2010-10-06, 00:24
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Nej klart man inte tar in vem som helst men du får ha i åtanke att SD har dubblat sina siffror i ett antal val kombinerat med att man inte har lika många som vågar att ställa upp för SD då man kan få en yxa i dörren etc. Detta gör såklart att en eller annan idiot lyckas ta sig in men det är ju knappast därför man röstar SD eller sympatiserar med dom. Även du borde förstå det, även hur långt vänster du är.

Ja grattis till dom. Men stackars folk som inte tycker att alla är lika värda.....
När har en sdare fått en yxa i dörren??? :O

Citat:
Eller så var det att biskopen sympatiserade med demonstration igår där dom öppet sa att SD skulle kastas ut från detta land. Klart att man som partiledare inte kan eller bör tåla det. Speciellt när man är i ett sådant forum där man inte skall diskutera politik.

Enligt det jag läst på Ab av hennes tal så nämner hon absolut inget om att Sd ska kasstas ut lr liknande, hon säger barra att i detta land är alla lika värda bla bla bla o då går dom ut.

Citat:
Du kan fortfarande inte säga att ett parti står för något vad en kommunstolle i någon ort har sagt. Läs deras partiprogram och uttala dig därifrån.

Okej, så när en ledamot från typ moderaterna snackar här hoss oss så representerar inte han partiets åsikter, för de har något heeeeeeeelt annat??
Citera
2010-10-06, 00:35
Medlem
J0kerns avatar
Vart vill TS komma? Detta är ju bara ett trasigt försök till pajkastning...
Vad är kravet att gå med i S, V, MP, M, FP, C, KD, PP eller FI?
Vart vill du komma?

Citera
2010-10-06, 00:39
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiem99
Ja grattis till dom. Men stackars folk som inte tycker att alla är lika värda.....
När har en sdare fått en yxa i dörren??? :O

http://www.google.se/search?q=sd+hot...G&start=0&sa=N

Har har du ett par gånger när sd har blivit hotade.

Citat:
Enligt det jag läst på Ab av hennes tal så nämner hon absolut inget om att Sd ska kasstas ut lr liknande, hon säger barra att i detta land är alla lika värda bla bla bla o då går dom ut.

Här kan du läsa lite om vad Jimmie tyckte om det: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ak...ng_5454953.svd

Annars kan du också kolla in tråden där finns det ett flertal länkar till hela talet.

Citat:
Okej, så när en ledamot från typ moderaterna snackar här hoss oss så representerar inte han partiets åsikter, för de har något heeeeeeeelt annat??

Om en moderat börjar prata om att döda barn och misshandla kvinnor så bör man inte se det som att partiet Moderaterna står bakom det, nej. Likaså så har SD inget med rasism eller nazism att göra.

Edit: Om du sannerligen tror att SD gick ut för att dom pratade om människors rättvisa (något SD är starkt för) så är du väldigt naiv. Sen bör du också veta att Aftonbladet verkligen hatar SD och då är det knappast det bästa stället att hitta källor om dom där.
Senast redigerad av Tickla 2010-10-06 kl. 00:43.
Citera
2010-10-06, 00:58
Medlem
Marmosets avatar
Krav för att gå med i SD? Jo, man ska:

* vara inavlad av svensk släkt sen minst sju generationer.

* helst inte bo i en storstad, men om man gör det så ska man bo i en förort.

* ha en IQ lägre än sin skostorlek.

* bära högkullig keps med reklam på.

* spotta på trottoaren (om man bor där det finns sådana, annars går det bra med grusvägar och små stigar också).

* sommartid klä sig i linne med fläckar på och halvlånga byxor, gärna köpta på postorder.

* inte ha någon utbildning utöver grundskolan.

Om man verkligen brinner för SDs idéer men inte uppfyller dessa grundkrav kan man söka dispens som ska vara skriftlig, men då textad med versaler på linjerat papper för att partiledningen ska kunna läsa den ordentligt.

Frågor på det?
Citera
2010-10-06, 01:08
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset

* spotta på trottoaren (om man bor där det finns sådana, annars går det bra med grusvägar och små stigar också).

* sommartid klä sig i linne med fläckar på och halvlånga byxor, gärna köpta på postorder.

Om man verkligen brinner för SDs idéer men inte uppfyller dessa grundkrav kan man söka dispens som ska vara skriftlig, men då textad med versaler på linjerat papper för att partiledningen ska kunna läsa den ordentligt.

Frågor på det?
1. Klarar mig på denna punkt precis!
2. Bor på landet så det är lugnt.
3. Måste göra ett sånt där webtest innan, återkommer med svar!
4. Ibland men inte oftast.
5. Varje dag, mest på grund ut av snusande.
6. Här failar jag totalt.
7. Tyvärr miss även på denna punkt!
------------
Vars ska jag skicka dispensen?
Citera
2010-10-06, 01:22
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
1. Klarar mig på denna punkt precis!
2. Bor på landet så det är lugnt.
3. Måste göra ett sånt där webtest innan, återkommer med svar!
4. Ibland men inte oftast.
5. Varje dag, mest på grund ut av snusande.
6. Här failar jag totalt.
7. Tyvärr miss även på denna punkt!
------------
Vars ska jag skicka dispensen?

