2011-06-21, 03:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Allt allt mystiskt, allt mänskligt djävulskap, dirigeras av en allestädes
närvarande maktstruktur, alltid lika fördömt ansiktslös och oåtkomlig.

Författare som Dan Brown och andra har insett potentialen i det här urgamla tänkandet
om "konspirationen bortom alla konspirationer" och knåpat upp ganska rafflande, halvtaskiga
och bästsäljande thrillers om fenomenet.

Rättelser:

Det ska givetvis stå: Att allt, i första meningen här ovan.
Misstag nr 2 består av att jag har skrivit upp istället för ihop i den andra meningen.

Detta upptäcktes först nu dessvärre, men vill gärna ha det rätt för ordningens skull...
Citera
2011-06-21, 05:16
Medlem
Durgedurgs avatar
Någon jävel lurar runt på nätet och försöker tysta mig om GH grejen. bland annat sprider skumma rykten om att han är avförd och att jag bara är en "stalker" vilket gör att jag tror att någon försöker skydda GH.
Citera
2011-06-21, 05:45
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Allmänt har Sten Wickbom ansetts som sn svag justitieminister men han hade styrka nog att mota bort Ebbe Carlsson från Palmerummet. Tror Wickboms främsta svaghet var att han inte tillhörde vare sig Ingvar Carlssons eller Olof Palmes innersta krets.

När jag läser Gunnar Walls mörkläggning får jag en känsla av att Wickboms statssekreterare Harald Fälth var något av en grå eminens som ibland jobbar bakom ryggen på sin minister. Fälth har fått en del fina ambassadörjobb , Djakarta och Prag, och har kommit lindrigt undan för sina påtryckningar mot framförallt KG Svensson men även de andra åklagarna.

Att Ingvar Carlsson genom Carl Lidbom höll HasseåEbbe bakom ryggen tycker jag bl a Gunnar Wall kunnat visa ganska i sin bok mörkläggning. Varför Carlsson agerade så är jag mera osäker på.

En som inte är kvar i livet men som måste vetat mycket var Kjell Larsson. Som Ingvar Carlsson närmaste medarbetare , statsekreterare i statsrådsberedningen, var han ansvarig för säkerhetsfrågor och invigd i Ingvar Carlssons agerande,

Såg på rapportsändning häromkvällen och där intervjuades en viss Kegö angående kriminella grupperingar.(Tyckte han såg lite darrig och osäker ut i intervjun)Parhästarna Kegö och Barrling kanske vet nåt?På wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Ebbe_Carlsson-aff%C3%A4ren finns mer att läsa att Lidbom ju ledde en undersökningsgrupp.

Efter Stig Berglings rymning i oktober 1987 blev Carl Lidbom, Sveriges dåvarande ambassadör i Paris, ombedd att komma till Stockholm för överläggningar med statsminister Ingvar Carlsson. Statsministern ville att SÄPO:s rutiner skulle utredas för att se om det dels fanns brister i rutinerna som hade underlättat Stig Berglings flykt, dels om det fanns brister i anslutning till utredningen om mordet på Olof Palme. Statsministern bad Lidbom bli ordförande för en parlamentarisk kommitté som skulle lägga fram en utredning. Lidbom, men inte övriga i kommittén, fick fullmakt att ta fram vilka uppgifter som helst hos Säpo. Den 5 november tillsattes kommittén av regeringen.
Lidbom och Ebbe Carlsson var bekanta med varandra sedan de båda var konsultativt statsråd respektive informationssekreterare på justitiedepartementet i början av 1970-talet. Carlsson hade värdefulla kunskaper om - och kontakter på - Säpo och hans teorier hade av rikspolischefen Nils Erik Åhmansson bedömts vara så intressanta att ett samarbete mellan Carlsson och säkerhetspoliserna Jan-Henrik Barrling och Walter Kegö inletts. Åhmansson hade också försett Carlsson med en polisman som livvakt.
Intressant här är att endast Lidbom fick fullmakt att läsa vilka dokument som helst på SÄPO.
Senast redigerad av zorze 2011-06-21 kl. 05:51.
Citera
2011-06-21, 05:52
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Någon jävel lurar runt på nätet och försöker tysta mig om GH grejen. bland annat sprider skumma rykten om att han är avförd och att jag bara är en "stalker" vilket gör att jag tror att någon försöker skydda GH.

Vill du säga vilka andra forum du är på?
Citera
2011-06-21, 08:59
Medlem
[quote=Acech]Någon som har namn/förhör med Snickarbacken-vittnena, då främst tecknerskan? Ska kolla en sak...

Från TV4/N&K CD:

"Sanna Törneman, "Tecknerskan på Smala gränd"
(Ingår ej i åtalet mot Christer Pettersson}

På mordkvällen arbetar 22-åriga Sanna Törneman på nattklubben Alexandra, några kvarter från mordplatsen. Vid 23.40 - tiden öppnar hon bakdörren ut mot Smala Gränd, och får se en man komma springande från David Bagares gata. Mannen hajar till och ser panikslagen ut när hon klivit ut i gränden.

