2012-02-21, 15:54
Medlem
miffomiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Offtopic: gäller tystnadsplikt också för de som jobbar på sjukhus men inte direkt är vårdpersonal? T.ex. städare, servering osv.

När man läser tråden verkar det vara nåt på gång med kronprinsessan. Om hon inte dyker upp på lunch med finlands president idag kan vi nog lägga ihop ett och ett...

Ett offtopic-svar, då. ;-) Om man städar på vårdavdelningar så har man tystnadsplikt. Åtminstone var det så när jag städade på sjukhus på 90-talet. Tystnadsplikt fanns med i anställningskontraktet. Om man jobbar med tex tvätt eller står i kiosk tror jag inte man omfattas av tystnadsplikt, de ytorna är skilda från patientverksamhet, och kiosken får väl ändå anses vara offentlig lokal.
Senast redigerad av miffomiffy 2012-02-21 kl. 15:54. Anledning: felciterat
Citera
2012-02-21, 16:01
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffomiffy
Ett offtopic-svar, då. ;-) Om man städar på vårdavdelningar så har man tystnadsplikt. Åtminstone var det så när jag städade på sjukhus på 90-talet. Tystnadsplikt fanns med i anställningskontraktet. Om man jobbar med tex tvätt eller står i kiosk tror jag inte man omfattas av tystnadsplikt, de ytorna är skilda från patientverksamhet, och kiosken får väl ändå anses vara offentlig lokal.

I vilket fall verkar han ju haft tokfel i det här fallet - även om hon mycket väl kan ha varit inne på en kontroll. Jag håller klaffen och avgår från och med nu.
Citera
2012-02-21, 18:51
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Är könet känt?
H K H Kronprinsessan har med största sannolikhet en fitta varuti tronföljaren kan slinka ut genom.
Citera
2012-02-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
H K H Kronprinsessan har med största sannolikhet en fitta varuti tronföljaren kan slinka ut genom.
Syftade på barnet.
När jag var liten, fram till biologilektionerna på högstadiet, trodde jag dock att hudfärgen bestämdes av vilket hål man kom ur. Men det gör jag inte nu längre.
Citera
2012-02-21, 19:32
Om lunchen med Finlands president var den sista inplanerade aktiviteten för Hakan kan vi räkna med att det är minst två veckor kvar till leverans. Tror knappast Hovet skulle planera in något de två sista veckorna, Ternert vill nog inte riskera ofördelaktiga bilder av Hakan med vattenavgång o liknande i tidningarna.

So far har Hakan skött sig enligt planerna, bara det inte tittar ut ett missfoster med två huven nu så har hon uppfyllt sin livsuppgift. Att den nya socialbidragstagaren med största säkerhet har ett begåvningshandikapp spelar ingen roll, stödundervisning är sedan ett par generationer tillbaka närmast ett obligatorium i familjen.
Citera
2012-02-21, 19:38
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det stämmer, finns bilder och film upplagda på Kungahusets hemsida, från avskedslunchen idag på det Kungliga slottet för Finlands avgående president:

http://www.kungahuset.se/kungafamilj...800020402.html

Hon vaggar som om hon skitit på sig
Citera
2012-02-21, 22:16
Medlem
Tittat på videoklippet.
Vilken kossa. Manhaftig och ett köttigt ansikte med en gigantisk haka får henne att se ut som en mänsklig version av Belgian blue. Jokern borde fanimej få pris som världens mest tillgjorda människa. Alltså, hon är så enerverande onaturlig och tillgjord att det får blodet att koka.
Citera
2012-02-21, 22:44
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Tittat på videoklippet.
Vilken kossa. Manhaftig och ett köttigt ansikte med en gigantisk haka får henne att se ut som en mänsklig version av Belgian blue. Jokern borde fanimej få pris som världens mest tillgjorda människa. Alltså, hon är så enerverande onaturlig och tillgjord att det får blodet att koka.
Konstigt, eller hur? Hon är född som en kunglighet utan naturlig frihet och måste bete sig på ett visst sätt överallt för att accepteras.
Citera
2012-02-21, 23:39
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Tittat på videoklippet.

Jokern, menar du drottningen nu eller. Imo är Victoria den mest naturliga i Bernadotte, även om hon såklart också har konstlade drag.
Citera
2012-02-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jokern, menar du drottningen nu eller. Imo är Victoria den mest naturliga i Bernadotte, även om hon såklart också har konstlade drag.

Jag menar absolut Jokern. Klarar inte av att se hennes tillgjorda uppenbarelse.
Hakan är rena rama naturbarnet i jämförelse.
Citera
2012-02-22, 10:36
Medlem
Airwolfs avatar
[quote=kaffemoster]Tittat på videoklippet.
Vilken kossa. Manhaftig och ett köttigt ansikte med en gigantisk haka får henne att se ut som en mänsklig version av Belgian blue. QUOTE]

Nog för att stämningen på flashback genomgående är hatisk och mobbande, men att kalla en höggravid person för kossa är på fjortisnivå! Hur gammal är du?

En kronprinsessa som redan för 9 månader sedan kunde sjukskrivit sig och legat på soffan uppassad av betjänter om hon velat. Nä, istället jobbar hon. Till skillnad från Madeleine! Varför hackar du inte på henne istället, som är fet utan någon ursäkt, inte jobbar utan endast lever ett slött lyxliv på vår bekostnad. Till skillnad från hennes duktiga syster Victoria
Citera
2012-02-22, 11:36
Medlem
StureSventons avatar
[quote=Airwolf]
Citat:

En kronprinsessa som redan för 9 månader sedan kunde sjukskrivit sig och legat på soffan uppassad av betjänter om hon velat. Nä, istället jobbar hon. Till skillnad från Madeleine! Varför hackar du inte på henne istället, som är fet utan någon ursäkt, inte jobbar utan endast lever ett slött lyxliv på vår bekostnad. Till skillnad från hennes duktiga syster Victoria
Ingen av dem jobbar ju direkt ihjäl sig, gravid eller ej.
http://www.kungahuset.se/kalender.4....378000228.html

Enda saken någon av familjen har i jobbväg kvar denna månaden, är kungen som skall "närvara" vid en prisutdelning. Han skall troligen alltså inte ens dela ut priset själv, bara stå bredvid och titta på när någon annan delar ut ett pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in