Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-20, 10:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu verkar Donald Trump ha hamnat i ett småbråk med O'Reilly rörande den fjortonde grundlagen där Trump öppet säger att lagen inte ger någon automatiskt medborgarskap om någon föds i USA.

Trump to O'Reilly: 14th Amendment is unconstitutional

Medan lagen som inrättades 1868 klart och tydligt säger följande.

Citat:
Section 1. All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside. No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.

Section 2. Representatives shall be apportioned among the several States according to their respective numbers, counting the whole number of persons in each State, excluding Indians not taxed. But when the right to vote at any election for the choice of electors for President and Vice President of the United States, Representatives in Congress, the Executive and Judicial officers of a State, or the members of the Legislature thereof, is denied to any of the male inhabitants of such State, being twenty-one years of age, and citizens of the United States, or in any way abridged, except for participation in rebellion, or other crime, the basis of representation therein shall be reduced in the proportion which the number of such male citizens shall bear to the whole number of male citizens twenty-one years of age in such State.

Section 3. No person shall be a Senator or Representative in Congress, or elector of President and Vice President, or hold any office, civil or military, under the United States, or under any State, who, having previously taken an oath, as a member of Congress, or as an officer of the United States, or as a member of any State legislature, or as an executive or judicial officer of any State, to support the Constitution of the United States, shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof. But Congress may, by a vote of two-thirds of each House, remove such disability.

Section 4. The validity of the public debt of the United States, authorized by law, including debts incurred for payment of pensions and bounties for services in suppressing insurrection or rebellion, shall not be questioned. But neither the United States nor any State shall assume or pay any debt or obligation incurred in aid of insurrection or rebellion against the United States, or any claim for the loss or emancipation of any slave; but all such debts, obligations and claims shall be held illegal and void.

Section 5. The Congress shall have power to enforce, by appropriate legislation, the provisions of this article.

The Constitution: Amendments 11-27

Det skall dock bli intressant och se hur han ska fortsätta och mala på om hur den fjortonde grundlagen bryter mot USA:s konstitution då Donald Trump även har sagt att han skall försöka tvinga bort en grundlag utan en omröstning.
2015-08-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu verkar Donald Trump ha hamnat i ett småbråk med O'Reilly rörande den fjortonde grundlagen där Trump öppet säger att lagen inte ger någon automatiskt medborgarskap om någon föds i USA.

Trump to O'Reilly: 14th Amendment is unconstitutional

Medan lagen som inrättades 1868 klart och tydligt säger följande.

The Constitution: Amendments 11-27

Det skall dock bli intressant och se hur han ska fortsätta och mala på om hur den fjortonde grundlagen bryter mot USA:s konstitution då Donald Trump även har sagt att han skall försöka tvinga bort en grundlag utan en omröstning.

Löjla dig inte.

Är Bill O'Reilly din go to guy vad gäller frågor om lag nu?

Att illegaler omfattas av detta är ett nytt påfund. En domare hittade på rakt ur tomma intet för 30 år sedan.
2015-08-20, 10:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Löjla dig inte.

Är Bill O'Reilly din go to guy vad gäller frågor om lag nu?

Att illegaler omfattas av detta är ett nytt påfund. En domare hittade på rakt ur tomma intet för 30 år sedan.

Nej men den text som står i grundlagen är det som gäller och jag länkade till den.

Och nej det är inte ett nytt påfund men att någon så icke bildad som dig inte kan se längre än vad din näsa räcker är ingen nyhet.

Du får dock återkomma senare när du har ett realt argument som inte ligger på ett barns nivå.
2015-08-20, 11:22
Medlem
Citat:
Nej men den text som står i grundlagen är det som gäller och jag länkade till den.

Och nej det är inte ett nytt påfund men att någon så icke bildad som dig inte kan se längre än vad din näsa räcker är ingen nyhet.

Du får dock återkomma senare när du har ett realt argument som inte ligger på ett barns nivå.

Om du är så bildad och jag så obildad, varför har du haft fel om allt hittills och jag har haft rätt om allt?

Nåväl, om denna fråga tycker vi olika och vi kan nöja oss där. Vi får se hur det blir sedan när Trump blir president. Jag tror att du kommer få fel. Så det bara skriker om det. Du har en så kallad "track record".
2015-08-20, 11:23
Medlem
High Demand For Donald Trump Mobile Tickets - Event Moved To 40,000 Cap Football Stadium
https://www.youtube.com/watch?v=162akhZ030A

40 000 personer till Trumps evenemang i morgon.
2015-08-20, 11:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Om du är så bildad och jag så obildad, varför har du haft fel om allt hittills och jag har haft rätt om allt?

