Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 05:19
  #1
Medlem
Filbyters avatar
Vilka är dessa stjärnor?

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-1...-over-ett-dygn

Citat:
På onsdagen kom gänget tillbaka till butiken.
— De gick in i butiken, och tog över den. Alltså, de slängde ut de som jobbade där och fortsatte att driva butiken och sälja varor. De kapade en livsmedelbutik!
Då gänget inte kunnat komma åt kassasystemet har man tagit betalt av de ovetande kunderna med hjälp av Swish och kontanter.
Citera
2017-10-13, 06:15
  #2
Medlem
Tuvtramps avatar
Det/sånt här börjar nog bli vanligare än vad vi vill tro?

Lokalt kriminella som först blir "beskyddare" för en månadskostnad för att sen ta över hela verksamheten så man istället kan tvätta pengar från drogförsäljning.
Har man samtidigt en hel klan (statligt finansierade) kusiner ect så vågar ingen anmäla heller, nästan ett perfekt brott..
Citera
2017-10-13, 07:03
  #3
Medlem
Jag skulle vilja veta vilken butik det var, och i vilken stadsdel den låg.
Citera
2017-10-13, 07:14
  #4
Medlem
det var willys
Citera
2017-10-13, 07:24
  #5
Medlem
Mullrets avatar
Kan ju knappast varit zigenare. Med tanke på att det krävts en arbetsinsats.

FUP kommer bli intressant att läsa.
Citera
2017-10-13, 07:31
  #6
Medlem
Kom inte som någon chock direkt att de är kända av polisen sedan tidigare som gjorde detta:
Citat:
Gänget hade i veckor trakasserat ägarna till en butik i centrala Malmö. Med vapenhot försökte gänget pressa paret på pengar, utan att paret gav med sig. Men efter att gänget besökt dem i deras hem flydde paret till vänner i Köpenhamn och lät bekanta sköta butiken.

Citat:
Fyra personer kunde gripas i butiken på torsdagskvällen. De ska vara unga män som är välkända av polisen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...over-ett-dygn/
Citera
2017-10-13, 07:32
  #7
Medlem
Komiskt. Man undrar om några hann handla där när de hade affären.
Citera
2017-10-13, 07:40
  #8
Medlem
smoerreboms avatar
oj! jag utgick när jag började läsa ifrån att det var den lokala tobakshandlaren. Willys, det är ju rätt bra, det går ju rätt upp till näringslivsfamiljen!

Tänk sen när de börjar plocka bort franchisegrejer i skåneregionen, svårt att relativisera det måste de triangulera
Citera
2017-10-13, 07:41
  #9
Medlem
Vad kan baktanken vara med detta?


Om de velat ha pengar så kanske de hade försökt råna den, inte att driva den och få pengar. Det tar ju för lång tid, polisen hinner ju komma till platsen. Så vad kan ha varit tanken med detta?

Polisen, varför tog det en tid för de att komma till platsen. Det lät som om de hann sälja några varor åtminstone.
Citera
2017-10-13, 07:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad kan baktanken vara med detta?


Om de velat ha pengar så kanske de hade försökt råna den, inte att driva den och få pengar. Det tar ju för lång tid, polisen hinner ju komma till platsen. Så vad kan ha varit tanken med detta?

Polisen, varför tog det en tid för de att komma till platsen. Det lät som om de hann sälja några varor åtminstone.

När jag såg rubriken trodde jag det var ett gäng som tagit över en affär för att länsa den på varor eller försöka få tag på alla pengar, men de verkar alltså ha jobbat i affären? Första gången jag hört talas om något sådant. Vill som du veta tanken med det.

Ska vi gissa på att polisen hade svårt att tro på larmsamtalet om att hela butikspersonalen slängts ut från sin arbetsplats? De skickade iaf folk.

Tur att det var i Malmö och inte inre Norrland för då hade väl detta kunna pågått i veckor innan polis kom på plats
Citera
2017-10-13, 08:05
  #11
Medlem
sqrt25s avatar
Synd att de inte gjorde motstånd. Hade känts bra om polisen skjutit ihjäl dem.
__________________
Senast redigerad av sqrt25 2017-10-13 kl. 08:22.
Citera
2017-10-13, 08:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När jag såg rubriken trodde jag det var ett gäng som tagit över en affär för att länsa den på varor eller försöka få tag på alla pengar, men de verkar alltså ha jobbat i affären? Första gången jag hört talas om något sådant. Vill som du veta tanken med det.

Ska vi gissa på att polisen hade svårt att tro på larmsamtalet om att hela butikspersonalen slängts ut från sin arbetsplats? De skickade iaf folk.

Tur att det var i Malmö och inte inre Norrland för då hade väl detta kunna pågått i veckor innan polis kom på plats
Hmm..Barra jag som får en konstig känsla av att detta är någon typisk U.S.A kriminalitet.

Jag skojar inte, jag har läst att visa gäng medlemmar, faktiskt gjort brottsliga handlingar, för att göra något nyttiga för samhället, liksom gjorde en brottslig handling för att vända på det, så det blir till nytta. Kan inte komma på något konkret exempel, men detta var väldigt, väldigt intressant!

Jag hoppas att det inte senare visar sig att skurkarna gjorde något väldigt elakt. Detta var en rolig läsning, som man nästan blev glad och samtidigt fundersam på. Men tyvärr tror jag att det finns något lurigt bakom det hela. Skall nog bli läskigt att få en uppdatera/information av det hela senare.

Hoppas de slängde ut personalen på ett snällt sätt, så ingen blev traumatiserat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback