Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Om GM vore mer åt det professionella hållet har jag svårt att se att han skulle ta med revolvern i en liten väska lr én låda. Då skulle man sett till att ha ett lämpligt hölster på kroppen, möjligen en för ändamålet lämplig ficka.
T.o.m om dådet var planerat överhuvudtaget borde man sett till att ordna en sådan typ av förvaring, skulle iaf jag gjort om jag planerade att skjuta någon på stan. Enl. dessa spekulativa resonemang så framstår dådet som oplanerat alternativt taffliga GMs, givet då att GM hade vapnet i en liten väska lr låda.
Vad YN exakt har sett är omöjlig att säga, men om SE brukade bära omkring på en sådan revolver bör han haft en annan lösning på förvaringen än sin mjuka handledsväska.
Att han förvarade sin dagliga rekvisita i väskan ligger närmare till hands.
Plånbok, cigaretter, kam, nycklar, pennor mm.
Därmed borde han haft den 1.2 kilo tunga revolvern någon annanstans, och då finns det väl bara rockfickan kvar.
Då blir ju frågan varför handledsväskan plötsligt var så viktig att han måste öppna och stänga den under flykten, och om han förvarat revolvern innanför rocken hade den synts som en stor utbuktning. Något som väktarna på Skandia bör ha noterat.
Det finns betydligt starkare argument som talar emot SE som gm, och det är bara att läsa vad han sagt i de första förhören, och vad han sagt till skandiaväktarna kl 23.40.
Vid dessa tidpunkter var han helt opåverkad av information från media.
Han berättar saker som endast den som befann sig på mordplatsen som vittne kan berätta.
Hela ”spåret” bygger på en serie fantasier, och vantolkningar av vittnesmålen, men vissa ger sig aldrig.