A4gen&from=1986-02-28&to=1989-12-31

Vad tusan är det där? Ska alltså Grand-vittnen ha sett den här byggjobbaren från Hälsingland och sagt att han liknar Grand-mannen? När, var och hur har de sett honom?
Citera
2020-05-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Precis.

En annan omständighet - sann eller inte. Men SE nämner i förbifarten i något förhör om varför han är beväpnad (om det nu stämmer). O då skulle anledningen vara att det är så mycket bus på kvällarna etc.

Då kan man ju ställa sig frågan: varför skulle SE isf gå fram till en person som förmodligen i hans ögon just fallit offer för sådant bus alt är en del av buset? SE åsyftar säkert på knarkare, småtjuvar m.m.

Hehe. SE säger i förhör att han brukar vara beväpnad? Den lilla obetydliga detaljen har visst undgått Pettersson.
Citera
2020-05-19, 01:04
Medlem
JSelwyns avatar
Det har ju pratats en del om att SE var på väg till Hötorgets T-bana den där kvällen.

Ett annat alternativ var att han kunde ta bussen från Odenplan och sen till Tekniska.

Men kunde SE inte också ha tagit Rådmansgatans T-bana? Var ju på vägen till Odenplan. Antingen åkt till Odenplan eller åkt till TC. Eller var Rådmansgatans T-bana station stängt?

Sen, avståndet till Hötorgets T-bana ingång vid Kungsgatan kan ju inte ha varit mycket längre bort än Rådmansgatan? Hugget som stucket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in