2016-10-19, 04:23
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trambo
Omega verkar vara på gott humör dock om man utgår ifrån hur han numera modererar TiD's facebooksida och skämtar en hel del.
Skulle du kunna länka till deras facebook? Vet inte vad TiD står för.
Citera
2016-10-19, 06:22
Medlem
https://www.facebook.com/timeisdivine/
Citera
2016-10-19, 13:37
Medlem
Blir spännande och se vad som händer med MCC och TiD nudå om M kommer lägga all sin tid (no pun intended) på det, hur blir det då med SS där som redan har fullt upp med Ghost. M och Claudio lär ju inte sitta och vänta på att SS ska komma hem från någon Ghost-turné.
Senast redigerad av bizzon 2016-10-19 kl. 13:40.
Citera
2016-10-19, 20:07
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Blir spännande och se vad som händer med MCC och TiD nudå om M kommer lägga all sin tid (no pun intended) på det, hur blir det då med SS där som redan har fullt upp med Ghost. M och Claudio lär ju inte sitta och vänta på att SS ska komma hem från någon Ghost-turné.

Håller med dig till fullo om att det inte kommer ödslas någon tid medan SS är borta. Har ju varit snack om nyinspelning av Demolåtarna som M sjunger på. Det skulle kunna vara något som går göra utan resterande delar av bandet.
Citera
2016-10-19, 21:11
Medlem
Dissociatives avatar
Har hängt med dåligt på Ghost-fronten senaste tiden. Kan någon vänlig (eller kanske ovänlig? ) själ uppdatera mig lite? Omega är inte i bandet längre? En kvinnlig bassist?

Snälla, upplys mig!
Citera
2016-10-19, 21:16
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Har hängt med dåligt på Ghost-fronten senaste tiden. Kan någon vänlig (eller kanske ovänlig? ) själ uppdatera mig lite? Omega är inte i bandet längre? En kvinnlig bassist?

Snälla, upplys mig!

Läs igenom senaste 20 sidorna så får du en klarare bild, det du säger stämmer dock.
Citera
2016-10-20, 00:49
Medlem
You while have to translate this.
My gut feeling is there was a disagreement in band direction and ego issues.
Omega seem to disappear during the recording of Popestar.He probably did not like way the Ep was turning out.And if that is the case I do not blame him,Bible and Missionary man are very poor choices.
Im a fan ,but I am concerned what might be on the horizon.
Citera
2016-10-20, 00:57
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Omega seem to disappear during the recording of Popestar.He probably did not like way the Ep was turning out.And if that is the case I do not blame him,Bible and Missionary man are very poor choices.

Du spekulerar ju vilt nu och ignorerar allt som skrivits tidigare. Rätta mig om jag har fel men Omega har varit frånvarande under en längre tid pga "visumstrul". Detta var ingen plötslig vredeshandling i mina ögon.
Citera
2016-10-20, 01:09
Medlem
Your right I am speculating,thats why I said gut feeling.
Could it be possible the visa issues was just a cover story.
It just seems like the same ol thing thats happened to so so many bands in the past.
I honestly hope I am wrong.
Citera
2016-10-20, 08:58
Medlem
And I am pretty sure that you are wrong. Like Trambo said this was most likely no sudden decision because of how an EP full of cover turned out.
Citera
2016-10-20, 11:40
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Just guessing or do you have any information?`

I think Popestar is great all the way through!
Citera
2016-10-20, 12:40
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Just guessing or do you have any information?`

I think Popestar is great all the way through!

Enligt någon på reddit som frågat om Omegas frånvaro på någon spelning i USA i Juli så ska Papa ha sagt "it will be revealed soon my friend *wink*.
Känns ju ändå som att de hade plockat in en svensk bassist om Omegas avhopp var planerat sedan länge.
Detta är såklart också endast spekulationer. Tror ändå mer på att avhoppet var väntat efter frånvaron under våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in