Iakttagelsen är intressant, men tiden stämmer inte. Polisen lägger tipset åt sidan tills Törneman hör av sig igen. Hon hade ingen klocka under mordkvällen, men efter att ha räknat lite noggrannare på tidpunkten har hon kommit fram till att klockan snarare måste ha varit 23.30 när hon gjorde sin iakttagelse. Polisen bestämmer sig för att höra henne igen. Törneman är konstnär. När hon kommer till polishuset har hon med sig en teckning som hon gjort av den panikslagne mannen.

Hon berättar att hon nästan stötte ihop med honom när hon kommer ut på Smala Gränd. Mannen fällde snabbt upp rockkragen och sprang vidare mot Snickarbacken, där han vek av ner mot Birger Jarlsgatan. Han höll armarna tätt intill sidorna och hade händerna djupt nedkörda i fickorna.

Törneman beskriver honom som 35 - 40 år, smärt, vältränad med hopkrupen gång, med smalt, manligt ansikte, tättsittande mörk ögon med kraftiga mörka ögonbryn och lång, smal rak näsa, Håret är mörkt och kortklippt men hänger ner lite bakom öronen. Han bär en mörkblå halvlång rock med smal krage, ljusare tröja och mörkblå byxor.

Spaningsledningen bestämmer sig för att låta Törneman framställa en så kallad fantombild med hjälp av en tysk signalementmaskin."

Hennes bild:

Sanna T__rneman teckning.jpg - 0.03MB
Citera
2011-06-21, 09:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Du måste inse att det finns sanningar som inte behöver motiveras och att det är bara vissa som har insikt nog att förstå dem......
Exakt så resonerar SPF då de i sin PK-fascistiska iver tar sig rätten att ignorera vanligt folk.
Citat:
Ang SPF:
När jag läser OVes inlägg kan jag inte se ngn som helst öppenhet gentemot andra teorier. Tvärtom...
Har du någon teori som inte redan är tillrättalagd av SPF så är jag hur öppen som helst.
Citat:
....Jag har sen jag började läsa denna tråden försökt kombinera ett öppet sinnelag med rimliga krav på sunt förnuft. Men nu är gränsen nådd även för mig dvs IGNORE
När PK-fascismen blir normen för sunt förnuft så som SPF anonymt lyckas bestämma så blir vanligt folks begrepp om saken och därmed demokratin inte längre något av värde. Så hade framtidsforskarna med Eskil Block i spetsen räknat ut det i sin statliga rapport redan 1970. Ingen fattade innebörden ens när 1984 blev ett faktum och rättsstaten gick förlorad. Så kokar SPF sina grodor. / Ove M
Citera
2011-06-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
"Sju polispatruller fanns i närheten av mordplatsen. Alla hade polisradion avslagen!"

http://www.riktpunkt.se/rp_2004/nr_6_04/06_04_15.htm

Detta har jag missat....någon som hört detta från annat håll?

De menar nog frågetecknen kring områdesanropet, att så få hört anropet.
Citera
2011-06-21, 10:45
Bannlyst
Citat:

Haha, det där får du utveckla...
Citera
2011-06-21, 11:56
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
....Efter senaste tidens "sprängstoff" här ang alla konstiga kopplingar osv förefaller mötesscenariot inte längre så ologiskt.
Vad som förvånar mig är den totala tystnad som verkar vara i Sveriges dags/kvällstidningar...
Just detta är ytterligare tecken på att SPF efterföljare fortfarande har det totalitära greppet om såväl FB som varje typ av media. Infiltration och självcensur är här betydligt effektivare än varje form av direktcensur eller klumpiga datorsabotage. / Ove M
Citera
2011-06-21, 12:04
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Eller också är det tvärtom att man på centralt håll som SPF vill stärka dina och andras misstankar mot GH för att avleda uppmärksamheten från sig själv. Knepet är urgammalt. / Ove M
Citera
2011-06-21, 12:55
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
och vad har DU för källhänvisningar ?
Vad jag ser som typiskt är givetvis inget jag kan övertyga dig om mot din vilja. Varför skulle jag ens försöka? Det är ditt problem vilken teori du helst vill tro på.
För att döma någon skyldig måste dennes motiv-förmåga-tillfälle göras sannolikt fast ingetdera någonsin kan bevisas så länge människor lever och ständigt förändras och påverkas. Därför måste en rättsstat ha domare med suveränt omdöme, opartiska utredningar och oberoende media. Att SPF är partiskt och dömer efter egna principer med hjälp av media medan den gamla ordningen är tillintetgjord har jag fått tillräcklig erfarenhet av från hela mitt arbetsliv.
Då det gäller konspirationer så ligger det i dess natur att allt av motiv-förmåga-tillfälle växlar mellan olika grupper. Så gäller typiskt och uppenbart i detta fall. Mörkläggningen är organiserad enligt samma principer och visar sig utgå från samma håll har jag kommit fram till efter 20 års närmare studier. Guillou som jag träffade vid samma tid skriver mer kring samma tema dvs det statliga självbedrägeriet kring underrättelsetjänst, säkerhetstjänst och ordningsmakt. Att peka mot SPF som samordnare har jag dock hittills varit ensam om. / Ove M
Citera
2011-06-21, 13:00
Medlem
nattekniks avatar
Citat:

Var det du som skrev på Anérs hemsida ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in