2017-02-21, 23:37
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Hah, de måste självklart komma med pekpinnar och säga att majoriteten inte är kriminella. Programledaren är alltid så himla politisktkorrekt. Drar in någon kriminolog som ska lyfta något helikopterperspektiv via en white board tavla, "Nu är det dags för svenska folkets lektion i att invandrare minsann oftast inte är kriminella".

Haha.... Men det är ju faktiskt sant. Majoriteten är inte kriminella.
Citera
2017-02-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Återstår bara den sista elefanten, att inse att problemen inte är något socioekonomiskt dravel, utan som vi alla vet, främst kulturellt.
etniskt menade du väl?
Citera
2017-02-21, 23:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Med god insyn gällande integrationsfrågor så kan du glömma det där. Taket är nådd för myndighetsvärlden. Det är bara politikerna som har problem med att uttrycka sig.
Nej det är inte nått, ett matematiskt faktum eftersom S lät Mp bestämma när målsnöret drogs, i december istället för augusti.
Dessutom är flera av åtgärderna som presenterades 2015 ännu inte på plats.
Vidare utvisas väldigt få med tvång så trycket växer och växer.
Citera
2017-02-21, 23:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Därav skrev jag "rent historiskt". Om jag slutar drömma kan ju du lära dig att tolka texter.

Sossegenen är oerhört stark. Lycka sossarna ta den här frågan är det homerun.
Sossarna kan inte ta något de inte vill, ett tiggeriförbud hade varit ett homerun men det orkade man inte.
S är slut som statsbärande parti och kommer fortsätta sladda i mätningarna, större chans S spricker i två delar än tar sig upp på banan igen.
GW skulle gärna vilja men S lider av kronisk PKism och förtvinar framför våra ögon.
Citera
2017-02-21, 23:50
Medlem
Lisalits avatar
Var inte Camilla ovanligt hätsk? "Hah, ja men det borde väl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid näst sista ordet i Springares meningar. Fick nästan lite Belinda Olsson-vibbar.
Citera
2017-02-21, 23:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Var inte Camilla ovanligt hätsk? "Hah, ja men det borde väl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid näst sista ordet i Springares meningar. Fick nästan lite Belinda Olsson-vibbar.
Gällde hålla elefanten stången, tänk om minskad invandring skulle nämnas, hur skulle det se ut.
Citera
2017-02-22, 00:00
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Personligen tycker jag att Springare skall dra sig ur all media hysteri nu.
Han har gjort det han skulle göra och skall nu undvika gamarna och heller inte bidra till deras tittarsiffror.
De är inte värda mer siffror. Folk skulle bojkotta hela skiten.
Min personliga åsikt.

Jag tror inte Springare kan annat än sitta där och få be om ursäkt.
Jag vill inte se det.
Hoppas han vägrar.

Springare! Är du här inne och läser.
Ge f..n i att ge dem mer.
Du har gjort ditt och gjort det bra.
Låt nu dem sitta där och kackla ihjäl varandra.
Du behöver inte säga mer.

Så, vad säger du om Springares medverkan? Jag tyckte det var bra, även om det blev lite väl PK ibland. Han gjorde ett sansat och seriöst intryck vilket tar luften ur alla rasistanklagelser.
Citera
2017-02-22, 00:01
Medlem
Jag skäms å många personers vägnar när jag läser kommentarer här. Jag upplevde inte att den kvinnliga programledaren avbröt Peter Springare samt att jag också undrat över varför Peter nämner skola och sjukvård som raserat i sitt kritiska inlägg angående överrepresentation bland invandrare inom vissa brott så inte alls något konstigt med det. Hon ställde en fråga som förmodligen fler än bara jag undrat över.

Vad gäller "helikopterperspektivet" så var det givetvis viktigt att ta upp då diskussionen enkelt kan få människor att tro att varje invandrare är kriminell men så är inte fallet. Ni som gnäller på dessa två specifika händelser i programmet hade väl hittat fel i allt så länge Peter inte hade fått tala själv i en timma utan några frågor ställda.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Tänkte du på att den största gruppen - icke-kriminella svenskar - inte överhuvudtaget var med på tavlan?