Du skickar den till "JIMMIE, RIKSDAN"
Citera
2010-10-06, 02:23
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
För att gå med i (SD): Betala medlemsavgiften och det är klart. Ungefär som att bli svensk medborgare, bo här i några år och betala en avgift och det är klart.

Detta skall naturligtvis göras om till prov i svenska och samhällskunskap.

Vad behöver man betala för avgift för att bli svensk medborgare? Man får väl pengar?
Citera
2010-10-06, 02:26
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Rätt komiskt för en annan att läsa det där, då det inte stämmer in, på någon punkt, för mig själv och mina anhöriga.
Jag tror du snarare syftar på särdragen hos en individ som inte röstar alls.

För att bli medlem i SD betalar du en viss summa beroende på hur långvarit du hade planerat att vara medlem, genom det medlemskapet blir du informerad om diverse saker som berör partiet. Du får t.e.x. ett ex. av SD-kuriren, samt information om partimöten m.m.
Vill du arbeta aktivt å partiets vägnar, är det välkommet på exakt samma sätt som något annat parti, vare sig det gäller informationsfördelning eller dörrknackning.

SD har växt snabbt, de har flera tomma stolar, precis tagit sig in i riksdagen, samtidigt som en febril hetsjakt pågår är det inte konstigt att rötägg slinker igenom.
Att någon pratar svenska konstigt, behöver inte betyda att personen är analfabet eller oduglig, SD har heller aldrig kommit med något förslag som lyder att få bort all avvikande accent i landet.
Men det är ju klart, folk får förmodligen en kick av att använda "omvänd psykologi" på SD, för att få dem att på något knasigt sätt framstå som rasister/nazister.
Citera
2010-10-06, 10:57
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Vart vill TS komma? Detta är ju bara ett trasigt försök till pajkastning...
Vad är kravet att gå med i S, V, MP, M, FP, C, KD, PP eller FI?
Vart vill du komma?

Ja vill veta kraven för att gå med i sd, dit vill jag komma. Svårt o lista ut lr??

Ja vill du veta kraven för de andra partierna så kan du ställa de frågor i en anna tråd.

Jag startade mest den här tråden när ja såg att de hade en invandrare som inte kunde svenska som var sd ledamot i växjö.
Sd går ut med ett budskap om att lära sig svenska o bla bla bla o så kan inte deras ledamot det.

Sen så lyssnar jag mer på Maria Wetterstrand när hon säger vf Åkeson gick ut än på hans dumma bortförklaringar.
För mig är JÅ en stor pajjas som vill leka cool för de svenska nazigänget o inget mer.
Citera
2010-10-06, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ja vill veta kraven för att gå med i sd, dit vill jag komma. Svårt o lista ut lr??

In och läs?

Tänkte direkt på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=Aavivlm1stA

^"Men man får vara medlem?"
Citera
2010-10-06, 12:44
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Har ju planer att bli lite mer politiskt aktiv så jag besvarar väl detta...

Det skiter sig nog redan på första punkten tyvärr då min mor är adopterad (svensk visserligen men med ett svårspårat ursprung, det kan ju tänkas att hon härstammar från vallonerna)...

Punkt två - Fan, där blir jag godkänd, bor i en liten ort med ca. 1500 invånare (det är väl tyvärr rätt?)...

Trean - Där spricker det totalt, har stl. 37 på skor och 144 i IQ... (förresten, menar du det europeiska skostorlekssystemet eller det amerikanska (helst i unisexmodeller)? För med det amerikanska systemet har jag stl. 4)...

På punkt 4 måste jag svara på följande sätt - Jag klär inte i huvudbonader överhuvudtaget (och så har jag faktiskt en frisyr att vara rädd om, inga "bad hair days" här inte)...

Femman - Lider dessvärre av muntorrhet (kan alltså inte spotta överhuvudtaget)...

Punkt 6 - Jag och linne = en förfärlig kombination (är dessutom nästintill fobiskt rädd för smuts)...

Sista punkten - Den spricker visst den med... har dubbla gymnasieutbildningar och dessvärre ett antal högskolepoäng...

Aja... vilken jävla tur att jag inte röstade på SD i valet nyligen då... det hade ju blivit SÅ fel... Jag håller mig nog till något av de andra partierna även fortsättningsvis.
Citera
2010-10-06, 14:37
Medlem
CarpeDiem99s avatar
Citat:
Aja... vilken jävla tur att jag inte röstade på SD i valet nyligen då... det hade ju blivit SÅ fel... Jag håller mig nog till något av de andra partierna även fortsättningsvis.

Det tycker jag du gör helt rätt i

Sen så vill inte ja gå in på Sd's hemsida, vill inte få massa virus,o sen så gillar jag inte o läsa fantasihistorier....

Ang grabbarna i bergsjön... Klart man får va medlem, de har polisen sagt haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in