Jag skäms å många personers vägnar när jag läser kommentarer här. Jag upplevde inte att den kvinnliga programledaren avbröt Peter Springare samt att jag också undrat över varför Peter nämner skola och sjukvård som raserat i sitt kritiska inlägg angående överrepresentation bland invandrare inom vissa brott så inte alls något konstigt med det. Hon ställde en fråga som förmodligen fler än bara jag undrat över.
Vad gäller "helikopterperspektivet" så var det givetvis viktigt att ta upp då diskussionen enkelt kan få människor att tro att varje invandrare är kriminell men så är inte fallet. Ni som gnäller på dessa två specifika händelser i programmet hade väl hittat fel i allt så länge Peter inte hade fått tala själv i en timma utan några frågor ställda.
Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Tänkte du på att den största gruppen - icke-kriminella svenskar - inte överhuvudtaget var med på tavlan?
Svensken var med och hade siffran 100 också däremot fick dom en röd färg på sin (0.5), betydligt enklare än att måla upp en ny "tabell" och en vaken person förstår att 100 representerade 100 invandrare och 100 svenskar. Enda missen var väl den att man inte markerade (99.5) på andra sidan men vad gör det egentligen när Sveriges mest kända kriminalarprofil och Peter diskuterar många brott bland invandrare, folk förstår.
Skärp er nu! Peter fick en bra tid i rutan!