2015-03-17, 21:44
Moderator
Dr Kings avatar
"Psykologen" verkar vara en teoretiker som aldrig har varit ute i verkligheten. Hans saker fungerar kanske i teorin men i verkligheten skulle en vakt med hans instllning bli mycket kortlivad.
Citera
2015-03-17, 21:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Barn springer vind fr vg i Sverige r 2015 och diskussionen handlar om hur en OV gr nr han frsker ta hand om ungen fr att hjlpa honom. Det vi egentligen borde prata om r VARFR barn springer omkring sjlv p stan i vrt land.

r lite frvnad ver att GW tar upp detta ikvll igen. Han har ju sagt sitt om fallet och det finns vl inte s mycket mer att tillgga.

Det handlar om PK redaktionen p SVT som till varje pris vill sprida mngkulturens lov och hur fel svennebanan vakterna hade som vgade ta till vld mot en sdan resurs som en liten kriminell marockan utgr.

Det r enda orsaken.

Sg upp TV licensen s slipper ni stdja den hr sinnessjuka skiten.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-03-17 kl. 21:49.
Citera
2015-03-17, 22:03
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
"Psykologen" verkar vara en teoretiker som aldrig har varit ute i verkligheten. Hans saker fungerar kanske i teorin men i verkligheten skulle en vakt med hans instllning bli mycket kortlivad.

Fick mig ett gott skratt tminstone. "Grabbar, vi gr och tar en hamburgare i stllet"
Citera
2015-03-17, 22:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Psykologen

Det r inte ofta man p riktigt mste ta fram skmskudden men hr var jag tvungen.
Om ngon biter en i handen ska man blsa denne i gonen...

Bra att polisen sa att man inte ska frska skydda ngons bakhuvud eftersom man d kan gra illa knogarna
Citera
2015-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det r inte ofta man p riktigt mste ta fram skmskudden men hr var jag tvungen.

Bra att polisen sa att man inte ska frska skydda ngons bakhuvud eftersom man d kan gra illa knogarna

Det var nstan p grnsen till sketch s dumt var det.
Citera
2015-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Bo Hejlskov r den kanske mest aktade psykologen inom Neuropsykiatrin och Lgaffektivt bemtande. Lgaffektivt bemtande r en samling praktiska metoder (med teoretisk grund) som tillmpas p de allra mest uttagerande individerna en kan tnka sig. Bo har frmodligen arbetat med dessa han med.

Tycker han visar p metodens praktiska frdelar omgende i det aktuella hndelsefrloppets inledning.

Jag r frvnad ver att GW inte visar ngot intresse av att ordningsmaktens personal borde f utbildning i detta. Ett superbt komplement till ordningsmaktens vriga arsenal.

Mnga fall av vervld sker dessutom mot individer med neuropsykiatriska funktionshinder, dr r det direkt ordningsmakten okunskap som ligger till grund fr eventuella skadeverkningar.

En bra pong av polisen i dagens program r givetvis att dom aldrig vet vem personen dom mter r. Dock ingen tillrcklig anledning att hlla sig p avstnd frn detta kunskapsflt enligt mig.
Citera
2015-03-17, 22:37
Medlem
krakans avatar
Har jag druckit en l fr mkt eller frstod jag det rtt att psykologen menar att en bevpnad person har fri lejd? Jvla tomte, endast i detta landet kan en sdan f flumma runt och dessutom tjna bra pengar p det.
Citera
2015-03-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det r frvnansvrt effektivt
Citera
Medlem
Triremers avatar
Psykologen och ungen som skulle spela tuff fick mig att skratta
Citera
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Psykologen

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Han borde beska verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
x 2

En riktig fluffnalle

Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
nnu en som vet mycket men kan lite. nd bra att han fr gra bort sig i teve.

Citat:

Citat:
Det var nstan p grnsen till sketch s dumt var det.
Intressant att se att det finns s mycket utbildade psykologer i trden. Kan man f ta del av herrarnas och damernas CV inom psykologin mnne, givetvis maskerade fr anonymitetens skull?
Citera
2015-03-17, 22:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Har jag druckit en l fr mkt eller frstod jag det rtt att psykologen menar att en bevpnad person har fri lejd? Jvla tomte, endast i detta landet kan en sdan f flumma runt och dessutom tjna bra pengar p det.
Nej, det menade han inte. Han menade att det gick att slppa pojken och flja efter, polisen behvde bara veta var pojken var.
Citera
2015-03-17, 22:47
Medlem
Jag har varit p frelsning med Bo Hejlskov om lgaffektivt bemtande. Och hans metoder funkar. Jag jobbar med uttagerande och ibland farliga mnniskor, och det blir mycket mindre farligt och mnga frre utbrott nr man arbetar efter hans evidensbaserade (=allts inte flum) metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in