2022-07-31, 16:10
Sitter och röker en Oliva på uteplatsen med en kopp kaffe och en söt cider. Oliva är definitivt en av mina topp fem kubaner. Blir nog en till om vädret håller i sig.
Citera
2022-07-31, 23:56
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sitter och röker en Oliva på uteplatsen med en kopp kaffe och en söt cider. Oliva är definitivt en av mina topp fem kubaner. Blir nog en till om vädret håller i sig.
Kubanska Oliva???
Citera
2022-08-01, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Kubanska Oliva???

Haha det stämmer. Jag läste inte hela texten om Oliva. De började på Kuba men flyttade sedan till Nicaragua. Don't I feel like the fucking idiot.

https://olivacigar.com/heritage/
Senast redigerad av SithMaster 2022-08-01 kl. 00:10.
Citera
2022-08-01, 00:09
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Haha det stämmer. Jag läste inte hela texten om Oliva. De började på Kuba men flyttade sedan till Nicaragua. Don't I feel like the fucking idiot.

https://olivacigar.com/heritage/
Lätt hänt Men Oliva är bra grejor.
Citera
2022-08-01, 00:13
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Lätt hänt Men Oliva är bra grejor.

Då förstår jag varför de är så okomplicerade. Kubaner brukar ju krångla med viss regelbundenhet.
Citera
2022-08-26, 18:57
Fredag kväll. Köpte nyligen en kartong med Oliva så det blev två Oliva ikväll (med rom och cola / Motörhead).

Tände för en gångs skull med cederträ. Det brukar inte funka på uteplatsen eftersom det oftast blåser för mycket, men funkade idag. Och det må jag säga att det lyfte hela upplevelsen märkbart.

/Ave Satanas.
Senast redigerad av SithMaster 2022-08-26 kl. 19:00.
Citera
2022-09-25, 22:43
Bannlyst
Jag brukar bli lite halvhård (om ni fattar) när jag stoppar in en lite fetare cigarr i munnen. Någon som känner samma?
Citera
2022-10-01, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymEn
Jag brukar bli lite halvhård (om ni fattar) när jag stoppar in en lite fetare cigarr i munnen. Någon som känner samma?

Så du är en size queen. More power to you then.

Jag gillar också större storlekar men tyvärr påverkar större cigarrer mig inte på samma sätt, som de tycks påverka dig. Emellanåt är en cigarr bara en cigarr som Freud påstås ha påpekat.

Blev dock sugen på en stor Cohiba nu.
Citera
2022-10-17, 18:30
Medlem
PhatPhils avatar
Hallå cigar kännare, jag behöver lite hjälp.
När jag var ung,(cirka 20+ år sedan) så rökte min far cigar på golfbanan.
Han drog fram ett röd/rosa hårdplast etui som jag misstänker att cigarrerna kom i när han köpte dem. Det var 3-5 i etuiet.
Har ni någon aning om vad det var farsan rökte?
Tack på förhand!
Citera
2022-10-25, 22:32
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Fredag kväll. Köpte nyligen en kartong med Oliva så det blev två Oliva ikväll (med rom och cola / Motörhead).

Tände för en gångs skull med cederträ. Det brukar inte funka på uteplatsen eftersom det oftast blåser för mycket, men funkade idag. Och det må jag säga att det lyfte hela upplevelsen märkbart.

/Ave Satanas.

Blev inspirerad efter ditt inlägg och traskade ner till min lokala butik och sa att det fetade har jag läst. försäljaren kollade lite snett på mig och sa motvilligt "det tror jag inte.." de 25:- är förmodligen mer värt att lägga på en bättre cigarr än tändstickor.
Citera
2022-10-26, 07:12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Blev inspirerad efter ditt inlägg och traskade ner till min lokala butik och sa att det fetade har jag läst. försäljaren kollade lite snett på mig och sa motvilligt "det tror jag inte.." de 25:- är förmodligen mer värt att lägga på en bättre cigarr än tändstickor.
att det skulle förändra smaken, nej. kul grej? visst.
Citera
2022-10-26, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
att det skulle förändra smaken, nej. kul grej? visst.

Lokala butik låter suspekt. Var det en cigarrkännare du frågade eller bara vem som helst på ICA?

Det är ungefär samma resonemang som att det inte spelar någon roll vilken cigarr man röker, de är ungefär samma allihopa = en uppfattning som jag tvingats ta del av på en svensk cigarrklubb för ett antal år sedan.

Det är dock objektiv fakta att cederstickor är bättre att tända med än tändare eller andra stickor.

https://www.martinezcigars.com/2016/...r-cedar-stick/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in