Svensken var med och hade siffran 100 också däremot fick dom en röd färg på sin (0.5), betydligt enklare än att måla upp en ny "tabell" och en vaken person förstår att 100 representerade 100 invandrare och 100 svenskar. Enda missen var väl den att man inte markerade (99.5) på andra sidan men vad gör det egentligen när Sveriges mest kända kriminalarprofil och Peter diskuterar många brott bland invandrare, folk förstår.

Skärp er nu! Peter fick en bra tid i rutan!
Senast redigerad av Clida 2017-02-22 kl. 00:04.
Citera
2017-02-22, 00:02
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Så, vad säger du om Springares medverkan? Jag tyckte det var bra, även om det blev lite väl PK ibland. Han gjorde ett sansat och seriöst intryck vilket tar luften ur alla rasistanklagelser.

Springare var väl ok när han undvek rasistanklagalserna men inte mycket mer. Leif GW däremot var mer rakt på sak.
Citera
2017-02-22, 00:05
Medlem
Tino kommenterar avsnittet

Citat:
Leif GW Persson gjorde ett respektfull inslag med polisveteran Peter Springare på SVT. Peter Springare: ”När vi då tittar på gärningsmän för de mycket våldsbrotten, som är komplexa är utreda, så ser vi att det är en kraftig överrepresentation av kriminella invandrare. Det är i sig tycker vi är ett problem, inte en utmaning längre utan det blir ett problem”

Leif GW Persson: ”Jag har gjort samma iakttagelse. Det gör alla som har ögon att se med och håller på med denna typ av material” ”Överrepresentationen är ett faktum. Plötslig så blir denna grupp som är något mindre än en fjärdedel av totalbefolkningen den stora gruppen i sammanhanget, och det är klart att det är problematiskt”

Som vanligt låtsas kriminologer inte förstå att brottslighet pressas upp när en överrepresenterad grupp växer sin befolkningsandel.

En sidopoäng. GW säger om debatten om svensk brottslighet ”Amerikansk brottslighet, den ligger ju skillnad i storlek tio gånger jämfört med svensk”. Det dödliga våldet var en gång i tiden nästan tio gånger högre i USA än Sverige. Så är det dock inte längre. Dödligt våld föll i princip i alla västländer mellan 1990 och 2015. Fallet har dock varit mindre i Sverige än andra länder, och har i Sverige börjat öka de senaste fyra åren igen.

Mellan 1990 och 2015 sjunker dödligt våld i USA från 9.4 per hundra tusen invånare till 4.9. I Sverige sjunker under samma period dödligt våld från 1.3 till 1.1, så att USA drygt fyra gånger högre. USA är fortfarande en mycket våldsammare land, men Sverige aldrig har varit så nära USA i efterkrigstiden.

Om man vill utreda samband mellan mord och invandring är första steget att dela upp mord av invandrare och andra. Om man insisterar med att lyfta fram fallet sen 1990 som tog slut fyra år sen så vore det intressant att nämna att detta har skett i alla länder, och att det har fallit mindre i Sverige än övriga Västeuropa och USA.

https://www.facebook.com/tino.sanand...54390251578231

Noterar sedan att både Aftonbladet och Expressen har artiklar om avsnittet med rubriker i stil med "GW ger Peter Springare rätt"
Citera
2017-02-22, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Blev hon dåligt vaggad som liten eller?

Vem fan tror du kunde vagga henne? Hon lär ju varit 1 meter och vägt 40 kg redan då.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad tror du är anledningen till att flyktingar och invandrare är fattiga?

En tungt vägande anledning är att dom är lätt till gravt utvecklingsstörda pga inavel. Vilket också är anledningen till att dom fuckar upp sin tilldelade plats av jordklotet så det inte går leva där.
Citera
2017-02-22, 00:06
Medlem
Förutom kultur så är också min känsla att den vänstervridna median idag är en stor anledning till både segregationen och kriminaliteten idag, senaste 15 åren så har media packat på en offer mentalitet till folk med invandrarbakgrund vilket är bland det sämsta man kan göra. Frågan är hur många invandrare som har skitit i skolan och valt den kriminella vägen på grund av att massmedia och vänster rörelser övertygat dom den falska inbillningen att samhället är emot dom och att vita vill att dom ska misslyckas.

Istället för att övertyga våran befolkning med utländsk bakgrund att alla kan lyckas och att det är gratis utbildning och samma villkor för alla så har man istället valt att göra dom till offer, dom har redan en ursäkt att misslyckas innan dom börjat plugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in