• 3
  • 4
2010-10-06, 21:01
Medlem
Ett-Nolls avatar
  • Medlemskap, ett år: 300 kr
  • Medlemskap, ett år, utan postutskick av SD-Kuriren/SD-Bulletinen: 150 kr
  • Medlemskap, livstid: 1500 kr

http://sverigedemokraterna.se/stod-o...m-medlemsskap/

Seså, ansök nu.
Citera
2010-10-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Du tror folk kommer svara när du kallar dom nazifolk?
Du är en idiot rent ut sagt.

Men jag svarar väl.
Man måste kunna språket, kunna anpassa sig till Sverige, söka jobb flitigt och inte sitta hemma och vänta på nästa socialbidrag. Man ska även visa respekt för svenskar och andra invånare i landet. Följs dessa krav så anser jag att man är välkommen i landet.

Lille vän....

Hur många svenskar söker aktivt jobb flitigt?

Och respekt förtjänar man, inte får.. har du inte gjort något som förtjänar respekt så skall du heller inte ha någon respekt.. Tänk inte ens tanken att utlänska medborgare automatiskt skall visa respekt för ditt hailande!

och vad är då "andra invånare i landet" enligt dig? är det de som du vill kasta ut?
Citera
2010-10-06, 21:09
Medlem
Tretjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
När du vuxit upp och fyllt 18 om några år, eller kanske lite efter det, så kommer du förstå vilken komplett fullfjädrad idiot och nolla du framstår som i alla ögon när du säger en sån sak.

Hela SD's partiprogram är en stor jävla önskelista, de klagar och klagar men de har INGA konkreta och genomförbara förslag på hur man ska handskas med allt.

Till att börja med så bygger hela SD:s politik på att invandrare ska anpassa sig till våran kultur. Men varje gång SD ska ge ett svar på vad det innebär med svenskhet, så säger dem att det är så stort att det helt enkelt är för svårt att svara på. Istället blir de oftast förbannade över att någon ens kan ställa en sådan fråga. Men tänk dig själv in i en nyanländ arabs situation. Vad ska han/hon göra? Alla säger att invandrare måste förstå den svenska kulturen, men ingen kan själv förstå den eller definiera den.

Han vill värna om den svenska kulturen som han säger men verkar inte bry sig om att den amerikanska helt har tagit över, att fira Halloween som är demonisk är okej men Ramadan det är läskigt!

Hur kommer SD praktiskt lösa klyftor och arbetslöshet?
Det har dem inte ens ett program för. Kapitalismen är globaliserad och det måste även fackligt arbete och solidariteten vara. Ifall vi inte samarbetar kommer de stora företagen att kunna pressa ner löner och arbetsrätt till samma nivå som Kina har, och SD vill minska fackens och arbetarnas inflytande.

SD säger att vi ska ha religionsfrihet. Ska man få bygga en moské eller inte då? Det beror helt på om den ser ''svensk'' ut eller inte.

I frågan om slöjor har SD inte ens kunnat ta ställning till om det ska vara tillåtet eller inte. Man får röster av väljare som anser att detta ska förbjudas, och rider på rädslan mot islam. Men man ger inga klara besked. SD är inte en röst för en bättre politik, det blir mest en röst emot mångkulturen, åtminstone vad gäller Invandring och Integrering.

Så vad vill Sverigedemokraterna rent konkret att invandraren ska lära sig? Dansa runt granen och prata svenska utan brytning? Namnen på alla Sveriges kungar?

Att ta en debatt med Sverigedemokraterna i frågan om integrationspolitiken är allt annat än att skjuta sig i foten. SD saknar helt och hållet svar på dessa ämnen. Det är snarare SD som kommer torska på stort på att ta debatten.
Citera
2010-10-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Mr Funny guy. För din information finns det faktiskt ett par stycken inom partitoppen som har en IQ högt över medelsvensson, om de är med i mensa eller ej vet jag icke. Foliehatt = on?

Frågan är väl snarast om de använder hela sin kapacitet? (att bilda ett rasistiskt parti (ja läs valmanifestet och se själva) som dessutom är för extrem massövervakning och åsiktsregistrering (finns också i valmanifestet) måste dränera ut varenda neuron samt varenda axon. Undra vad pertitoppens EQ blir då.. )
Citera
2010-10-06, 21:51
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretjak

Nu har jag inte tagit SD's politik i försvar men jag tror du har fel angående att SD skulle klara sig illa i en debatt mot övriga riksdagspartier om invandringen, baserat på övrigas helt verklighetsfrånvarande politik.
SD's lösning på problemen är väl att sänka invandringen med 90 % och på så sätt spara ett antal miljarder om året.

