2008-03-21, 16:02
Bannlyst
Jag röker alltid en fet rysk Bornjova's varje fredagkväll efter middagen när jag sitter uppe på altanen och ser ut över mina ägor.
Väldig mysigt och så gärna en skvätt rökig wiskey till det också.
Citera
2008-03-21, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panodil
En bra cigarr ska vara rullad mellan Fidels svettiga skinkor.
Den bästa cigarren är leffes skin-cigarr, som han rullar och bökar med mellan mina rödpiskade skinkor. jag ska helst också vara uppspänd på hans bondagekors som han har i källaren.
Citera
2008-03-21, 21:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Billiga och prisvärda är väl att ta i? Varken Cigarrummet eller Brobergs är billigare än någon annan.

Beror väl vad man har för budget att utgå ifrån och Stureplansfolket som ställena riktar sig till har väl pengar. Sen kostar det lite extra om det ska smaka, som sagt.
Citera
2008-03-22, 08:50
Medlem
norgeskusts avatar
Jag ska åka på en Viking line färja i veckan som kommer nu och jag undrar vad det finns för cigarrer där och priserna om nån vet

Glad påsk
Citera
2008-03-22, 09:22
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norgeskust
Jag ska åka på en Viking line färja i veckan som kommer nu och jag undrar vad det finns för cigarrer där och priserna om nån vet

Glad påsk

Sortimentet är som i en sämre tobaksaffär och priserna imponerar inte.
Sist jag åkte Cinderella hade de däremot en whiskybar som hade ett vettigt (men givetvis krogdyrt) cigarrsortiment, och då kunde du dessutom puffa i baren. Det var i höstas, men med alla rökförbud världen över så skulle det inte förvåna mig om den möjligheten är borta.

Edit: Jo just det, om hygrometrarna i taxfree-humidorerna visade rätt så var cigarrerna i väldigt dålig kondition också.
Citera
2008-03-22, 10:16
Medlem
Indianpundares avatar
Bästa cigarrerna kommer från dom som är handrullade från barn, som är dränkta med deras krokdiltårar
Citera
2008-03-22, 13:27
Medlem
norgeskusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Sortimentet är som i en sämre tobaksaffär och priserna imponerar inte.
Sist jag åkte Cinderella hade de däremot en whiskybar som hade ett vettigt (men givetvis krogdyrt) cigarrsortiment, och då kunde du dessutom puffa i baren. Det var i höstas, men med alla rökförbud världen över så skulle det inte förvåna mig om den möjligheten är borta.

Edit: Jo just det, om hygrometrarna i taxfree-humidorerna visade rätt så var cigarrerna i väldigt dålig kondition också.

Okej tack
Citera
2008-03-24, 07:55
Medlem
Numes avatar
Rökte en La Flor de Cano Selectos igår. Var ingen sensation, men god och rätt så mild, lättrökt. Även fast jag rökte den på sådär 30 minuter, vilket i alla fall för mig var för kort tid och det blev för bittert och starkt på slutet när jag drog upp tempot. Vet inte helt precist vad det smakade annars, men en del sötma, någon slags örtaktig/blommaktig doft, och kanske någon bitterhet, som alla var trevliga men inte så framhävda. Mer än värd de 29 kronorna den kostade kan jag ju tycka.
Citera
2008-03-24, 14:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Mer än värd de 29 kronorna den kostade kan jag ju tycka.

Någon sensation kan jag förstå att det inte direkt var då det tydligen var någon lågpriscigarr, vad får man egentligen för tjugonio kronor egentligen? En cigarr borde ju kosta mer och inte mindre än ett paket cigaretter går loss på.
Citera
2008-03-25, 00:32
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon sensation kan jag förstå att det inte direkt var då det tydligen var någon lågpriscigarr, vad får man egentligen för tjugonio kronor egentligen? En cigarr borde ju kosta mer och inte mindre än ett paket cigaretter går loss på.
Har t.ex. jämfört brobergs med cigarr center, och där så kostade en Partagas Aristocrat knappt 10kr mer, knappt 20% eller så dyrare, osv. De är ju rätt små cigarrer (den där för 29:- var inte så värst proppad som en tegelsten med tobak). Så är det väl dyrare med vissa märken och typer inom märkena, efterfrågan, status, produktion (är väl väldigt mycket dyrare att göra något i Sverige, och vissa slutar ju produceras). En liten Cohiba kostar ju lika mycket som en väldigt stor Bolivar...och Bolivar är inte vad jag hört någonstans ett sämre märke, även Montecristo ska vara i dyraste laget. Visst ska det vara lite dyrt om man jämför papp=cigaretter, med en cigarr (förutom skatt då, som bara vissa rödingar gillar för de tycker de har så mycket pengar och vill leva fattigt och ge de rika byrokraterna och politikerna att på måfå dela ut för att utarma landet ännu mer). Pris påverkar ju också smak tydligen.

Även en Piedra som var annan smakar urin och vägsalt som man dessutom får dra i sig butan för att tändaren slocknar i vinden när det går dåligt med glöden. Eller en mini-tegelsten till Rafael Gonzales Panetela Extra som vore kanske bäst att mala sönder och lägga i en pipa efter att jag rökt en tredje sådan, då den viserligen smakar gott. Mycket godare än ett paket cigaretter.

Jag ska inte säga för mycket, men har läst runt lite på cigarrprat forumet och en del annat. De cigarrer jag rökt ska vara bland de mest prisvärda cigarrerna, om än små och med små, eller stora problem som de två ovannämnda verkar ha, ibland eller ofta. Det är väl vad man får för runt tjugonio kronor, om jag ska tolka din fråga ordagrant.

Tänker överge Piedra och den där Gonzales i framtiden, de tar för mycket på krafterna.
Citera
2008-03-31, 22:20
Medlem
Cigarrtråden

Jag tar på mig att skapa en cigarrtråd där man kan disktera allt som har med cigarrer att göra:
märken, njutning, snoppning, hur man håller den (som en fet blunt, mellan två fingrar...).

Vad som helst kan diskuteras här. varsågoda att börja
Citera
2008-03-31, 22:27
Medlem
Jag tar själv på mig att börja diskussionen:

Jag har en fråga till er cigarrkännare här på FB.

Har ni något tipps på en bra snoppare? Jag skulle vilja ha en stilfull och med bra kvalitet och egenskaper. helst inte för dyr.

jag har kollat runt lite och tror att denna kan vara nåt:
http://xikar.com/cutters_xi3.asp
Men jag är öppen för förslag på helt andra typer också. Skulle vara tacksam för tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in