Nåväl, om denna fråga tycker vi olika och vi kan nöja oss där. Vi får se hur det blir sedan när Trump blir president. Jag tror att du kommer få fel. Så det bara skriker om det. Du har en så kallad "track record".

Jag har absolut inte haft fel om allt däremot så lever du i en dingding värld.

Det handlar dock inte om en åsikt, du har på svart och vitt hur den fjortonde grundlagen är skriven, jag har även länkat till den hemsida där den amerikanska regeringen har lagt upp grundlagarna synligt för alla att läsa.

Att du inte klarar av att föra en normal dialog är däremot väl etablerat med tanke på hur ofta du har blivit avstängd och hur pass barnsligt du för dig.

Så summan av kardemumman, Donald Trump vet inte vad han pratar om i detta fall och han säger öppet att han tänker hoppa över demokratiska principerna för att ändra grundlagar.

Det skall bli spännande och se hur pass illa hans "lilla" cirkus kommer att brinna i slutändan.

Så återigen så är du välkommen in i disskusonen när du kan agera äldre än 12 år.
2015-08-20, 11:37
Medlem
Citat:
Jag har absolut inte haft fel om allt däremot så lever du i en dingding värld.

Det handlar dock inte om en åsikt, du har på svart och vitt hur den fjortonde grundlagen är skriven, jag har även länkat till den hemsida där den amerikanska regeringen har lagt upp grundlagarna synligt för alla att läsa.

Att du inte klarar av att föra en normal dialog är däremot väl etablerat med tanke på hur ofta du har blivit avstängd och hur pass barnsligt du för dig.

Så summan av kardemumman, Donald Trump vet inte vad han pratar om i detta fall och han säger öppet att han tänker hoppa över demokratiska principerna för att ändra grundlagar.

Det skall bli spännande och se hur pass illa hans "lilla" cirkus kommer att brinna i slutändan.

Så återigen så är du välkommen in i disskusonen när du kan agera äldre än 12 år.

Ska du bränna ner arenan där eller vad menar du?

Jag har redan lyssnat på Bill O'Reilly, juridisk expert, så jag har inget behov av att gå in och läsa. Att det tillägget, som kom till för f.d. slavars räkning ska gälla sådana som tar sig in i landet illegalt är absurt och jag är fullständigt övertygad om att det kommer att upphöra. Vi får se som sagt.

Men du roar mig. Denna invandringsplan kom till i samarbete med Jeff Sessions som varit senator i över 20 år. Att han inte heller skulle veta vad som står i texten är skrattretande. Men du väljer att tro på det ändå.

Tron är stark, Hamstern.
2015-08-20, 11:53
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf

Snälla gubben, alla som har lite pondus och står upp mot idioter är inte som Trump. Till exempel talar ju han för smutset, jag talar emot dem. Han använder noll logos och bara patos, jag är tvärtom. Det är väldigt annorlunda.
Du min herre är inget annat än en simpel charlatan.
Du är en feg liten individ med 0 pondus som med hjälp av flashbacks anonymitet kastar skit på andra som inte håller med dina åsikter. Om jag får uttrycka min åsikt så är du en low life till nätmobbare (du har inte ens förmåga att trolla på ett snyggt sätt). Dina översittarfasoner skiljer sig inte det minsta mot Trumps, skillnaden är bara att han kandiderar till rollen som president över världens mäktigaste supermakt medan du är bara ingenting.

Citat:
Att ärva 250 miljoner från sin far, sen använda staten för att vräka oskyldiga medborgare och bygga sitt imperium på den stölda marken? Nej. Den Amerikanska drömmen är inte att fuska sig till rikedom.
Ehh, var inte du libertarian? isåfall gör han ju helt rätt om det innebär att han tjänar pengar... eller?
Dessutom, ingen ser historien bakom (se bara hur det är på flashback), de ser var han är nu.

Citat:
Silent majority borde fortsätta hålla käft. Det är rätt bra att vissa inte röstar, om alternativet är att de röstar på Trump förstår man ju varför de stannar hemma, de är för korkade för att förstå någonting om politiska processen.
Aha, och det där är inte facism? att kräva att andra ska hålla käften och inte rösta på vad fan de vill rösta på?
Kan du bevisa att de är för korkade för att förstå någonting, eller är det bara en nidbild du har?

Citat:
Han kan nog göra vad som helst för att hans kompisar i Clinton-familjen når presidenthuset. Jag tror inte en sekund på att han är Republikan, han driver bara detta för att få dem att se dåliga ut. Han är en uppenbar sociopat som kan spela såhär inför kulisserna och lura folk.
Verkligen djup analys
2015-08-20, 12:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
så jag har inget behov av att gå in och läsa. Att det tillägget, som kom till för f.d. slavars räkning ska gälla sådana som tar sig in i landet illegalt är absurt

Förutom att det enbart är de på Stormfront som säger detta och det är samma sida som även säger att inte ens judar skall ha rätten till medborgarskap, men visst klamra dig fast vid tron om att det de säger är sanningens ord.