Mitt inlägg som du svarar på, är riktat mot en idiot som försvarar sig med att han inte överhuvudtaget läser partiprogram för han anser, utan att ha läst det, att det som står i det inte är sant.
Citera
2010-10-06, 21:55
Medlem
Tretjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Nu har jag inte tagit SD's politik i försvar men jag tror du har fel angående att SD skulle klara sig illa i en debatt mot övriga riksdagspartier om invandringen, baserat på övrigas helt verklighetsfrånvarande politik.
SD's lösning på problemen är väl att sänka invandringen med 90 % och på så sätt spara ett antal miljarder om året.

Mitt inlägg som du svarar på, är riktat mot en idiot som försvarar sig med att han inte överhuvudtaget läser partiprogram för han anser, utan att ha läst det, att det som står i det inte är sant.

Jag förstår då inte hur SD kan stötta regeringens sjukförsäkringsreformer och skattesänkningar, samtidigt som de vill minska invandringen?

Att man som höggravid nekas havandeskapspenning kan ju knappast uppmuntra att man skaffar barn, och om de vill minska invandringen samtidigt som de vill göra livet surt för svenska mödrar så är det DEM som är verklighetsfrånvarande i sin politik, inte de etablerade partierna.
Citera
2010-10-06, 22:05
Medlem
sirbigmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
  • Medlemskap, ett år: 300 kr
  • Medlemskap, ett år, utan postutskick av SD-Kuriren/SD-Bulletinen: 150 kr
  • Medlemskap, livstid: 1500 kr

http://sverigedemokraterna.se/stod-o...m-medlemsskap/

Seså, ansök nu.

Det svarar på den frågan TS ställde...
Citera
2010-10-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Frågan är väl snarast om de använder hela sin kapacitet? (att bilda ett rasistiskt parti (ja läs valmanifestet och se själva) som dessutom är för extrem massövervakning och åsiktsregistrering (finns också i valmanifestet) måste dränera ut varenda neuron samt varenda axon. Undra vad pertitoppens EQ blir då.. )
Var hittar du något om massövervakning? Jag har letet men kan inte hitta det Tycker det skulle vara MYCKET intressant att läsa då jag själv är Piratpartist av just den enkla anledningen att jag värnar om min integritet.
Citera
2010-10-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminalpolismamman
Var hittar du något om massövervakning? Jag har letet men kan inte hitta det Tycker det skulle vara MYCKET intressant att läsa då jag själv är Piratpartist av just den enkla anledningen att jag värnar om min integritet.

Usch, måste jag ge mig in i deras valmanifest igen.... jag hatar lögner..

Till att börja med så finns det en intervju med vice partiledaren (SD) i PPs forum där står det en del om det. Sedan skall vi se vad vi hittar.

Citat:
Exempel på sådan verksamhet kan vara att införa kameraövervakning eller patrullerande ordningsvakter på brottsutsatta platser.[..]Sverigedemokraternas uppfattning är att båda angreppssätten är helt nödvändiga[..]Särskilt otrygga områden kan bevakas genom nattvandrare, väktare och övervakningskameror.

SD förslag:
Särskilt otrygga och brottsutsatta områden skall bevakas genom extrainsatser i form av kameraövervakning, bilburna bevakningspatruller eller patrullerande ordningsvakter.

(riktlinjer för en sverigedeomkratisk kommunpolitik)

Citat:
Med kameraövervakning av centrum som paradfråga hoppas Sverigedemokraternas ordförande i Varberg, Erik Hellsborn, att antalet mandat i fullmäktige ska fördubblas.
(Erik Hellborn, Hallands nyheter 2010

Erik Hellborns blogg om kameraövervakning http://erikhellsborn.blogspot.com/20...-vilja-ha.html

Citat:
Men du nämnde ändå brottslighet och bidragstagarna. Kan ni påverka brottsligheten lokalt på något sätt?

