2010-10-14, 12:07
Medlem
Tragiskt med dessa ABBA-människor; först ger Benny bidrag till FI och så nu detta. Hon är nog så korkad så hon inte ens skrivit papper på detta. Gissar att hon är tvärblåst på pengarna.
Citera
2010-10-14, 12:25
Bannlyst
Låter inte som en skojare, mer som nån som tror på sånt här flumlarv men inte fått ihop projektet.
Citera
2010-10-14, 12:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag förstår inte tjafset om ifall det är en investering eller lån. Blåst är hon på pengarna i vilket fall som helst. Lyckligtvis drabbar det ingen fattig, så hon kan väl ta det som en läxa att inte ge bort pengar till skäggiga hokus-pokusdoktorer. Hon kunde ha konsulterat Wikipedia, http://sv.wikipedia.org/wiki/Akupunktur, och tagit reda lite på vad akupunktur är för påhitt.

Samtidigt blir jag ju nyfiken på var alla dessa pengar har tagit vägen. Det kostar ju inte närmare femtio miljoner kronor att rusta upp en gammal bondgård.

Den där Bongert, (Bara namnet!), har två företag som ser misstänkt lika ut i sina nyckeltal, (ref. Ratsit), med långfristiga skulder på 30-35 miljoner vardera, och med anläggningstillgångar på samma summa i vardera. Mellan 2008 och 2009 ökade dessa anläggningstillgångar med totalt kanske 50 miljoner. Samtidigt går företagen med flera miljoner i förlust.

Det luktar lurendrejeri lång väg! Får jag gissa på att dessa anläggningstillgångar inte riktigt går att realisera, eller att de inte finns alls på riktigt? Eller gissa förresten, jag kan nog slå vad om några lånade ABBA-miljoner att det är några billiga potemkinkulisser han smällt upp därute på skånska vischan.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-10-14 kl. 12:44.
Citera
2010-10-14, 12:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det här är ganska kul faktiskt. Lite enkel googling på Bongert ger det här svamlet. Lägger man mer än en biobiljett för nöjet att se tramset är det något som är riktigt fel. Skyll sig själv ABBA-Frida!

Money, money, money...

"Den urgamla kinesiska övningsmetoden med namnet Fem handflators rörelser, senare känd under namnet"Sex hemliga ord", är mer än tre tusen år gammal och kallades tidigare för Dao yin shu. Denna metod hör till Ruang-gong, den mjuka typen av övningar. Under Qin-dynastin, genomgick. "fem handflators rörelser" en stor förändring. Den utvecklades inom läkarfamiljen Wu, som vårdar och utvecklar systemet än idag. Många mästare inom systemet använder sig av Sex hemliga ord i sökandet efter övernaturliga fenomen och i sitt arbete för själslig evolution.

Begreppet "Sex hemliga ord " förekommer ofta i olika mystikers berättelser och i legender. Dessa pekar på de övernaturliga egenskaper och den gåtfulla andliga kraft som qigong-mästarna hade.
Tills Mästare Marcus Bongart tilldelades "Sex hemliga ord "har kunskapen varit väl förborgad, tillgänglig endast för mästare och en liten krets utvalda lärjungar i deras sökande efter andlig utveckling och god hälsa.
Denna metod användes ofta i medicinskt syfte för att reglera kroppens energi och de viktiga inre organens funktioner. På senare tid har den använts inom sjukvården för att hejda allvarliga åkommor. Man har uppnått resultat och framgångar till och med vid livshotande sjukdomar.

Mästare Marcus Bongart är beskyddare och arvtagare till systemet" Sex hemliga ord" (Fem handflators rörelser) och därmed licensierar han instruktörer inom CesamQ."

På grannsidan uttalar sig Bongert själv.

"Under mina studier i kinesisk medicin i 80-talets Kina fascinerades jag av de upplevelser och effekter som jag fann vid utövandet av qigong och jag sökte en förklaring. Vid mina möten med Kinas främsta akupunkturexperter och läkare, qigongexperter och berömda mästare konfronterades jag oftast med motstridiga teorier. Jag fascinerades av deras personlighet och utstrålning och deras stora kunskap framkallade min beundran och respekt och också uppgivenhet inför ämnets storhet.
Min önskan var att kunna förstå och förklara och att finna ett verktyg för att arbeta med min egen utveckling. Ett verktyg som var enkelt, jordat men som ändå fick mig att närma mig det okända. Och det kom till mig i form av en kosmisk dans, grundad på gammal tradition och med förklaringar på sambandet mellan somatiska, psykiska och andliga processer. Namnet på detta gamla kinesiska övningssystem är "Sex Hemliga Ord".
Det utvecklades i Kina inom läkarfamiljen Wu, som vårdar och vakar över systemet än idag. 1991 adopterades jag av stormästaren Wu Lee och tilldelades hans namn. Samtidigt med denna ceremoni utnämndes jag till mästare inom familjen. Sedan dess har jag lärt ut systemet till tusentals människor i Europa.
Mina studenter uppskattar "Sex Hemliga Ord" högt och använder sig detta system för sin fysiska och psykiska utveckling. Vill du bekanta Dig med denna metod direkt från mig eller från någon av CesamQ licensierade instruktörer kontakta mig gärna Marcus Bongart"
Citera
2010-10-14, 20:03
Medlem
Ja att hon får skylla sig själv är ju uppenbart. Sen blir det ju inte bättre att hon tar hjälp av en inte helt seriös "näringslivskonsult".
Citera
2010-10-15, 15:57
Medlem
Man kan bara älska Frida, med allt hon har gett oss.

