• 1
  • 2
2010-10-05, 23:27
Medlem
CarpeDiem99s avatar
För att man ska få bo i Sverige vill sd att invandrarna ska lära sig språket o historien o bla bla bla

Men va fan då kan man ju för fan inte ha en ledamot som inte kan prata svenska!!

Känns lite dubbelmoral här.

Känns nästan som att de tar in vem som hellst som ska representera deras parti, e man så dessperat?

Ni nazi folk som är med i sd, var är kraven egentligen för att representera er, kan min polare som är med i afa vara representant??

Peace
Citera
2010-10-05, 23:30
Medlem
GrovBenstommes avatar
För att gå med i (SD): Betala medlemsavgiften och det är klart. Ungefär som att bli svensk medborgare, bo här i några år och betala en avgift och det är klart.

Detta skall naturligtvis göras om till prov i svenska och samhällskunskap.
Senast redigerad av GrovBenstomme 2010-10-05 kl. 23:34.
Citera
2010-10-05, 23:32
Medlem
fourthofjulys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiem99
För att man ska få bo i Sverige vill sd att invandrarna ska lära sig språket o historien o bla bla bla

Men va fan då kan man ju för fan inte ha en ledamot som inte kan prata svenska!!

Känns nästan som att de tar in vem som hellst som ska representera deras parti, e man så dessperat?

Ni nazi folk som är med i sd, var är kraven egentligen för att representera er, kan min polare som är med i afa vara representant??

Peace

Till att börja med måste man kunna stava..

Varför skulle en AFA-anhängare vilja arbeta för SD?
Jag tror att ett av kraven, precis som med alla andra partier, är att man sympatiserar med partiets ideologi.
Citera
2010-10-05, 23:32
Medlem
Citat:

Peace
Du tror folk kommer svara när du kallar dom nazifolk?
Du är en idiot rent ut sagt.

Men jag svarar väl.
Man måste kunna språket, kunna anpassa sig till Sverige, söka jobb flitigt och inte sitta hemma och vänta på nästa socialbidrag. Man ska även visa respekt för svenskar och andra invånare i landet. Följs dessa krav så anser jag att man är välkommen i landet.
Citera
2010-10-05, 23:43
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Okej, så då är denna SD ledamot en sådan person som är "godkänd"

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg

* Till att börja med måste man kunna stava.....knappast att han kan, säkert 10 gngr värre än mig
* Man måste kunna språket....min mormor som inte bott i sverige kan fan bättre.
* visa respekt för svenskar och andra invånare i landet.... Oj vad han visa respekt för judar o muslimer

Citat:
För att gå med i (SD): Betala medlemsavgiften och det är klart. Ungefär som att bli svensk medborgare, bo här i några år och betala en avgift och det är klart.

Synd, då har SD en person mindre....
Citera
2010-10-05, 23:49
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Okej, så då är denna SD ledamot en sådan person som är "godkänd"

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg

* Till att börja med måste man kunna stava.....knappast att han kan, säkert 10 gngr värre än mig
* Man måste kunna språket....min mormor som inte bott i sverige kan fan bättre.
* visa respekt för svenskar och andra invånare i landet.... Oj vad han visa respekt för judar o muslimer

Synd, då har SD en person mindre....

Jag förstår inte riktigt vad du yttrar för åsikter? Att hitta personer att ställa upp som politiker är svårt. Bland annat pga av din kompis i AFA som bedriver hetsjakt och idkar våld mot politiker inom partiet. Att komma ut som Sverigedemokrat idag är nog svårare än att komma ut som homosexuell eller transa i dagens PK Sverige.

Varför jag tar mig tid och svarar dig som börjar med att förtala SD vet jag inte men hur som helst hoppas jag att du förstår att det finns människor som inte tycker att politiken fungerar så som den sköts idag. Det ställs inga krav.
Citera
2010-10-05, 23:50
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme

Du menar bo här i några år och ta emot ett bidrag?

Citat:

1. SD är inte nazi.
2. Antagligen kan han det eftersom SD inte är fascister.
3. Är 99 ditt födelseår?
4. Du har inga polare.
Citera
2010-10-05, 23:57
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Ja de må va svårt att hitta folk som ställer upp för ens parti. Men inte tar man vem som hällst va fan, syftar på Sd's Samuel Älgemalm, ledamot i Växjö.

Ja inte ska de vara lätt o gå ut o säga att man är Sdare, för då e man i praktiskt taget emot mänskliga rättigheter o människans lika värde, vi såg det idag när pajasen gick ur kyrkan i protetst, han tyckte inte folk är lika mkt värda.

Hur skulle folk reagera om människor gick ut öppet o sa att de e sympatörer för tex terrorister?
Nu menar inte ja att SD är terrorister....men ngt åt de hållet

Ps: Terrorism är ett amerikanskt påhittat ord för att sätta skräck i folk
Citera
2010-10-06, 00:00
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ja de må va svårt att hitta folk som ställer upp för ens parti. Men inte tar man vem som hällst va fan, syftar på Sd's Samuel Älgemalm, ledamot i Växjö.

Ja inte ska de vara lätt o gå ut o säga att man är Sdare, för då e man i praktiskt taget emot mänskliga rättigheter o människans lika värde, vi såg det idag när pajasen gick ur kyrkan i protetst, han tyckte inte folk är lika mkt värda.

Hur skulle folk reagera om människor gick ut öppet o sa att de e sympatörer för tex terrorister?

1. Sluta läs Aftonbladet
2. Bilda dig en egen uppfattning.
3. Om du inte tror att det finns terrorister eller talibaner så är det beklagligt och du är utom all räddning. Du är så politiskt korrekt att du sväljer allt.
Citera
2010-10-06, 00:05
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Sd är inte nazi??
http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4

(Antagligen kan han det eftersom SD inte är fascister. )
Så sd tar emot folk som inte står för de partiet står för. Ifs så stämmer det nog, läste att de va massa sdare som hoppade av partiet efter att de röstat, de kom på då vad paritet ståd för...hmm

(3. Är 99 ditt födelseår?)
Nej, antalet anhängare i min terrorist grupp.

(4. Du har inga polare.)
ja vet, tråkigt buhuhu, förresten om ja går med i Sd blir de mina vänner då??
Citera
2010-10-06, 00:11
Medlem
Har också funderat kring detta. Finns ju någon SD-gubbe i S-tälje som man inte förstår ett ord av när han talar.
Citera
2010-10-06, 00:11
Medlem
Ticklas avatar
Citat:

Nej klart man inte tar in vem som helst men du får ha i åtanke att SD har dubblat sina siffror i ett antal val kombinerat med att man inte har lika många som vågar att ställa upp för SD då man kan få en yxa i dörren etc. Detta gör såklart att en eller annan idiot lyckas ta sig in men det är ju knappast därför man röstar SD eller sympatiserar med dom. Även du borde förstå det, även hur långt vänster du är.

Citat:

Eller så var det att biskopen sympatiserade med demonstration igår där dom öppet sa att SD skulle kastas ut från detta land. Klart att man som partiledare inte kan eller bör tåla det. Speciellt när man är i ett sådant forum där man inte skall diskutera politik.

Citat:

Du kan fortfarande inte säga att ett parti står för något vad en kommunstolle i någon ort har sagt. Läs deras partiprogram och uttala dig därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in