Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Lokala butik låter suspekt. Var det en cigarrkännare du frågade eller bara vem som helst på ICA?
Det är ungefär samma resonemang som att det inte spelar någon roll vilken cigarr man röker, de är ungefär samma allihopa = en uppfattning som jag tvingats ta del av på en svensk cigarrklubb för ett antal år sedan.
Det är dock objektiv fakta att cederstickor är bättre att tända med än tändare eller andra stickor.
https://www.martinezcigars.com/2016/...r-cedar-stick/
Jag vet inte om du driver med mig eller är allvarlig.. Men för att svara på din fråga så var det en cigarrkännare, personligen kallar jag det försäljare.
Angående resonemanget man har på din lokala cigarrklubb så kan vi dementera påståendet annars hade inte tråden existerat.
Att det är bättre med cedersticka får stå för dig. Av dina exempel så finns det en risk att svavel och butan kan ge en bismak om man inte vet hur man tänder en pjäs.
Ser nu efter att jag författat mitt inlägg
brutefish redan skjutit ner dig innan jag hann svara så väljer att svara trots allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
att det skulle förändra smaken, nej. kul grej? visst.
Användaren påstod inte att det förändrar smaken utan att det "förhöjer upplevelsen" vilket är en subjektiv åsikt som hen har rätt till.
Letar efter en vardagspinne som är något lik Partagas D no4? Alla tips är välkommna! Tackar å ödmjukast på förhand!