Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelvolten
Jag tror inget annat, jag vet precis vilka det r som begr brotten. Men i ditt inlgg lt det som om det bara har och gra med att dom har lite pengar och bor 15 st i en lgenhet. Jag r vertygad om att detta handlar till 99% om mentalitet. Dom r dumma i huvudet helt enkelt.
Visst r det s den kriminaliteten som blattarna utfr (sl ner svennar,vldtckter, hatbrott, allmn frstrelse) har inte med att gra att de r fattiga att gra (jmfr man med MENA lnder s har de det nd mkt bttre n ens medelklassen dr) lustigt att bnderna i det gamla fattigsverige inte gick runt och kastade stenar p polisen och knivade bnderna fr att de var s fattiga ?
Det har med kultur att gra de r inte p samma niv s enkelt r det om ngon generation hade de varit assimilerade men d sverige tar in aldeles fr mkt folk med denna efterblivna kultur s kommer det inte ske d de tyr sig till sina egna och kommer inte ndra sig d det inte behver det och deras omgivning (som bestr av folk med samma kulturela instlning) inte kommer krva en frndring.
Drav kommer de altid vara ett problem, frgan r om det inte r dags att strypa invandringen av vrldens smsta kulturer (observera jag sger inte vrlden smsta folk utan just kulturen fr det r den som mste ndras)
s att vi kan ta hand om de som finns hr redan med skitkulturer som frebild. ?