2010-10-13, 12:00
Bannlyst
Säg ingenting till herr konstapel. INGENTING. ALDRIG.
Låt advokaten sköta ditt snack.
Citera
2010-10-13, 14:01
Bannlyst
Om du beställt cannabis eller någon annan illicit substans som står på din adress och det blir beslagtaget kommer du bli misstänkt för smuggling, vilket kommer ge anledning att ge dem en husrannsakan.

För brottsrubriceringen för smuggling ser ut som följande;

Narkotikasmuggling --> Grov Narkotikasmuggling

Det finns inget ringa alltså, som vid innehav av vissa droger.

Värt och tänka på ifall du tar risken att beställa cannabis.

Eftersom texten var så luddig i slutet av mitt första inlägg tänkte jag fortsätta att dela med mig lite saker som dykt upp till mitt minne. Bl.a vilka frågor de ställde under förhöret/förhören.

De hade tagit som sagt filterbags, sporeprints den dära lilla kaktusen som de trodde var en peyote.

-Känner du till sidorna Elephantos och Azarius?
- Har du någon gång beställt någonting ifrån dem?
-Vad är detta för sporer?
- Känner du till vad det skulle vara för typ av svamp som växte upp ifall man skulle odla upp dessa sporer?
- Känner du till vad denna typ av svamp skulle ge för effekter?
- Vad är detta för typ av kaktus?

Efter varje förhör kommer polisen läsa upp förhöret för dig så att allt du sagt stämmer. Du har också rätten att avbryta förhöret när som helst, eller välja att inte svara på någon specifik fråga.

Små fel i förhörsprotokollet kan förekomma som är av humoristisk art . T.ex

Psylociv cusensis.

Förundersökningar är sekretessbelagda så allting du säger under förhör kan inte allmänheten ta del av. Det är så fort du hamnar i rättegång allmänheten kommer kunna ta del av domstolsbeslut, rättegångsprotokoll osv..

Värt att veta.

Det var allt för mig denna gång .

Synpunkter, kritik, fel jag skrivet i texten. Uppmärksamma mig om detta isåfall .
Citera
2010-10-13, 14:48
Bannlyst
Bra faq!

Lite OT men hur gick du tillväga för att hitta holländaren? Vill också ha tag i en då jag ska dit om ett par månader.
Citera
2010-10-13, 17:45
Medlem
Flusons avatar
väldigt bra faq, tycker tråden kan klistras
Citera
2010-10-13, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fritado-master
Bra faq!

Lite OT men hur gick du tillväga för att hitta holländaren? Vill också ha tag i en då jag ska dit om ett par månader.

Var någon hardstyle låt på Youtube jag hade sökt på och skrev i kommentatorsfältet och undrade ifall han kunde skicka den.

Fick hans mailadress istället och vi börja chatta. Holländare är rätt trevliga, så den gången jag kommer ner dit skulle vi ses och han skulle guida mig runt i staden han bodde.. * Puff puff*.
Citera
2010-10-20, 22:49
Medlem
hur blev straffet dommen? påföljder?
Citera
2010-10-25, 14:20
Medlem
.
Citera
2010-10-29, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
hur blev straffet dommen? påföljder?

Det blev inget straff och påföljder.

Narkotikasmugglingen skickade de dock in till åklagare, 1-2 veckor senare fick jag hem ett brev att det också läggs ner pga brista bevisning. Sedan kom ett annat brev om att haschet skulle förstöras.
Citera
2010-10-30, 15:20
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Säg ingenting till herr konstapel. INGENTING. ALDRIG.
Låt advokaten sköta ditt snack.
Mmmmm ska advokaten sköta snacket för ett ringa?
Tror inte att man får advokat för ett ringa N.brott.
Sköt snacket själv , hur mycket hade du? OM DU HAR TUR då kan det gå under passiv 0,0005 är gränsen
Citera
2010-11-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Mmmmm ska advokaten sköta snacket för ett ringa?
Tror inte att man får advokat för ett ringa N.brott.
Sköt snacket själv , hur mycket hade du? OM DU HAR TUR då kan det gå under passiv 0,0005 är gränsen

Har för mig att man får advokat(om man vill) vid alla misstankar, eller i alla fall dom där du ska ha förhör
Citera
2010-11-03, 23:20
Medlem
SMD FBs avatar
Vart har du fått reda på vart gränsen går för hur lite kreatinin man måste ha i ditt urin för att det skall godkännas?
Enligt den källan jag har så står det att de internationella värdena är att de måste vara >2mmol/l. När jag räknade om så jag fick din enhet så blev det 0,226g/l. Iofs så har kanske polisenmyndigheten/SKL andra gränsvärden, det vet jag inte faktiskt.
Citera
2010-11-04, 11:26
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Ser intressant ut!
Skall läsas vid senare tillfälle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem