Om du beställt cannabis eller någon annan illicit substans som står på din adress och det blir beslagtaget kommer du bli misstänkt för smuggling, vilket kommer ge anledning att ge dem en husrannsakan.
För brottsrubriceringen för smuggling ser ut som följande;
Narkotikasmuggling --> Grov Narkotikasmuggling
Det finns inget
ringa alltså, som vid innehav av vissa droger.
Värt och tänka på ifall du tar risken att beställa cannabis.
Eftersom texten var så luddig i slutet av mitt första inlägg tänkte jag fortsätta att dela med mig lite saker som dykt upp till mitt minne. Bl.a vilka frågor de ställde under förhöret/förhören.
De hade tagit som sagt filterbags, sporeprints den dära lilla kaktusen som de trodde var en peyote.
-Känner du till sidorna Elephantos och Azarius?
- Har du någon gång beställt någonting ifrån dem?
-Vad är detta för sporer?
- Känner du till vad det skulle vara för typ av svamp som växte upp ifall man skulle odla upp dessa sporer?
- Känner du till vad denna typ av svamp skulle ge för effekter?
- Vad är detta för typ av kaktus?
Efter varje förhör kommer polisen läsa upp förhöret för dig så att allt du sagt stämmer. Du har också rätten att avbryta förhöret när som helst, eller välja att inte svara på någon specifik fråga.
Små fel i förhörsprotokollet kan förekomma som är av humoristisk art

. T.ex
Psylociv cusensis.
Förundersökningar är sekretessbelagda så allting du säger under förhör kan inte allmänheten ta del av. Det är så fort du hamnar i rättegång allmänheten kommer kunna ta del av domstolsbeslut, rättegångsprotokoll osv..
Värt att veta.
Det var allt för mig denna gång

.
Synpunkter, kritik, fel jag skrivet i texten. Uppmärksamma mig om detta isåfall

.