2014-05-10, 03:05
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guggass
Efter att ha läst i tråden blir jag mer och mer sugen på att prova cigarrer från Dominikanska republiken! Har hittills bara rökt några kubanska, vilka var trevliga, men dom dominikanska låter ännu mer spännande med sina "vaniljtoner" som ska vara vänligare för nybörjare som jag själv . Har någon nåt förslag på dominikanska cigarrer ni gillar? Helst billigare än 150 kr då jag är en fattig student, men om det krävs mer än så är jag flexibel
Jag rökte dominikaner ett tag.
Juan Clemente är vackra och eleganta till ett överkomligt pris.
Laura Chauvin är komplexa och underbara, men kostar därefter.
Rocky Patel har gjort någon The Edge variant som heter Lite. Den är typ mildare än en Camel light…
Davidoff är pålitliga och med ett okej bassortiment.
Balmoral var billiga och bra, men har helt hamnat under isen senaste åren…

Ja, det var väl några jag kom att tänka på…
Citera
2014-05-10, 13:47
Medlem
Skulle Bandolero funka för en nybörjare som aldrig rökt cigarrer innan?
Citera
2014-05-10, 14:25
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guggass
Efter att ha läst i tråden blir jag mer och mer sugen på att prova cigarrer från Dominikanska republiken! Har hittills bara rökt några kubanska, vilka var trevliga, men dom dominikanska låter ännu mer spännande med sina "vaniljtoner" som ska vara vänligare för nybörjare som jag själv . Har någon nåt förslag på dominikanska cigarrer ni gillar? Helst billigare än 150 kr då jag är en fattig student, men om det krävs mer än så är jag flexibel

Davidoff som någon sagt. AVO är ganska trevliga med, även om jag själv tycker att de är lite för milda och lite för dyra.

Min dominikanska favorit är Winston Churchill Lancaster som jag skulle säga är en helt underbar cigarr till ett trevligt pris om ca 55 kronor. Prova gärna även lillebrodern, Winston Churchill Spitfier, som också är god.
Citera
2014-05-10, 15:55
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Skulle Bandolero funka för en nybörjare som aldrig rökt cigarrer innan?
Mja, gränspuck. Inget fel på hantverket och lite charmig i sin ruffighet och coola förpackning, men hade svårt att få ut något av värde i dem. Kraftig och rivig smak vad jag minns, inget mer. Men testa du, de är inte dyra.
Citera
2014-05-10, 17:12
Medlem
Guggasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Jag rökte dominikaner ett tag.
Juan Clemente är vackra och eleganta till ett överkomligt pris.
Laura Chauvin är komplexa och underbara, men kostar därefter.
Rocky Patel har gjort någon The Edge variant som heter Lite. Den är typ mildare än en Camel light…
Davidoff är pålitliga och med ett okej bassortiment.
Balmoral var billiga och bra, men har helt hamnat under isen senaste åren…

Ja, det var väl några jag kom att tänka på…

Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Davidoff som någon sagt. AVO är ganska trevliga med, även om jag själv tycker att de är lite för milda och lite för dyra.

Min dominikanska favorit är Winston Churchill Lancaster som jag skulle säga är en helt underbar cigarr till ett trevligt pris om ca 55 kronor. Prova gärna även lillebrodern, Winston Churchill Spitfier, som också är god.

Okej ska bli spännande. Tack för svaren!
Citera
2014-05-13, 12:32
Medlem
Facades avatar
Jahapp! Inte kört på ett tag så!
Davidoff Toro vart det för ett tag sen.
Riktigt god och passade mycket väl till en 12 årig Cragganmore. Men den var nog för stor för min smak, Robusto är nog mer för mig.
http://klocksnack.se/attachments/201...506-jpg.31349/
Sen i söndags fick det bli en Monte Cristo. Mycket bra! Helt klart min stil!
http://klocksnack.se/attachments/201...211-jpg.35404/
Och ikväll blir det denna ypperligt trevliga duo, blir att köra säkert kort
http://klocksnack.se/attachments/201...605-jpg.35681/

Ny cigarr leverans av kollegan som drar till Hong Kong kommer på fredag! Perfekt inför ett fredags bloss
Citera
2014-05-13, 12:34
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jahapp! Inte kört på ett tag så!
Davidoff Toro vart det för ett tag sen.
Riktigt god och passade mycket väl till en 12 årig Cragganmore. Men den var nog för stor för min smak, Robusto är nog mer för mig.
http://klocksnack.se/attachments/201...506-jpg.31349/
Sen i söndags fick det bli en Monte Cristo. Mycket bra! Helt klart min stil!
http://klocksnack.se/attachments/201...211-jpg.35404/
Och ikväll blir det denna ypperligt trevliga duo, blir att köra säkert kort
http://klocksnack.se/attachments/201...605-jpg.35681/

Ny cigarr leverans av kollegan som drar till Hong Kong kommer på fredag! Perfekt inför ett fredags bloss

Håller med dig om att robusto är en trevlig storlek. Det är nog min favorit med. Lagom tjock, lagom lång. Vilken monte var det? No4? No5? Båda är fina, men no4 är snäppet trevligare
Citera
2014-05-13, 12:51
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Håller med dig om att robusto är en trevlig storlek. Det är nog min favorit med. Lagom tjock, lagom lång. Vilken monte var det? No4? No5? Båda är fina, men no4 är snäppet trevligare

Ja Toro var alldeles för stort. En Robusto är god för en 50 minuters puffande vilket duger mer än väl för mig.
Tyvärr så kikade jag inte. Jag var lite smått berusad efter en sisådär 7-8 margaritas.
Ska hålla det i huvudet dock, köpa no 4 nästa gång Blir helt klart ett lite större paket (dock ej låda) med dom sen!
Citera
2014-05-13, 16:39
Medlem
Facades avatar
Tog extra tid på mig idag med min Cohiba.
Cirka 65 minuter! Fick dock tända om den flera gånger...
Vissa cigarrer tänder jag en gång men denna gång cirka 5 (!) gånger! Riktigt drygt må jag säga...
Citera
2014-05-13, 17:06
Medlem
Får jag fråga hur länge det är ni har rökt cigarrer?
Citera
2014-05-13, 17:40
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Vissa cigarrer tänder jag en gång men denna gång cirka 5 (!) gånger! Riktigt drygt må jag säga...

5ggr!
Den måste ha varit överfuktad!
Citera
2014-05-13, 21:46
Medlem
pickledonions avatar
Citat:

Det är aldrig kul att behöva tända om cigarren. Har varit med om detta med ett annat märke. Det märket slutar brinna hela tiden. Mayorga. Har som tur är inga kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
5ggr!
Den måste ha varit överfuktad!

Tänkte också att cigarrerna jag nämner ovan var överfuktade. Plockade en vid ~60% RH och provade, men den var då inte bättre tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Får jag fråga hur länge det är ni har rökt cigarrer?

Till och från ungefär 5-6 år. Mer regelbundet 2-3 år. Ser mig själv fortfarande som en nybörjare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in