2016-10-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trambo
Enligt någon på reddit som frågat om Omegas frånvaro på någon spelning i USA i Juli så ska Papa ha sagt "it will be revealed soon my friend *wink*.
Känns ju ändå som att de hade plockat in en svensk bassist om Omegas avhopp var planerat sedan länge.
Detta är såklart också endast spekulationer. Tror ändå mer på att avhoppet var väntat efter frånvaron under våren.

Ja, det meddelas säkert när de hittat en ersättare som såklart kan ta lite tid.
Citera
2016-10-20, 14:30
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trambo
Enligt någon på reddit som frågat om Omegas frånvaro på någon spelning i USA i Juli så ska Papa ha sagt "it will be revealed soon my friend *wink*.
Känns ju ändå som att de hade plockat in en svensk bassist om Omegas avhopp var planerat sedan länge.
Detta är såklart också endast spekulationer. Tror ändå mer på att avhoppet var väntat efter frånvaron under våren.
Första vändan var det ju SS som var borta och de andra gångerna yrades det om MPs inresevisum så det är svårt att spekulera. Jag tror dock det är permanent och ser ingen hinder med en medlem som inte är svensk då de ju turnerar mer utomlands än hemmavid. Jag tror inte att de valde en tjej för att få uppmärksamhet och media ungefär i samband med Popestar men inte gjorde det saken sämre direkt.
Citera
2016-10-20, 14:30
Medlem
Det har aldrig varit frågan om något "visumstrul". Att han avstod från några spelningar har inget att göra med varför han fick sparken. Det är separata händelser. Omega tog mer och mer plats vilket stressade TF. Lösningen, exit Omega. TF äger bandet. Ingen annan. De där grabbarna upphörde vara polare för länge sedan. Inte första bandet det händer tyvärr. TF gör en rejäl miss här när han vattnar ur uppställningen på det här viset. Säga vad man vill om nuvarande uppsättning men tomrummet efter Omega är ju väldigt påtagligt.
Citera
2016-10-20, 14:32
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamlet1
Det har aldrig varit frågan om något "visumstrul". Att han avstod från några spelningar har inget att göra med varför han fick sparken. Det är separata händelser. Omega tog mer och mer plats vilket stressade TF. Lösningen, exit Omega. TF äger bandet. Ingen annan. De där grabbarna upphörde vara polare för länge sedan. Inte första bandet det händer tyvärr. TF gör en rejäl miss här när han vattnar ur uppställningen på det här viset. Säga vad man vill om nuvarande uppsättning men tomrummet efter Omega är ju väldigt påtagligt.
Om fakta så får du gärna backa det med lite mer bakgrund om hur du har koll på detta och så.
Citera
2016-10-20, 16:17
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Om fakta så får du gärna backa det med lite mer bakgrund om hur du har koll på detta och så.

Hamlet1 tycks endast komma in i diskutionen med banbrytande åsikter som aldrig går att backa upp och som han inte väljer att kommentera senare, tyvärr
Senast redigerad av Trambo 2016-10-20 kl. 16:30.
Citera
2016-10-20, 17:20
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Alltså, vibbarna på scenen säger ju något annat. Visst. Det kanske man kan fejka, alltså att man har kvar personkemin. Men det vore intressant att höra vilka fakta du bygger detta på?
Sen att det skulle vara något helt otroligt, det tycker jag inte. Att TF är styrande är något som "alla vet".
Men det vore ju samtidigt konstigt om TF blev nervös över hans större plats i bandet med tanke på att Omega fick ta en del intervjuer. Det skulle väl ändå ha upphört i så fall?

Nåväl. Det är som det är. Trist i alla fall.
Hoppas han kommer tillbaka någon gång. Min gissning är att fokus ligger på Tid. Och då vart det ett ultimatum helt enkelt.
Och jag håller med. Omega tillförde något extra på scenen. Han var oerhört kul att titta på när dom körde live.
Senast redigerad av frantik 2016-10-20 kl. 17:22.
Citera
2016-10-20, 19:11
Medlem
Det enda fakta jag läst som backar upp det hamlet1 tjatar om är en gammal intervju innan Ghost...

"Repugnant went through several line-up changes. Myself being musicwriter in chief and not always a very democratic initiator of the band, often lead to clashes with the other members. Something that unfortunatly kept accurring in the band that proceeded Repugnant, Subvision."

Han har förmodligen vuxit upp och lärt sig en del sedan dess, but who knows.
Citera
2016-10-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men det vore ju samtidigt konstigt om TF blev nervös över hans större plats i bandet med tanke på att Omega fick ta en del intervjuer. Det skulle väl ändå ha upphört i så fall?

Och om du kikar lite på intervjuerna de senaste 5-6 månaderna så märker du vadå?
Citera
2016-10-20, 20:59
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Och om du kikar lite på intervjuerna de senaste 5-6 månaderna så märker du vadå?

Får man fråga hur du vet allt det här som ingen annan av oss vet? Hur är din koppling till Ghost? Det du säger verkar vara ganska legitimt
Citera
2016-10-20, 23:15
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Alltså, vibbarna på scenen säger ju något annat. Visst. Det kanske man kan fejka, alltså att man har kvar personkemin. Men det vore intressant att höra vilka fakta du bygger detta på?
Sen att det skulle vara något helt otroligt, det tycker jag inte. Att TF är styrande är något som "alla vet".

Nåväl. Det är som det är. Trist i alla fall.
Hoppas han kommer tillbaka någon gång. Min gissning är att fokus ligger på Tid. Och då vart det ett ultimatum helt enkelt.
Och jag håller med. Omega tillförde något extra på scenen. Han var oerhört kul att titta på när dom körde live.

Det jag sitter och funderar på är att det kan ju inte har varit en ekonomisk fråga för Omega att välja bort Ghost för vilket annat svenskt band som helst, så den saken kan ju strykas.
Så det kan ju enbart ha varit personliga (övriga) saker som gjorde det.
dvs att han antingen fick foten rakt av, pga va fan som helst.. opålitlig, droger eller "tog för mycket plats".. alt att han lessnade och ville spendera sin tid med något roligare.

Ingen vill mer än jag att han kommer tillbaka, men jag köper inte heller visum-pratet och tror nog att han i samtycke med ledningen valde att kliva av helt sonika blev bortpetad
Citera
2016-10-21, 08:28
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
Det jag sitter och funderar på är att det kan ju inte har varit en ekonomisk fråga för Omega att välja bort Ghost för vilket annat svenskt band som helst, så den saken kan ju strykas.
Så det kan ju enbart ha varit personliga (övriga) saker som gjorde det.
dvs att han antingen fick foten rakt av, pga va fan som helst.. opålitlig, droger eller "tog för mycket plats".. alt att han lessnade och ville spendera sin tid med något roligare.

Ingen vill mer än jag att han kommer tillbaka, men jag köper inte heller visum-pratet och tror nog att han i samtycke med ledningen valde att kliva av helt sonika blev bortpetad
Japp, precis så....nu gör vi som kungen och vänder blad!

Bra helg på er!
Citera
2016-10-21, 08:41
Medlem
Trambos avatar
Någon mer än jag som tänkt på att sista låten på Meliora hette Zenith och sista låten på Fix Idé heter Nadir?
Raka motsatser med andra ord. Vet inte vart jag vill komma med detta men det är en av mina skarpa observationer iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in