Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-02, 23:21
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har ju redan berättat vem Skelleftehamnsmannen är! O mördaren är samma!

Va?! Nu får du nog allt förklara dig. Hur kan mannen som åkte tåg från Skelleftehamn vara GM?
Citera
2020-04-03, 00:17
Medlem
p.norths avatar
Och den 11e mars hade mannen postat från Linköping. Sen under 1987 hade han postat brev från Luleå men mestadels från Stockholm.Men det märkliga är att brevskrivaren påstår att han har blivit hotad mm.. Antingen var det en som sökte lite uppmärksamhet på avstånd, lite som SE fast anonym. Eller att han var GM eller inblandad för att vilseleda?
Citera
2020-04-03, 03:41
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
AB har misstagit sig angående en hand på axeln. GM höjde armen och riktade vapnet mot OP:s rygg. Vi vet att det hände, och det förklarar vinklar och alltihop. Svårare än så är det inte.

Jag har exakt samma uppfattning. GM höjer högra armen bakom Palmes rygg. Direkt därpå hör AB smällarna. Det var inte något försök till "omfamning ".
Citera
2020-04-03, 06:42
Medlem
SGDFs avatar
Skelleftehsmn, ja där kan DNA bskom frimärket utgöra tekniskt bevis. Jag gissar på SE, jag.
Citera
2020-04-03, 06:58
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag har exakt samma uppfattning. GM höjer högra armen bakom Palmes rygg. Direkt därpå hör AB smällarna. Det var inte något försök till "omfamning ".

Delar den uppfattningen.

Att dom tre gick och småpratade, det räcker med att paret gjorde det.

Borgnäs millimetrar håller inte.

Skottordning och fall, ja om det smällt och en ligger, är det nog mänskligt att säga att man sett fallet.

Tycker Wall, Borgnäs och Lena Andersson är orimligt fyrkantiga.
Citera
2020-04-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Va?! Nu får du nog allt förklara dig. Hur kan mannen som åkte tåg från Skelleftehamn vara GM?

Det är ju du som pratat om åka tåg. Jag pratar om den som skrev breven. Är det inte en person som skriver från ditt konto?
Senast redigerad av Cianneli 2020-04-03 kl. 07:44.
Citera
2020-04-03, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Och den 11e mars hade mannen postat från Linköping. Sen under 1987 hade han postat brev från Luleå men mestadels från Stockholm.Men det märkliga är att brevskrivaren påstår att han har blivit hotad mm.. Antingen var det en som sökte lite uppmärksamhet på avstånd, lite som SE fast anonym. Eller att han var GM eller inblandad för att vilseleda?

Ja det är ju lite kul i sammanhanget när en anonym skriver att han blivit hotad. Det finns tex ett anonymt brev där personen skriver att han vill va anonym men för vidare kontakt används detta kodnummer: 63975631
Det brevet kom till PU 2/5-86 o det är textat o nog skrivet med "fel hand" o det står om Svartenbrandt o jag tror han själv skrivit det. Är samma flyt o ord i många brev.
Citera
2020-04-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Skelleftehsmn, ja där kan DNA bskom frimärket utgöra tekniskt bevis. Jag gissar på SE, jag.

Har du sett SE brev som han skrev till Sven Aner och till domstolen? Det är små konstverk och han hade nog hellre åkt fast för mordet än skickat ett sånt slarvigt dravelbrev . En galning med för mycket fritid är min gissning.
Citera
2020-04-03, 09:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Var Olof Palmes mördare vänster eller högerhänt?
Om Olof Palmes mördare var vänsterhänt, finns det några kända tänkbara gärningsmän?

https://poddtoppen.se/podcast/1086387447/palmemordet?fbclid=IwAR1ocWlUTFO1oHO_46GV_QHpXEDcm rSpeHl6HDWrN1uOF58jLE5DWxSMGF4
Vänsterhänt

Björkman: "har helt enkelt dragit slutsattsen att mannen har skjutit Palme med sin vänstra hand under tiden som han hållit den högra runt axlarna på honom."

källa: FUP 109

F: Såg du vapnet?
M: Nej, jag såg att han tog upp handen ur fickan och så small det.
F: Vilken ficka då?
M: Höger.

källa: FUP 360

F: "Såg du om han hade någonting i handen då?"
M: "Nej, men jag såg att det blixtrade till. Det var mynningsflammor, klara mynningsflammor."

källa: FUP 375

Förklaring: GM tog upp höger handen ur höger ficka, sträckte ut höger armen och lade höger handen på Olofs höger axel, samtidigt som han sköt två skott med sin vänstra hand.

CP var väl vänsterhänt ? Men KP säger det inte var CP, då är det väl en annan vänsterhänt person?

rekonstruktion: https://ibb.co/ZdMdTSh
Senast redigerad av 299792458 2020-04-03 kl. 09:44.
Citera
2020-04-03, 10:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Delar den uppfattningen.

Att dom tre gick och småpratade, det räcker med att paret gjorde det.

Borgnäs millimetrar håller inte.

Skottordning och fall, ja om det smällt och en ligger, är det nog mänskligt att säga att man sett fallet.

Tycker Wall, Borgnäs och Lena Andersson är orimligt fyrkantiga.
Att skottet som nuddade Lisbeths kappa var avsett för Lisbeth, är absurd. Skottet var avsett för Olof eller ett vådaskott.
Citera
2020-04-03, 11:11
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Har du sett SE brev som han skrev till Sven Aner och till domstolen? Det är små konstverk och han hade nog hellre åkt fast för mordet än skickat ett sånt slarvigt dravelbrev . En galning med för mycket fritid är min gissning.

Tvärtom, han skriver och tecknar så slarvigt han förmår, men hans arkaiska språk lyser igenom.
Citera
2020-04-03, 11:22
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är ju du som pratat om åka tåg. Jag pratar om den som skrev breven. Är det inte en person som skriver från ditt konto?

Du blir alltmer kryptisk. En person som skriver från mitt konto? Skulle jag vara den som skrev breven till PU? Vad har du ätit nu?

Att brevskrivaren o tågmannen från Skelleftehamn skulle vara två olika personer får du förklara. Dvs hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in