2012-02-24, 12:38
Medlem
Föddes ungen med en svanktribal eller finns det någon annan bakomliggande orsak till namnet?
Citera
2012-02-24, 12:40
Medlem
idioten345s avatar
"ESTELLE FÖR HELVETE MATEN ÄR KLAR!"

kunde lika gärna döpt henne till typ Cristalle (valfri stavning) eller annat valfritt WT-namn.
Citera
2012-02-24, 12:42
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten345
"ESTELLE FÖR HELVETE MATEN ÄR KLAR!"

kunde lika gärna döpt henne till typ Cristalle (valfri stavning) eller annat valfritt WT-namn.

Haha, hade ungen fått det namnet så hade jag fan begett mig till slotten ikväll och kastat ölburkar på byggnaden tills polisen fick bära bort mig
Citera
2012-02-24, 12:43
Medlem
NotSherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
I Danmark vet man att upprätthålla traditionerna vad gäller tronföljaren. Det hade blivit ramaskri om Christian fått ett annat namn, det hade varit helt otänkbart.

Eller hur? Och Frederiks andra son, tvillingen Vincent, har ju Frederik som mellannamn, så det gör inte så mycket om Christian inte skulle vilja/kan bli kung. Tror det gäller Frederiks brors barn också. Det alternativet har inte ens den här flickan! (ev Mary, men det är väl efter Kronprinsessan av Danmark)
Citera
2012-02-24, 12:44
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Estelle är ett fint namn, men kommer nog att kalla henne för Stella ändå.

Ja då kan man ta en kall öl med lite chips till då..

Vid val av namn till barn bör väll föräldrar se till att det inte går att ge så många associationer, och då särskilt inte till detta barn i denna position, vad tänkte de kära kungahuset på?

Vad är det för fel på ett vanligt namn? måste detta vara så styrt från forntid.
Citera
2012-02-24, 12:45
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Överhovmästarinnan har uttalat sig i Aftonbladet:

"Victoria var mycket lyckligt (med -t i slutet). Det sa hon flera gånger."

Kan någon i hovet överhuvudtaget korrekt svenska?

Överhovmästarinnan har förmodligen bara råkat smacka med löständerna.
En del gamlingar med glappande löständer och för mycket spott i munnen kan få till såna där klapprande ljud.
Citera
2012-02-24, 12:45
Medlem
LaserSchmurkens avatar
Mina känslor är ju typ ALL OVER THE PLACE! Galet!

citat:
-Prins Daniel af Bimbohufvud
Citera
2012-02-24, 12:46
Medlem
Shut up donnies avatar
Dåligt namn. Det första jag tänkte på när jag hörde det var Estelle Costanza.
Citera
2012-02-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag är absolut ingen vän av varken Silvia eller monarkin, men det är väldigt svårt att bli bättre än vad hon är på svenska när man kommit hit i den ålder hon gjorde. Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Jag skulle tvärtom säga att hon är klart över medel. En viss brytning och vissa grammatiska svårigheter hos någon som börjat lära sig ett språk efter 25 är inte nog för att slå ned på personens intelligens.

För att återknyta till ämnet så tycker jag det är skitkul att de valt ett så pass White Trash-klingande namn. De inser nog innerst inne att tjejen aldrig kommer att bli drottning ändå. Monarkin kommer omöjligt att överleva så länge.

Där har du helt fel. MÅNGA invandrare som har bott i landet i 36år har en brytning. Men har man studerat grammatiken i flera år och dessutom med hjälp av en privatlärare och till råga på allt har en tolkutbildning i botten då klarar man nog grammatiken åtminstone. Hur ska man annars kunna jobba som tolk? Kan en tolk ursäkta sig med att hon har börjat plugga först i vuxen ålder?

Sonja Haunz - tyskan som gifte sig med Lennart Bernadotte (Mainau-prinsen) pratade perfekt svenska UTAN att någonsin ha bott här. Hon gifte sig med Lennart som 28-åring, så hon var minsann också "vuxen".
Citera
2012-02-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaserSchmurken
Mina känslor är ju typ ALL OVER THE PLACE! Galet!

citat:
-Prins Daniel af Bimbohufvud

Det är inte så lätt att prata korrekt svenska när han bara har bott i Stockholm några få år. Han flyttade ju hit som vuxen.. dessutom måste han säkert prata främmande språk i hovet. Ingen av dem tycks ju kunna korrekt svenska.
Citera
2012-02-24, 12:49
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Ja då kan man ta en kall öl med lite chips till då..

Vid val av namn till barn bör väll föräldrar se till att det inte går att ge så många associationer, och då särskilt inte till detta barn i denna position, vad tänkte de kära kungahuset på?

Vad är det för fel på ett vanligt namn? måste detta vara så styrt från forntid.
vaför då? Får man inte döpa sitt barn till vad man vill?
Citera
2012-02-24, 12:49
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius
Estelle!?
Taget efter någon porrfilmstjärna

Det är väl kungen som gillar och har fastnat för namnet under åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera