Nu har även jag råkat snubbla in på det här med cigarrer. Började lite smått med cigariller men blev genast intresserad av att prova cigarrer med och gillade mina första två pinnar. Läste igenom denna sköna tråd och lärde mig en del om humidorer och hur man bäst bör fukta dem. Så nu har man skaffat den där snygga svarta Adorinin 3-lådors skåpet med glasdörren och en sån där praktisk magnetförsedd rund 65% beads-puck som går utmärkt att fästa på samma ställe där originalfuktaren ska sitta. Det blev en lyckad kombination och den funkar utmärkt.
Så till min fråga. Köpte en tokbillig första plast-stål dubbelgiljotin som kanske inte var sådär värst optimal. Mest för att jag inte ville lägga ut massa på något i onödan ifall cigarrer inte skulle bli min kopp te. Nu när man är biten så funderar jag på att köpa något vassare för kanske 400-500 kronor. Har fastnat lite för Colibri S-Cut som visserligen är en enkelgiljotin men antagligen en ruggigt bra enkelgiljotin Är den värd att köpa tycker ni? Någon av er kanske till och med har en sådan och kanske kan lämna ett litet utlåtande
En annan fråga lite på samma ämne. Har någon av er provat V-cut eller annan snoppare med v-skäret? Hur tycker ni att det är att röka en cigarr som blivit snoppad med v-skäret? Blir det mer njutbart?
Man kan tycka att det kan finnas viss risk att cigarren kanske skulle fransa upp sig eller tar skada av en sådan lösning? Jag är en aning skeptisk men ändå lite för nyfiken för att inte kunna låta bli tanken att skaffa en.