Sedan om den fjortonde grundlagen skulle tas bort så skulle det skapa ofantligt stora problem och kostnader då det skulle dra undan mattan för minst tre republikanska senatorer och många andra som innehar medborgarskap för att de har fötts i landet medan deras föräldrar har varit på semester eller enbart varit på arbetsresa i USA för att bara nämna några få.

Den fjortonde grundlagen gäller nämligen alla som har fötts i landet och skulle man ta bort den så skulle det kunna leda till enorma problem speciellt då man även måste börja bestämma vart gränsen går, om någon vars far/morföräldrar flyttade eller var på semester i USA och föder sitt barn (medan de själva inte har ett medborgarskap) under den perioden skall då även dem bli av med sitt medborgarskap då deras föräldrar under den perioden föddes av någon/några som saknade medborgarskap?

Men som sagt, fortsätt du att köra på med ditt skitsnack, jag hoppas bara att du växer upp någon dag och kan föra dig som en vuxen människa för din attityd är bara skrattretande simpel och tråkig.
2015-08-20, 12:14
Medlem
Citat:
Förutom att det enbart är de på Stormfront som säger detta och det är samma sida som även säger att inte ens judar skall ha rätten till medborgarskap, men visst klamra dig fast vid tron om att det de säger är sanningens ord.

Sedan om den fjortonde grundlagen skulle tas bort så skulle det skapa ofantligt stora problem och kostnader då det skulle dra undan mattan för minst tre republikanska senatorer och många andra som innehar medborgarskap för att de har fötts i landet medan deras föräldrar har varit på semester eller enbart varit på arbetsresa i USA för att bara nämna några få.

Den fjortonde grundlagen gäller nämligen alla som har fötts i landet och skulle man ta bort den så skulle det kunna leda till enorma problem speciellt då man även måste börja bestämma vart gränsen går, om någon vars far/morföräldrar flyttade eller var på semester i USA och föder sitt barn (medan de själva inte har ett medborgarskap) under den perioden skall då även dem bli av med sitt medborgarskap då deras föräldrar under den perioden föddes av någon/några som saknade medborgarskap?

Men som sagt, fortsätt du att köra på med ditt skitsnack, jag hoppas bara att du växer upp någon dag och kan föra dig som en vuxen människa för din attityd är bara skrattretande simpel och tråkig.

Jaja, du har lyssnat på den juridiske experten Bill O'Reilly och är frälst. Vi nöjer oss med det.
2015-08-20, 12:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jaja, du har lyssnat på den juridiske experten Bill O'Reilly och är frälst. Vi nöjer oss med det.

Återigen, jag har själv kollat upp vad den grundlagen säger (samt att jag länkade till den statliga hemsidan där man öppet kan läsa alla de amerikanska grundlagarna vilket du aktivt ignorerar) och Bill O'Rilly har rätt kring vad den säger och vilken typ av problem som skulle komma om man tar bort den lagen vilket kan i sin tur leda till att detta kan komma och användas mot honom i kommande debatter även om han inte lär visa sig berörd av det.

I slutändan så skall det dock bli spännande och se om Donald Trump tänker fortsätta att tjata om den fjortonde grundlagen eller om han kommer att försöka o kör samma race som med McCain där han efteråt påstod att han inte hade sagt att McCain inte var en krigshjälte.
2015-08-20, 12:43
Medlem
Citat:
Återigen, jag har själv kollat upp vad den grundlagen säger (samt att jag länkade till den statliga hemsidan där man öppet kan läsa alla de amerikanska grundlagarna vilket du aktivt ignorerar) och Bill O'Rilly har rätt kring vad den säger och vilken typ av problem som skulle komma om man tar bort den lagen vilket kan i sin tur leda till att detta kan komma och användas mot honom i kommande debatter även om han inte lär visa sig berörd av det.

I slutändan så skall det dock bli spännande och se om Donald Trump tänker fortsätta att tjata om den fjortonde grundlagen eller om han kommer att försöka o kör samma race som med McCain där han efteråt påstod att han inte hade sagt att McCain inte var en krigshjälte.

Högsta domstolen nästa för den gode Bill.

Det handlar inte om att ta bort eller modifiera tillägget. Att McCain är en krigshjälte är en åsikt. Exempelvis en åsikt du delar. Han blev ju nämligen tillfångatagen.

McCains personakt från militären är hemligstämplad. Det finns flera anledningar till det. Ingen av dem är hans påstådda hjältemod. När Trump tillträder tror jag att han kommer att öppna upp den akten. Då jäklar... då kommer du att få fel. Igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in