- Påverka den kan man kanske inte, men försöka ta ett krafttag mer. Vi har lagt fram en hel del förslag i vårt budgetförslag: stadsvakter och kameraövervakning... Det var förslag som röstades ner, sen tog det en vecka eller kanske en månad innan det var genomfört, fast med ett annat namn. Så mycket går till så att vi lägger fram saker, så röstas det nej och så kommer det ut i en annan form med ett annat partinamn på.

Men är det er förtjänst att det har blivit kameraövervakning?

- Det kan jag väl kanske inte påstå. Men det har inte skett övervakning i den utsträckning som man kanske skulle behöva heller.
(Carina Herrstedt (SD), kommunalarbetaren 2010-06-23)

och sedan har vi åsiktsregistrering och allmän offentlig registrering av "brottslingar"

Citat:
Ett offentligt register över dömda pedofiler och flerfaldigt dömda våldtäktsmän
(Valmanifest 2010)

Citat:
All personal som arbetar med barn och ungdomar inom kommunen skall kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret som visar att man inte tidigare gjort sig skyldig till övergrepp på barn.
(riktlinjer för en sverigedeomkratisk kommunpolitik)
dvs på väg till den VBS lag vi kommer att få senare. Denna del är redan insatt i skollag och socialtjänstlag sedan flera år tillbaka utan SDs hjälp.

Rcker detta frö dig PP-broder?
Citera
2010-10-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiem99
För att man ska få bo i Sverige vill sd att invandrarna ska lära sig språket o historien o bla bla bla

Men va fan då kan man ju för fan inte ha en ledamot som inte kan prata svenska!!

Känns lite dubbelmoral här.

Känns nästan som att de tar in vem som hellst som ska representera deras parti, e man så dessperat?

Ni nazi folk som är med i sd, var är kraven egentligen för att representera er, kan min polare som är med i afa vara representant??

Peace
Ja det är de, de har ju inte ens representanter till alla deras kommunplatser.
Citera
2010-10-08, 11:32
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Krav för att gå med i SD? Jo, man ska:

* vara inavlad av svensk släkt sen minst sju generationer.

* helst inte bo i en storstad, men om man gör det så ska man bo i en förort.

* ha en IQ lägre än sin skostorlek.

* bära högkullig keps med reklam på.

* spotta på trottoaren (om man bor där det finns sådana, annars går det bra med grusvägar och små stigar också).

* sommartid klä sig i linne med fläckar på och halvlånga byxor, gärna köpta på postorder.

* inte ha någon utbildning utöver grundskolan.

Om man verkligen brinner för SDs idéer men inte uppfyller dessa grundkrav kan man söka dispens som ska vara skriftlig, men då textad med versaler på linjerat papper för att partiledningen ska kunna läsa den ordentligt.

Frågor på det?

Jisses, hur bär du dig åt för att vara så jävla rolig? Haha, jag skrattar än alltså! Måste ha tagit lång tid att komma på denna träffsäkra lista va? Verkligen genomtänkt och humor på hög nivå, cred där!

Dock lär jag passa på att upplysa dig om att SD är det parti i riksdagen som näst efter M, har flest andel utbildade ingenjörer i sin riksdagsgrupp.. Så att företrädare saknar utbildning efter grundskolan är rent och skärt skitsnack, precis som allt annat du skriver.
Citera
2010-10-08, 21:45
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Krav för att gå med i SD? Jo, man ska:
Citat:
* vara inavlad av svensk släkt sen minst sju generationer.
Check. Härstammar från 1290.
Citat:
* helst inte bo i en storstad, men om man gör det så ska man bo i en förort.
Bor i centrala GBG
Citat:
* ha en IQ lägre än sin skostorlek.
Är strax under Mensanivå.
Citat:
* bära högkullig keps med reklam på.
Har lågkullig keps med "Israel" och lite till skrivet på hebreiska på.
Citat:
* spotta på trottoaren (om man bor där det finns sådana, annars går det bra med grusvägar och små stigar också).
Nej
Citat:
* sommartid klä sig i linne med fläckar på och halvlånga byxor, gärna köpta på postorder.
Har linnekostym, men klär mig oftast i bomull. Har ett par halvlånga byxor använt dem en gång 2010.
Citat:
* inte ha någon utbildning utöver grundskolan.
Är utbildad gymnasielärare i historia, filosofi, religion.
Citat:
Frågor på det?
Ja: En av sex punkter i checklistan stämde; medger du att du har fel?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in