• 3
  • 4
2011-01-10, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
Vad tror ni om att få ner straff för 10lsd lappar om dom är väldigt svaga till 5st doser? dvs ringa?

Har hört om andra som lyckats men vad ska man gå på o säga??

Får man fråga hur det gick?
Citera
2011-01-17, 23:19
Medlem
aiiss avatar
Jag har redan skrivit i en annan tråd, men kan passa på och be om råd även här.

På en festival i somras blev jag plockad när vi satt några stycken och rökte cannabis, polisen såg aldrig mig röka något och fann inga droger på mig. Jag fick följa med på urinprov och pissade positivt på amfetamin. Väl på plats nekade jag självklart allting, men iomed pissprovet är ett åtal nu uppe mot mig. Jag bor dock en lång väg från var jag borde befinna mig på rättegång inom en snar framtid, och jag undrar om jag har någonting helst att vinna på att lägga ut en större summa på att ta mig till rättegången och hävda på att jag blivit drogad (har druckit ur en enorm mängd okända, omärkta flaskor - sanning) eller om vad som är straffbart är just att amfetaminet är i min kropp, i vilket fall jag alltså kan ringa och erkänna på direkten och spara in på en mödosam och dyr resa.
Citera
2011-04-18, 08:32
Medlem
GniztJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Säg ingenting till herr konstapel. INGENTING. ALDRIG.
Låt advokaten sköta ditt snack.

Precis, säg ingenting till grisarna, le med hela ansiktet och se oskyldig ut.
Citera
2011-05-28, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Kan intyga att blodprov är mycket bättre. Hade ätit tram när de gjorde razzia förut och kunde då inte pissa. Hade dagarna innan tagit opiater, mdma, amfetamin, benzo och rökt cannabis samma kväll. Trodde att jag skulle få jackpot på testet men det visade inte ett skit. Fick tom skjuts hem.

Men du kan ju inte ha fått svar från blodprovet precis när du var där? Liksom de måste dom ju skicka vidare för analys. Och svaret får man ju typ efter som kortast 2 veckor. Att dom skjutsade hem dig har väl alla blivit nån gång säkert och inget ovanligt ifall du är trevlig och dom har lite att göra..
Citera
2012-05-06, 17:48
Medlem
Kan inte någon moderator klistra denna tråd?
Citera
2015-02-01, 13:45
Medlem
Vindlings avatar
Instämmer med inlägget ovan. Tycker verkligen att denna tråd förtjänar att klistras. Otroligt nyttig info.
Nu när truecrypt är utdaterat tror ni http://buy.symantec.com/estore/clp/p...int-encryption är ett bra alternativ?
Citera
2015-02-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Instämmer med inlägget ovan. Tycker verkligen att denna tråd förtjänar att klistras. Otroligt nyttig info.
Nu när truecrypt är utdaterat tror ni http://buy.symantec.com/estore/clp/p...int-encryption är ett bra alternativ?

Truecrypt är inte utdaterat. Det uppdateras inte längre men algoritmerna som används AES, TwoFish m.m. är lika säkra nu som de var innan de slutade uppdatera mjukvaran.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in