2005-05-30, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Skall man skaffa en humidor, kan man ofta köpa dem med den nödvändiga utrustningen. Några hundralappar räcker för att få både humidoren, en hygrometer och en luftfuktare. Vill man köpa en vacker pjäs, då kan de kosta massor, men finns många fina för betydligt mindre pengar. Jag vill minnas att min humidor för 40-50 cigarrer kostade 1200 kr och min resehumidor 5-600 kr. Sedan jag skaffat digitala fuktmätare för i storleksordningen 100 kr styck.
Jag tycker att Churchillcigarren från Romeo y Julietta är särskilt fin - och prisvärd (ca 200 kr). Vanligen röker jag mindre cigarrer såsom Montechristo No 4 (ca 80 kr). Cohibacigarrerna är fina men jag har inte stort partaj varje dag. Zino och Davidoff är väl värda att röka; de är inte lika lysande som Cohiban men klart bättre än mina vanliga Montechristo.
Jag tycker att Churchillcigarren från Romeo y Julietta är särskilt fin - och prisvärd (ca 200 kr). Vanligen röker jag mindre cigarrer såsom Montechristo No 4 (ca 80 kr). Cohibacigarrerna är fina men jag har inte stort partaj varje dag. Zino och Davidoff är väl värda att röka; de är inte lika lysande som Cohiban men klart bättre än mina vanliga Montechristo.
Har hittat humidorer för runt 1000-lappen som är både fina och säkert inge större fel på. För runt 15-50 cigarrer. Men som sagt det är ju hur dom fuktar som spelar roll.
Sen den här Zinocigarren som jag rökte härom dan. Jag har fortfarande äckelkänslan kvar. Jag undrar lite smått om det var fel på cigarren eller om det verkligen ska smaka och lukta så. Alla cigarrer jag rökt har varit lena, goda med smak och lukt av honung, läder och skog. Underbara dofter och smaker. Nä...Om alla zinocigarrer smakar ägg så får det vara. Håller mig till The Griffin's och Avo XO. Det är cigarrer i min smak det.