Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Filter får 50miljoner..

Finns nog fler som kommer göra anspråk på dom. Filter var ju inte först med teorin.
Citera
2020-02-18, 18:42
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Borgström den urbotligt oduglige glopen tror inte att det kommer leda till fällande dom. Han fick plats i SVT komplett med fyllenäsa vem fan lyssnar på honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jo visst men frågan är om Svenska folket kommer att godta den förklaringen ifall dom bara kör med någon enkel förklaring enbart för att få lägga ner utredningen.

Många vittnesuppgifter har ju försvunnit genom åren också och vissa vittnesuppgifter togs inte på allvar speciellt inte där i början.

Jag tror ändå på det Lars Borgnäs skrev i sin gamla bok att Palme mördades i Nationens intresse vilket är viktigare att veta varför han mördades än vem som utförde dådet.

Teorin om en ensam galning har jag då svårt att smälta om utredarna skulle komma fram till det!

Ja, verkligen. Det krävs mer än en bisats på en presskonferens för att övertyga svenska folket. Btw det var Skandiamannen.

Jag förväntar mig en samlad skrift om minst 500 sidor där man redovisar alla detaljer och de bevis man har.
Citera
Medlem
konstits avatar
Jag tror fortfarande mest på ett eskalerat familjeuppgör... Lisbeth var psykolog, och de är en typ människor man skall umgås med stor försiktighet.

Biobesöket var ett spontant infall, avlysningen av skydd likaså, och om det skulle gått helt fel - skulle någon vågat peka ut henne som GM ? Nu är tanten död, och Krister Petersson viftar med en "cliffhanger", som naturligtvis bliver helt omöjlig att kontrollera, och man har haft tid att säkra att inga lösa ändar står att finna någonstans.

Invar Carlssons förvåning kunde tyda på att har trott det hela var städat undan redan, men han kan nog varva ned... Ingen intern smuts om vem som visste vad vill komma ut, och det slutar väl med att någon av de tidigare misstänkta får ligga där med svarte petter, utan en chans för genmäle.
Citera
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Taskigt förvisso. Men, jag är rätt övertygad om att CP trivdes som fisken i vattnet i ramljuset som "palmemördaren" - dessutom gav det honom tämligen mycket stålar. Dock kan man ju tycka att det var moraliskt förkastligt av honom att hålla Sverige på halster huruvida det var han eller inte? Största idioterna i det sammanhanget var väl Aschberg och Fylking som utnyttjade honom och situationen.

Jag är förvånad att inte Aschberg blev åtalad för det där då dom visste att Krister Pettersson var en svag individ. När dom lockade honom att erkänna mordet i tv studion i utbyte mot en summa pengar.
Strax efter programmet så Lobbades han helt godtyckligt av några poliser som sedan slog ihjäl honom inne i förvarings arresten!

Ja fylking och Aschberg utnyttjade Krister Pettersson för att få tittar siffror.
Det ska jag ha läst om i någon bok.
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-02-18 kl. 18:45.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Finns nog fler som kommer göra anspråk på dom. Filter var ju inte först med teorin.

Ingen kommer få 50 miljoner. Då krävs en klockren lösning, och det har dom uppenbarligen inte
Citera
2020-02-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
OBS "hänt kring mordet....". Det är alltså själva utredningen han pratar om, inte mordet per se.

Ja, det slutar väl med att KP visar diabilder från mordplatsen och senaste semestern på presskonferensen innan han blir LPT:ad...
Citera
2020-02-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag erkänner, jag har inte läst 120955 inlägg.

Finns det ett "Mossad-spår" eller får de passera under radarn?

Tips, skriv Mossad i sökrutan uppe till höger och tryck på förstoringsglaset.
Citera
2020-02-18, 18:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag erkänner, jag har inte läst 120955 inlägg.

Finns det ett "Mossad-spår" eller får de passera under radarn?

http://palme.libsyn.com/pmp-16-mossad-aron-flam
Citera
2020-02-18, 18:48
Medlem
Min känsla är att detta blir en flopp. Peterson presenterar en lösning där Skandiamannen är gärningsman. Utredningen läggs ned med hänsyn till att skandiamannen är död. Mängder med frågetecken kvarstår och lösningen kommer kännas nästan lika bristfällig som filters.

Det positiva blir att utredningsmaterialet kanske kan bli offentliggjort.
Citera
2020-02-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ingen kommer få 50 miljoner. Då krävs en klockren lösning, och det har dom uppenbarligen inte

Nä, det krävs väl en fällande dom i HR minst, för att få ta del av belöningen.
Citera
2020-02-18, 18:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
"Vi arbetar nu med spår som är högintressanta". Plural. Kan det vara en hint att det inte är SE det handlar om? Att KP försöker säga till oss inte stirra oss blinda på SE? Han säger också att det finns många som kommer med teorier, som svar på frågan om SE varit intressant nu det senaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in