2010-01-06, 20:20
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Mis gissning är att det kommer något fler nu samt att även journalister bor på hotell och äter mat osv

och några journalister skulle ge så jävla fett till skattkistan!?
Citera
2010-01-06, 20:49
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Att ta upp Hakans bröllop är bara dumt. Vet du hur mycket pengar vi drar pga det? Hotelnätter, restaurang, kollektivtrafik, shopping mm får större intäkter vid detta tillfälle vilket kommer resultera i stora skatteintäkter. Vi pratar miljarder. Även framgent kommer det öka intäkterna då det kommer skapa oerhörd uppmärksamhet jorden runt, tror jag läste någonstan att när kungen o Silvia gifte sig hade spektaklet en halv miljard tv-tittare. Lär bli ännu fler nu. Kan tex leda till att locka turister om man tar in lite bra bilder av Stockholm under sändningen.

Då var det ju fullkomligt idiotiskt att drottningen bara la tre guld/rötägg! Svenska folket borde nu kräva att Viktoria föder minst tio ungar så att vi får en massa miljardintäkter i framtiden. Ett prins/ prinsessbröllop varannat år under en tjugoårsperiod. Miljarder!
Citera
2010-01-06, 20:52
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
nope, de ökade skatteintäkterna kommer dels från turister från utlandet som inte åkt hit annars och dels svenskar som lägger en del av sina semesterpengar här i Sverige istället för att lägga allt utomlands.

Det är snarare Bosse från Bromölla som kommer och inte Bob från Boston. Lite pengar flyttas bara från Ullared till Skärholmen.
Citera
2010-01-06, 21:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Att ta upp Hakans bröllop är bara dumt. Vet du hur mycket pengar vi drar pga det? Hotelnätter, restaurang, kollektivtrafik, shopping mm får större intäkter vid detta tillfälle vilket kommer resultera i stora skatteintäkter. Vi pratar miljarder. Även framgent kommer det öka intäkterna då det kommer skapa oerhörd uppmärksamhet jorden runt, tror jag läste någonstan att när kungen o Silvia gifte sig hade spektaklet en halv miljard tv-tittare. Lär bli ännu fler nu. Kan tex leda till att locka turister om man tar in lite bra bilder av Stockholm under sändningen.

Personal är inräknat i de 55 miljonerna. Kom även ihåg att dessa personer betalar inkomstskatt så kostnaden är inte så stor som kan verkas vara vid första anblick.

Sen skötsel av Drottningholm hade vi haft både med o utan kungafamilj så det gör ingen skillnad.

Semesterresan till Afghanistan är också med i de 55 miljonerna.

Om det nu är så jävla mycket vinst på bröllopet, varför kan de inte köra det privat då, och lägga ut teverättigheterna som vilka andra kändisar som helt. Varför ska du och jag över vår skattsedel se till att hotellen blir bokade?

Det där argumentet med skatt verkar inte fungera när man diskuterar undersköterskor löner av någon anledning. Jorå, de där som sitter och lägger schema för Knugen går på deras bidrag, men varför kan de i så fall inte tjäna dessa pengar själva? Men de värnpliktiga som går runt och struttar där, vad är alternativkostnaden för dem när de kan arbeta eller studera i stället. Eller hur mycket säkerheten kostar, och vad dessa skulle kunna göra för att skydda andra?

Du menar alltså att Hovet betalade Försvaret att beskydda Hakan och Njuren? Nej, det är en bråkdel av kostnaden som apanaget bekostar. Men om du är av annan åsikt, så kan du väl lägga fram prislappen?
Citera
2010-01-06, 21:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Mis gissning är att det kommer något fler nu samt att även journalister bor på hotell och äter mat osv

Sen har det väldigt mycket att göra att det är pinsamt att de där pajaserna används för att fronta mitt land!
Citera
2010-01-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
och några journalister skulle ge så jävla fett till skattkistan!?

Försök inte vränga på vad jag har skrivit. De är en del i vad som kommer inbringa intäkter, så nej journalisterna ensamma kommer inte skapa sådana intäkter, självklart inte.
Citera
2010-01-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Då var det ju fullkomligt idiotiskt att drottningen bara la tre guld/rötägg! Svenska folket borde nu kräva att Viktoria föder minst tio ungar så att vi får en massa miljardintäkter i framtiden. Ett prins/ prinsessbröllop varannat år under en tjugoårsperiod. Miljarder!

felpost
Senast redigerad av JAE 2010-01-06 kl. 21:37.
Citera
2010-01-06, 21:39
Medlem
Citat:

Att bröllopet skulle generera enorma mängder pengar eller ens täcka kostnaden är bara nys. Vid förlovningen fick de svenska korrespodenterna verkligen leta för att hitta det nämnt i utlandets tidningar. Det fanns lite i någon tysk tidning, så att det är så stort intresse är en överdrift. Att det var en miljard tv-tittare vid kungens bröllop gjorde ju inte att det drog in pengar till den svenska statskassan. Man satt hemma och tittade och valen på tv-programm var ännu inte så stort i många länder.

Förslaget som någon gav att Victoria bör föda ett tiotal ungar är väl bra. När den förste kronprinsen-sessan gift sig abdikerar denne så har vi ett nytt kronprins-sess bröllop två år senare, så vólia behöver inte den svenska befolkningen betala skatt
Citera
2010-01-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det bättre med svenska soldater ...?
Eller hur menar du ...?

Du har verkligen svårt att läsa och förstå en enkel mening.

Killen tyckte det var beklagligt att ingen självmordsbombare sprängde Victoria och Daniel till döds och jag undrar varför och vad de har gjort för att förtjäna ett sådant öde.
Citera
2010-01-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Killen tyckte det var beklagligt att ingen självmordsbombare sprängde Victoria och Daniel till döds och jag undrar varför och vad de har gjort för att förtjäna ett sådant öde.

Ja du, det tål att tänkas på .....
Citera
2010-01-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ja du, det tål att tänkas på .....

Jag har tänkt klart och jag ifrågasätter ditt existensberättingande (och de avskräden till människor som uppfostrade dig) mer än kungafamiljens.
Citera
2010-01-07, 11:59
Medlem
Citat:
Be att få göra en extra inbetalning! Det skulle säkert uppskattas ...

Jag tar gärna inbetalningarna jag gör för din välfärd och ger dem till kungahuset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in