Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Vill man göra ett brott som 50-åring och blåsa Leffa GW P är det tydligen bara att ta på sig ett par Converseskor och se till att lämna fotavtryck på brottplatsen. Efter brottet är det sedan bara att bränna upp skorna.
Man kommer då aldrig att bli misstänkt enligt GW eftersom ingen över 30 som är vid sina sinnens fulla bruk frivilligt skulle ta på sig ett par Converseskor.
Ja, det var konstigt sagt. Man ser väl 40- och 50-åringar med Converse rätt ofta?
Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Många är säkert nöjda med det självutgivna straffet GM tog på sig. Men det får ju inte polisen erkänna offentligt. Jag menar hellre det än flykt fast flyktaspekten är en av de stora farorna med denna metod. Jag ställer mig kritisk till det här med tvångstopsning. Jag hade inte velat delta i det pga. integritets- och säkerhetsskäl, man kan aldrig vara paranoid nog, men jag hade gått med på det ändå eftersom det motsatta leder till onödiga misstankar och konsekvenser. Men det är en tvångsmetod som missbrukas. "Om du inte har något att gömma så varför bryr du dig?" säger många till dessa frågor. Jag litar inte på nuvarande och framtida regeringar angående dessa frågor och det är därför jag skulle vilja ta avstånd.
Hela konceptet med att kalla in folk på "frivillig" topsning är ju konstig. Går man glatt till polisen och lämnar DNA för att de ber snällt är man ju med största sannolikhet oskyldig (om man inte är totalt dum i huvudet förstås). Är man skyldig lär man ju inte gå dit. Hade jag fått ett sådant SMS hade jag ju tänkt "Äh, jag behöver inte gå dit, jag är ju oskyldig, så det är bara slöseri med tid och pengar att topsa mig." Men nekar man antar jag att de plockar in en ändå. Så varför ber de ens snällt när de ändå gett sig fan på att alla de SMS:at till ska lämna prov oavsett de vill eller inte? Känns lite som när skolor "erbjuder" elever att "frivilligt" lämna urinprov för att "ge dem chansen" att bevisa att de inte knarkar, och om eleverna tackar nej till det generösa erbjudandet ringer man föräldrar och socialtjänst (och tvingar antagligen av dem ett urinprov i vilket fall).