Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 18:34
Medlem
Erik Östs avatar
(S)vt?
Kan det ha nåt med (S) taskiga oppinionssiffror att göra och så rinner allt ut i sanden som vanligt men all reklam är bra reklam så.

Dom har hittat en pundare till bara.
Citera
2020-02-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Står på text-tv att någon ska åtalas

KP säger enligt text-tv:

"-Jag är positiv till att kunna
presentera vad som hänt kring mordet
och vem som är ansvarig för det. "

Jag är positiv till att jag får nobelpriset nästa år också, det lär dock inte hända...

KP verkar vara en mästare i det dunkelt sagda.
Citera
2020-02-18, 18:35
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag VET det pga gamla brev som jag aldrig visat för någon. Men jag låter Palmeutredarna klura ut detta själva. Om inte, nåväl...

”Bajamannen87”. Du VET alltså, trots att du är född året efter mordet? VET mer än poliser som lagt årtionden av sin karriär på detta. Själv har jag de senaste 20 åren misstänkt en gammal arbetskamrat som är i 70-årsåldern nu, exmilitär, höger, sossehatare, som var i Stockholm den helgen. Var själv ca 20 när det hände och han 35. Men skulle inte ange ngn för de 50 miljonerna, isf köpa en tårta eller whisky till den jäveln som tack!
Senast redigerad av Leibach 2020-02-18 kl. 18:40.
Citera
2020-02-18, 18:36
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Dom kommer att köra Christer Pettersson igen. Helt farligt och död som en sill sedan länge. + att familjen pekat ut honom så man slipper stöta sig med dom också. Visserligen saknas bevisning helt + att det finns uppgifter om att han setts på platser och tider som omöjliggör att han skulle kunna vara gärnignsman. Men det har ju aldrig varit något problem förut, så varför nu?

Att Krister Petersson skulle pressentera något nytt som ligger närmare Sanningen ser jag som uteslutet.

Det skulle i så fall vara helt sjukt då det inte var så länge sedan som en pensionerad Polis gick ut i media och sa att polisen hade förfalskat bevis samt manipulerat Lisbeth i syfte att sätta dit honom för mordet.
Citera
2020-02-18, 18:36
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Om det verkligen inte var Christer Petersson som sköt ihjäl Palme som jag alltid trott, så var det rätt taskigt av Elisabet Palme att peka ut nån random. Man ska inte anklaga någon öht om man är osäker.

Taskigt förvisso. Men, jag är rätt övertygad om att CP trivdes som fisken i vattnet i ramljuset som "palmemördaren" - dessutom gav det honom tämligen mycket stålar. Dock kan man ju tycka att det var moraliskt förkastligt av honom att hålla Sverige på halster huruvida det var han eller inte? Största idioterna i det sammanhanget var väl Aschberg och Fylking som utnyttjade honom och situationen.
Citera
2020-02-18, 18:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
KP säger enligt text-tv:

"-Jag är positiv till att kunna
presentera vad som hänt kring mordet
och vem som är ansvarig för det. "

Jag är positiv till att jag får nobelpriset nästa år också, det lär dock inte hända...

KP verkar vara en mästare i det dunkelt sagda.

OBS "hänt kring mordet....". Det är alltså själva utredningen han pratar om, inte mordet per se.
Citera
2020-02-18, 18:37
Bannlyst
KP säger ju själv att de är nära en lösning. Vad fan dillar ni andra om?
Citera
2020-02-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Står på text-tv att någon ska åtalas

-Du glömde ordet KANSKE,blir lite skillnad då.
X-antal år av fabricerande hitta på en sanning som svenska folket köper,
ligger för dörren.
Citera
2020-02-18, 18:38
Medlem
Detta är verkligen sprängstoff från KP...
Han verkar veta vem som är ansvarig. Och troligen vem som sköt också.
Citera
2020-02-18, 18:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Det skulle i så fall vara helt sjukt då det inte var så länge sedan som någon pensionerad Polis gick ut i media och sa att polisen hade förfalskat bevis samt manipulerat Lisbeth i syfte att sätta dit honom för mordet.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle ses som ett problem i sammanhanget. Har aldrig varit något problem innan. Enda problemet för snuten med Christer Pettersson var att hovrätten följde lagen. Fast det kanske inte spelade så stor roll i praktiken? Man tuggade ju om samma mos i 10 år till...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Förberedelse för att lägga ner PU, så tolkar jag KP:s besked idag. Att de skulle ha hittat en trolig GM och dessutom samlat så mycket bevis att det går att åtala ter sig osannolikt.

https://www.svd.se/besked-om-palmeutredningen-fore-sommaren

Hade där funnits någon att åtala hade det varit tyst. Mördaren är död.
Citera
Medlem
Filter får 50miljoner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här