Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
...Te Amo - Gran Reserva...
...Andra som provat den får gärna säga sitt om de tycker att det är en god bedömning från min sida eller ej.
Mja, tycker du att den passade dig var den ju utmärkt där och då.
Det där med smakkoncentration och lite pepprighet är något man ofta eftersträvar hos en cigarr när man blivit lite mer van. Dock ska en stark cigarr inte smaka illa och om någon gör liknelser med giftgas efter att ha provat en cigarr gissar jag att den var överfuktad eller i en dålig mognadsfas.
Personligen har jag oerhört svårt för mexikanska cigarrer. Det är just transparensen och den låga koncentrationen jag inte kan med.
Det finns dock flera milda cigarrer jag uppskattar, t.ex. 5 Vegas Gold, C.A.O. Gold och Flor de Selva natural, men de har alla en finess och balans som jag alltid tycker saknas hos cigarrer från Mexico.
Så, min kommentar är egentligen att jag inte avråder någon att testa Te Amo om man är sugen på en mild cigarr. Men, för de personer som vill börja köpa på sig ett litet lager varnar jag starkt för köp av hela lådor då de allra flesta snabbt kommer att tycka att dessa cigarrer smakar för fattigt när man börjar bli lite mer van.