2010-11-07, 13:16
Medlem
blahblah2s avatar
Pissade igår, var påverkad, dock endast av laglig rökmix, och de märkte det. Kommer visa positivt på cannabis, finns det någon chans att jag kan ta mig ur det här? Passiv rökning, utanför sverige..Vad som helst?
Citera
2010-11-07, 14:50
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah2
Pissade igår, var påverkad, dock endast av laglig rökmix, och de märkte det. Kommer visa positivt på cannabis, finns det någon chans att jag kan ta mig ur det här? Passiv rökning, utanför sverige..Vad som helst?
Om du påstår att du rökt utanför sverige kommer dem, så klart, begära bevis för detta. Om du inte köpt några biljetter eller dylikt är du således ganska fucked såvida du inte får en kompis att ljuga för polisen om att han skjutsat ner dig...
Citera
2010-11-07, 20:08
Medlem
Chockerande att skattepengar läggs på utredning som startats pga 10 g braj som skickats med posten... Vad trodde dom liksom, att det skulle leda till dom stora fiskarna?
Citera
2010-11-07, 20:16
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Säg ingenting till herr konstapel. INGENTING. ALDRIG.
Låt advokaten sköta ditt snack.

När det gäller ringa brott /positiv på piss/blodprov är det ju bara löjligt att sitta och neka du torskar iaf. men annars så ska du inte ens säga hej till dom du ska bara säga att du kommenterar inte något, ljuger du kan åklagaren häkta dig (beror ju såklart hur grovt brottet är) men oftast släpps du efter 3 dygn dom försöker på alla sätt att skrämma skiten ur dig, men håll bara käften.

Det är min erfarenhet , jag har suttit hälvetiskt mycket hos polisen, blivit häktad och suttit inne.
Citera
2010-11-08, 19:12
Medlem
blahblah2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Om du påstår att du rökt utanför sverige kommer dem, så klart, begära bevis för detta. Om du inte köpt några biljetter eller dylikt är du således ganska fucked såvida du inte får en kompis att ljuga för polisen om att han skjutsat ner dig...

Säg att jag skulle få en polare att ljuga för polisen om att han har skjutsar mig, bil hela vägen till Amsterdam tex. Det borde väl inte räcka, utan dem skulle väl kräva mer? Kvitton eller något hade väl varit bra, men iom att jag inte varit där så är ju det svårt..Så, är det något att satsa på?
Citera
2010-11-08, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vart har du fått reda på vart gränsen går för hur lite kreatinin man måste ha i ditt urin för att det skall godkännas?
Enligt den källan jag har så står det att de internationella värdena är att de måste vara >2mmol/l. När jag räknade om så jag fick din enhet så blev det 0,226g/l. Iofs så har kanske polisenmyndigheten/SKL andra gränsvärden, det vet jag inte faktiskt.

Det stod med i analysresultatet av mitt urin från SKL, precis som du sade.
Citera
2010-11-16, 22:38
Medlem
Citat:
Säg att jag skulle få en polare att ljuga för polisen om att han har skjutsar mig, bil hela vägen till Amsterdam tex. Det borde väl inte räcka, utan dem skulle väl kräva mer? Kvitton eller något hade väl varit bra, men iom att jag inte varit där så är ju det svårt..Så, är det något att satsa på?

Det är väl ändå åklagaren som ska bevisa att du inte har varit utomlands?
Citera
2010-11-17, 09:45
Bannlyst
Citat:

Säg passiv rökning, sen får de försöka bevisa motsatsen så gott de kan. Ingen kommentar så går du fri om några dar!

OnT: Jävligt bra faq!

Kan bara tillägga ifall snutsvinen skulle få för sig att slå dig eller på något sätt skada dig fysiskt så ska du alltid åka direkt till en läkare som kan intyga skadorna, har haft polare som blivit slagna i häktet, dock inte pga narkotikabrott men i alla fall.
Citera
2010-11-17, 16:51
Bannlyst
Frågan är nu om det finns en risk att ens namn är flaggat i tullen.

Har spekulerats att om man tidigare fått ett paket beslagtaget utav tullen är ens namn " rödflaggat" i framtiden.
Vilket som jag uppfattat det, så har man extra koll på paket/ brev där man står som mottagare?

Kan någon bekräfta eller dementera?
Vågar man lägga t.ex en beställning på lagliga saker såsom mimosa hostilis eller skall man ligga lågt och beställa det i någon annans namn?
Citera
2010-11-18, 10:52
Medlem
Sushimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Det är väl ändå åklagaren som ska bevisa att du inte har varit utomlands?
Spelar ingen roll ifall man varit utomlands eller icke, du kommer åka fast ändå. Orsaken till detta är att det är olagligt att ha spår av cannabis i kroppen i Sverige, även om du har rökt någonstans där det är lagligt.
Sjukt men sant.
Citera
2010-11-18, 18:06
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Frågan är nu om det finns en risk att ens namn är flaggat i tullen.

Har spekulerats att om man tidigare fått ett paket beslagtaget utav tullen är ens namn " rödflaggat" i framtiden.
Vilket som jag uppfattat det, så har man extra koll på paket/ brev där man står som mottagare?

Kan någon bekräfta eller dementera?
Vågar man lägga t.ex en beställning på lagliga saker såsom mimosa hostilis eller skall man ligga lågt och beställa det i någon annans namn?

Det har varit lungt för mig och jag är straffad sen tidigare.
Citera
2010-12-21, 17:51
Medlem
Vad tror ni om att få ner straff för 10lsd lappar om dom är väldigt svaga till 5st doser? dvs ringa?

Har hört om andra som lyckats men vad ska man gå på o säga??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in