Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-30, 16:50
Medlem
Det blir en fin lista att somna till ikväll.
https://www.youtube.com/watch?v=I4T3t7jt8ig
Citera
2015-12-01, 09:04
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billmo316
Högst troligt, enligt mig, att det är en Maracas som ligger som backtrack. Ett ägg kan man också säga! Den ligger dock väldigt högt i ljudbilden, vilket jag tycker är störande.

Även dom förinspelade sångstämmorna var tok för höga ibland. Speciellt i Pinnacle och He is. Herr Keyboardist körade lite på deras första konserter, med varierande resultat 😉
Japp, låter helt klart som ett ägg!

Får gå igenom denna igen då och lyssna om det hörs något "riktigt":
https://www.youtube.com/watch?v=8pIM-aV4kWQ
Citera
2015-12-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Japp, låter helt klart som ett ägg!

Får gå igenom denna igen då och lyssna om det hörs något "riktigt":
https://www.youtube.com/watch?v=8pIM-aV4kWQ

Spelningen i Umeå mars 2011 som P3 sände, låter det "riktiga" körandet illa. Och varför han körade känns ju onödigt egentligen, då det ändå fanns backtracks!
Citera
2015-12-01, 20:48
Medlem
Monsta2010s avatar
Citat:
Herr Keyboardist körade lite på deras första konserter, med varierande resultat 😉

Detta hade jag ingen aning om! Går detta att lyssna på någonstans? Letat efter P3-sändningen från 2011 men har inte hittat den.
Citera
2015-12-02, 04:38
Medlem
Stämmorna är förinspelade o timas via click. Harmonizer funkar inte riktigt på det sätt ni säger. Dessutom vet jag detta eftersom jag har ganska bra insyn i bandet.
Citera
2015-12-02, 05:29
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headcrusher
Stämmorna är förinspelade o timas via click.

Hur mycket av resten av deras föreställning stämmer detta in på?
Citera
2015-12-02, 15:54
Medlem
P3 Guld suger MEN, det skadar inte att rösta på Ghost ändå i kategorin Årets rock/metal och i Årets liveband (guldmicken) typ

Glöm inte att skrolla längst ner på sidan där du måste trycka för bekräfta rösten.

http://www.p3guld.se
Citera
2015-12-02, 21:35
Medlem
tjenare.knugens avatar
Såg att Ghost är förband till Iron Maiden i Oslo, två dagar innan konserten på Ullevi.

Nu håller vi tummarna riktigt hårt för att dom blir förband på Ullevi med!!!
Citera
2015-12-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsta2010
Detta hade jag ingen aning om! Går detta att lyssna på någonstans? Letat efter P3-sändningen från 2011 men har inte hittat den.

Någonstans borde den väl florera! Lite historisk då det var förste basistens sista spelning 😄
Citera
2015-12-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headcrusher
Stämmorna är förinspelade o timas via click. Harmonizer funkar inte riktigt på det sätt ni säger. Dessutom vet jag detta eftersom jag har ganska bra insyn i bandet.

Att körstämmorna är förinspelade är vi nog alla överens om 😉

Harmozier vet jag inte om någon har påstått (jag kan ha fel). Vet iaf att Abba använde det live.
Citera
2015-12-03, 23:04
Medlem
526s avatar
Citat:
Att körstämmorna är förinspelade är vi nog alla överens om 😉

Harmozier vet jag inte om någon har påstått (jag kan ha fel). Vet iaf att Abba använde det live.
Jo jag påstod att de använder harmonizer i kombination med förinspelat. Jag vet inte att det är så, men jag vet att det går att använda harmonizer live.
Det är ju skillnad på körstämmor och stämmor på leadsången. Körerna är självklart inspelade, men själva papas röst är nästan alltid flerstämmig. Har svårt att tro att all leadsång är förinspelat hela tiden. I bland hänger stämmorna med när papa sjunger falskt.
Senast redigerad av 526 2015-12-03 kl. 23:07.
Citera
2015-12-05, 18:03
Avstängd
Xer0s avatar
Fan vad bra detta är. Kan inte sluta lyssna på Melanora.
Jag upptäckte detta band bara för nån vecka sedan eftersom jag inte är nått hardcore metal fan.

Har dock alltid gillat Dream Theater och Opeth, och detta är ju som den perfekta blandningen mellan dem.

Soundet påminner en del om DT's album Systematic Chaos.
Senast redigerad av Xer0 2015-12-05 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in