2015-01-15, 05:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Någon som vet vad nästa veckas 23 år gamla mord handlar om?
(FB) Malmöbo anhållen för 22 år gammalt mord. 4/12
Citera
2015-01-15, 14:59
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drebin
Skulle gärna också vilja veta. Vad jag läst mig till har D*niel H*nsson, den äldre av gm som stod för den största delen av misshandeln, fortsatt sin brottsliga bana. Vad jag vet blev en av de andra svårt misshandlad i fängelset för det han gjorde med Hron. En ska vara psyksjuk men detta är obekräftat.

Ja, det vore synnerligen intressant att få reda på hur det går för mördarna.
Citera
2015-01-15, 15:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Tycker jag inte, poliserna har nog sett bra mycket mer än den vanliga befolkningen när det kommer till hur narkotika påverkar människor och deras liv.

Nej. Polis och socialarbetare har säkert mycket mer teoretisk och för all del praktisk kunskap i ämnet än gemene man, men betänk att de framförallt ser baksidorna och de mest extrema negativa konsekvenserna av narkotikamissbruk. De får därigenom en skev bild av hur farliga droger är. En vanlig missbrukare som varit aktiv i kanske tio år eller mer har säkert en mer nyanserad bild än både polis och "vanligt" folk, eftersom de upplevt både positiva och negativa effekter av en drog.
Citera
2015-01-15, 17:15
Medlem
brianmolkos avatar
Tycker det är väldigt synd man struntar i vardagsbrotten så...
Citera
2015-01-19, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
21 januari: 20 år gammalt mord på väg mot lösning
Citat:
Leif GW Persson och Camilla Kvartoft tar upp ett över 20 år gammalt mord i Stockholmstrakten som polisen kan vara på väg att lösa. Denna vecka får vi också träffa en cannabisodlare och dessutom tittar Veckans brott på vad som har hänt i fallet med den mördade israeliska turisten Yenon Levi.
Citera
2015-01-20, 19:37
Medlem
Slottsherres avatar
Det känns lite barnsligt, men jag blir på gott humör varje vecka när jag kommer på att det är tisdag och dags för en stund med GW igen.
Citera
2015-01-20, 20:39
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det känns lite barnsligt, men jag blir på gott humör varje vecka när jag kommer på att det är tisdag och dags för en stund med GW igen.
Samma här! De skulle kunna ha ett mycket enklare program där Camilla bara plockar fram olika frågor och ämnen och låter Leif babbla loss. Jag skulle vara som klistrad ändå.
Citera
2015-01-20, 20:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Jag med. Sitter alltid beredd med en god öl — känns fel på något sätt att titta på GW utan en gnutta alkohol i kroppen

Jag visste inte att utredningen om Levi var öppnad, intressant! Men det är klart, nu när Bergwall blivit friad finns det såklart en del fall som tidigare setts som uppklarade som helt plötsligt inte alls är det... hade varit fint om de fick tag på några av de riktiga mördarna så kanske Lambertz, van der Kwast och den handfull personer som tror på deras flams stängt brödluckan.
Citera
2015-01-20, 20:53
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det unika erkännandet som spelades in i smyg

Jag är väldigt intresserad av detta avsnitt (mordet på Göran Lundblad i Förlösa, Kalmar), men det går ej att se på svtplay längre. Vet någon vad säsongen samt avsnitt heter så jag kan söka på youtube?
Citera
2015-01-20, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag är väldigt intresserad av detta avsnitt (mordet på Göran Lundblad i Förlösa, Kalmar), men det går ej att se på svtplay längre. Vet någon vad säsongen samt avsnitt heter så jag kan söka på youtube?
Säsong 9, avsnitt 10.

Men du kan uppleva hela rättegången, inklusive inspelningarna här: http://www.rättegång.se/norra-forlosa/ och här: http://mixlr.com/r%C3%A4tteg%C3%A5ngsradion/showreel/
Citera
2015-01-20, 21:06
Moderator
Dr Kings avatar
Ser fram emot GW:s analys av van der Kwasts bok i kvällen program. Räknar med en klassisk sågning på ett sätt som bara GW kan få till.
Citera
2015-01-20, 21:07
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Säsong 9, avsnitt 10.

Men du kan uppleva hela rättegången, inklusive inspelningarna här: http://www.rättegång.se/norra-forlosa/ och här: http://mixlr.com/r%C3%A4tteg%C3%A5ngsradion/showreel/

Fan kan inte hitta avsnittet av veckans brott..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in