Men hur naiv kan man va?

Frida trösta dig med att det drabbar ingen fattig.

Tror inte du märker någon skillnad.
Själv har jag fått låna 250 kr av min son så jag har mat i helgen .
Citera
2010-10-15, 21:19
Medlem
Ztojans avatar
Hur jävla dum får man bli..?
Citera
2010-10-15, 21:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztojan
Hur jävla dum får man bli..?

Dummare än så faktiskt. I alla fall om man är är ex-ABBA. Benny gav ju några miljoner till FI och Gudrun. Fast det var ju bara en bråkdel av vad hon har bränt.
Citera
2010-10-19, 12:03
Medlem
Knullkungens avatar
Nu är tydligen även Tomas Ledin inlbandad, även om han själv förnekar att han skänk några pengar.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7971858.ab

"Ledin deltog i tempel-möten
Abba-Frida kräver tempel på 46 miljoner Anni-Frid Reuss lånade ut pengar till ”österländsk oas” i Skåne – på väg i konkurs 22 Blogga om artikeln
Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Artisten involverad i Fridas miljonprojekt
Anni-Frid Reuss har satsat 46 miljoner i qigongtemplet Yangtorp.

Ett projekt som också sångaren Tomas Ledin har varit involverad i.

– Vi har haft regelbundna möten under två år, säger advokaten Fredrik Schlasberg.

Som Nöjesbladet tidigare berättat har Anni-Frid Reuss tillsammans med en kompanjon satsat en förmögenhet i ett konkurshotat qigongtempel.

Enligt hennes advokat Johan Schlasberg vill hon ta kontrollen över rörelsen och bygga det färdigt.

Träffats regelbundet
Advokaten Fredrik Schlasberg, bror till Johan, bekräftar att ytterligare en välkänd svensk är involverad i qigongtemplet Yangtorp.

Enligt honom har Yangtorpledaren Marcus Bongart, Tomas Ledin, Anni-Frid Reuss, Henry Smith och han själv träffats för regelbundna möten under två års tid.

Den senaste träffen var i våras.

– Vi har haft möten. Syftet var att följa upp projektet så att det skulle bli en färdig verksamhet, det var vanliga enkla diskussioner om hur byggnationen skulle utvecklas och hur man skulle lägga upp verksamheten, säger han."

"I ett mejl till tidningen Skånska Dagbladet skriver Tomas Ledin att han aldrig haft något med den ekonomiska verksamheten kring Yangtorp att göra.

– Jag är intresserad av kinesisk medicin och har besökt Yangtorp flera gånger, men jag har inte och har aldrig haft några ekonomiska intressen i verksamheten eller bygget.

Nöjesbladet har förgäves sökt Tomas Ledin för en kommentar."
Citera
2010-10-23, 13:59
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Vem är hennes nye man?
Man och man, de är inte gifta. Som jag förstått det var det han som ville strukturera upp det hela och göra en riktig business av det hela. Bongart hade aldrig kommit på iden att driva ett relativt storskaligt hotell så här.

Något lyxhotell kan de knappast göra om det till. Det är tyvärr byggt med för låg kvalitet (billiga polacker) och inte klart. Skogen som hör till fastigheten är värd pengar men jag bedömer ändå att lagt minst 15 miljoner på byggnaderna. Ett hus som ser ut som ett kinesiskt tempel men ligger i skogen utanför Hörby hör nog inte till de mest intressanta objekten på marknaden. Ska man göra något av det så är det nog att köra vidare på det asiatiska spa/qigong/meditation-konceptet.

http://www.expressen.se/noje/extra/1...mpelmiljonerna

/T
Citera
2010-10-23, 14:09
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Samtidigt blir jag ju nyfiken på var alla dessa pengar har tagit vägen. Det kostar ju inte närmare femtio miljoner kronor att rusta upp en gammal bondgård.
Kolla på yangtorp.com så ser du att de inte bara har rustat upp en bondgård. Det är en rätt rejäl anläggning i fyra eller fem våningar. Godkänt restaurangkök och hotellstandard är inte billigt.

/T
Citera
2010-10-23, 16:11
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Kolla på yangtorp.com så ser du att de inte bara har rustat upp en bondgård. Det är en rätt rejäl anläggning i fyra eller fem våningar. Godkänt restaurangkök och hotellstandard är inte billigt.

/T

haha herrejävlar.
Tänk om man lyckas gå vilse i skogen så hamnar man vid detta "huset" mitt ute i skogen, hade nog blivit överraskad minst sagt.
http://yangtorp.com/sites/default/files/Bildspel_12.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in