2017-03-04, 18:33
Medlem
Havsteins avatar
Kan passa på att tipsa om att om man gillar följande cigarrer så bör man köpa på sig, de blir nämligen "discontinued" om/inom 1 år. (Kan ta längre tid)

- Bolivar Coronas Gigantes
- Romeo y Julieta Cedros de Luxe No. 1
- Punch Royal Coronations
- Vegas Robaina Don Alejandro
- Bolivar Tubos No. 1
- Hoyo de Monterrey Hoyo du Prince
- H. Upmann Petit Corona
- Jose L. Piedra Cremas/Petit Cetros

- Montecristo Petit No. 2 (inte tuberna)(3-pack)
- Montecristo Tubos(3-pack)
- Partagás Corona Seniors(3-pack)
- Romeo y Julieta Los Tres Romeos(3-pack)

- Cohiba Corona Especiales(5-pack)
- Cohiba Siglo V(5-pack)
- Rafael Gonzalez Perlas(5-pack)
- Romeo y Julieta Petit Coronas(5-pack)
- Romeo y Julieta Petit Julias(5-pack)
- Trinidad Coloniales(5-pack)
- Trinidad Reyes(5-pack)

Lådor av 10 cigarrer: Montecristo No. 1, No. 3 och Petit Tubos.

Kabinett av 50 cigarrer: Punch Punches, Punch Double Coronas.
Citera
2017-03-04, 23:59
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havstein
Kan passa på att tipsa om att om man gillar följande cigarrer så bör man köpa på sig, de blir nämligen "discontinued" om/inom 1 år. (Kan ta längre tid)

- Bolivar Coronas Gigantes
- Romeo y Julieta Cedros de Luxe No. 1
- Punch Royal Coronations
- Vegas Robaina Don Alejandro
- Bolivar Tubos No. 1
- Hoyo de Monterrey Hoyo du Prince
- H. Upmann Petit Corona
- Jose L. Piedra Cremas/Petit Cetros

- Montecristo Petit No. 2 (inte tuberna)(3-pack)
- Montecristo Tubos(3-pack)
- Partagás Corona Seniors(3-pack)
- Romeo y Julieta Los Tres Romeos(3-pack)

- Cohiba Corona Especiales(5-pack)
- Cohiba Siglo V(5-pack)
- Rafael Gonzalez Perlas(5-pack)
- Romeo y Julieta Petit Coronas(5-pack)
- Romeo y Julieta Petit Julias(5-pack)
- Trinidad Coloniales(5-pack)
- Trinidad Reyes(5-pack)

Lådor av 10 cigarrer: Montecristo No. 1, No. 3 och Petit Tubos.

Kabinett av 50 cigarrer: Punch Punches, Punch Double Coronas.
det är ju bara första delen av listan som är av intresse då resten bara är olika förpackningar.

men bra att veta ändå.
Citera
2017-03-05, 00:57
Medlem
Havsteins avatar
Absolut...men om man gillar att samla så kan det vara bra att köpa 3 och 5-pack.
Citera
2017-03-05, 11:02
Medlem
Sist jag rökte en cigarett var för snart 7 år sedan. Jag har sedan dess inte fått i mig nikotin/tobak öht. Min fästmö har gjort en liknande resa på ca 4-5 år.

Vi ska gifta oss snart - och då föreslog hon att vi skulle tända varsin cigarr på kvällen. Jag vill gärna tända en cigarr, men är orolig att jag ska falla dit igen. En gång rökare, alltid rökare är ett bekant motto.

Det jag undrar egentligen är om någon utav er har någon erfarenhet. Finns det f.d rökare som kan röka en cigarr utan att åka dit igen?

Tak på förhand, mellanhand och efterhand.
Citera
2017-03-05, 15:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Sist jag rökte en cigarett var för snart 7 år sedan. Jag har sedan dess inte fått i mig nikotin/tobak öht. Min fästmö har gjort en liknande resa på ca 4-5 år.

Vi ska gifta oss snart - och då föreslog hon att vi skulle tända varsin cigarr på kvällen. Jag vill gärna tända en cigarr, men är orolig att jag ska falla dit igen. En gång rökare, alltid rökare är ett bekant motto.

Det jag undrar egentligen är om någon utav er har någon erfarenhet. Finns det f.d rökare som kan röka en cigarr utan att åka dit igen?

svårt att säga. vissa alkisar kan ta en bärs andra klarar det inte.

men jag kan vända på det. har rökt cigarr ett hyfsat tag. har alltid hatat cigaretter, verkligen avskyr det och skulle hellre aldrig få för mig att ta en cigg heller. jag personligen drar ingen paralleller med cigarr och cigg.

om du vill safea så ta en riktigt jävla nikitonstark pinne så du blir yr, då kommer du nog inte vilja röka. :P
Citera
2017-03-05, 15:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle

Det är två helt olika saker cigaretter & Cigarrer!

Cigaretter innehåller icke fermenterad tobak samt hackad + du drar hallsbloss etc etc
Cigarr ÄR fermenterad samt du drar inga halsbloss utan du använde munnen att ta upp nikotin samt smaker!

http://www.tobaksfro.n.nu/frementering
Citera
2017-03-05, 18:28
Medlem
Tack för eran svar!

Självklart är det skillnad mellan cigaretter och cigarrer. Den gemensamma nämnaren är dock att både består av tobak och nikotin, och som vi alla vet så är nikotin väldigt beroendeframkallande.

Tack för eran åsikter!
Citera
2017-03-10, 08:33
Medlem
Har ni något råd för en 'första cigarr'?
Citera
2017-03-10, 12:33
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Någon som har testat: http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=120

Söker en lite billigare vardagscigarr.
Citera
2017-03-10, 14:53
Medlem
Havsteins avatar
Citat:
Någon som har testat: http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=120

Söker en lite billigare vardagscigarr.

Köp och låt lådan ligga ett år.
Citera
2017-03-14, 21:40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Nu har jag ordnat med en plastidor av glas, en glasidor , för förvaring i hemmet. Tillräckligt för att tillfredställa min högst blygsamma konsumtion!

Som sagt har jag ju om sommaren för varmt hemma för lagring av cigarrer, men jag ger ändå inte upp tanken på att bygga ett småskaligt lager. Lite av en samlare är man ju trots allt...
Därför undrar jag om pinnarna verkligen skulle fara illa av ett svalare klimat (~15°C) under sommarmånaderna? Det kan jag nämligen ordna!
Citera
2017-03-15, 03:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu har jag ordnat med en plastidor av glas, en glasidor , för förvaring i hemmet. Tillräckligt för att tillfredställa min högst blygsamma konsumtion!

Som sagt har jag ju om sommaren för varmt hemma för lagring av cigarrer, men jag ger ändå inte upp tanken på att bygga ett småskaligt lager. Lite av en samlare är man ju trots allt...
Därför undrar jag om pinnarna verkligen skulle fara illa av ett svalare klimat (~15°C) under sommarmånaderna? Det kan jag nämligen ordna!
helt klart att fördedra framför värme. idealtemp för långlagring är runt 18 grader. så lite kallare är betydligt bättre än för varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in